بعد از آغاز دور جدید تحریم‌ها و تاثیر منفی آن روی بازار خودرو ایران، خودروهای چینی رونق و فروش خوبی را در میان خریدارن ایرانی پیدا کردند. یکی از اولین کمپانی‌های چینی که به سرعت شرایط حضور در ایران را فراهم دید و وارد آن شد کارخانه مشهور دانگ‌فنگ بود. از محصولات پرفروش و خوش استقبال این برند چینی خودرو اج سی کراس است. اچ سی کراس به دلیل داشتن امکانات خوب در کنار قیمت مناسب محبوبیت بالایی میان خانواده‌های ایرانی پیدا کرده است. در ادامه به بررسی کامل همه جوانب فنی و طراحی این خودرو خواهیم پرداخت و شرایط فروش اقساطی خودرو اچ سی کراس را به شما معرفی می‌کنیم.

اچ سی کراس؛ کراس‌اوور چینی ایران خودرو

ایران خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه خودروسازی کشور بعد از نوسانات اقتصادی تصمیم به عرضه خودروهای چینی جدید گرفت تا بخشی از بازار متقاضیان ماشین خارجی را بدست آورد. دانگ‌فنگ موتورز (DFM) یک کمپانی خودروسازی چینی است که از سال 1968 در حال فعالیت است. دانگ‌فنگ خودرو H30 Cross را سال 2010 رونمایی کرد و سه سال بعد یعنی در سال 2013 تصمیم به عرضه یک فیس‌لیت جدید از آن گرفت. این کمپانی چینی با همکاری گروه فرانسوی پژو- سیتروئن (PSA) روی پلتفرم و موتور این خودرو کار کرده است و این دو شرکت شریک تجاری یکدیگر هستند. ایران خودرو از اواخر سال 1394 شروع به پیش‌فروش این کراس‌اوور چینی در ایران کرده است. اچ سی کراس یکی از برترین خودروهای مونتاژ شده شرکت ایران خودرو است که توانسته در بازار کراس اوورهای چینی چند سال اخیر ایران، محبوبیت خوبی میان جوانان و خانواده‌ها بدست آورد. البته در سال اول ورود این خودرو به ایران بسیاری از افراد فکر می‌کردند با یک ماشین شاسی‌بلند طرف خواهند بود، در حالیکه H30 کراس در دسته هاچ‌بک‌های کراس قرار می‌گیرد. شرایط فروش h30 cross

طراحی بیرونی H30 Cross؛ قدیمی ولی جوان پسند

برای بررسی طراحی بیرونی خودرو اچ سی کراس باید مجددا به همکاری دانگ‌فنگ با پژو – سیتروئن اشاره کرد. شرکت پژو پلتفرم قدیمی پژو 308 را برای طراحی و ساخت H30 کراس در اختیار دانگ‌فنگ گذاشته و این خودرو از دل یکی از طراح‌های قدیمی کمپانی فرانسوی بیرون آمده است. با تغییراتی که FDM روی ظاهر ماشین ایجاد کرده است، ابعاد آن در هیچکدام از دسته‌بندی‌های معتبر جهانی قرار نمی‌گیرد. در واقع اچ سی کراس از نظر حجم کلی بدنه یک هاچ بک است ولی از نظر ارتفاع سیستم تعلیق، باربند نصب‌شده روی سقف و فلاپ­های اطراف خودرو، یک کراس‌اوور محسوب می‌شود! در نمای جلو چراغ‌های زاویه‌دار با مه‌شکن‌های طرح کروم، گرافیک و چشم‌انداز خوبی را ایجاد کرده‌اند. جلو پنجره آن در امتداد کاپوت با خطوط برجسته با حجم مناسب، زیباترین بخش این کراس اوور را تشکیل داده‌اند. طراحان برای بخش جانبی H30 کراس از فلاپ‌های تیره‌رنگ پلاستیکی بهره برده‌اند که خوشبختانه نمای خوبی ایجاد شد و جوان‌پسند هستند. هرچند کوچک بودن لاستیک‌های خودرو نسبت به ابعاد گل‌گیر و کل خودرو، کمی توی ذوق می‌زند. با دیدن نمای عقب اچ سی کراس و چراغ‌های عمودی شکل آن کاملا یاد محصولات ولوو خواهیم افتاد که البته در میان تولیدات چینی امری کاملا طبیعی است. اچ سی کراس در مجموع یک ماشین اسپرت خانوادگی است که سعی شده از المان‌های آفرود در آن استفاده شود.

بررسی طراحی داخلی و کابین اچ سی کراس؛ جادار با امکانات خوب

بهترین نکته طراحی داخلی H30 Cross فضای مناسب و بزرگ کابین آن است. این خودرو برای همه سرنشینان خود به اندازه کافی جا دارد. صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم 6 جهته را دارند، هر چند کیفیت و ارگونومی این آن‌ها چندان مناسب نیست و در مسافت‌های طولانی آزاردهنده خواهد بود. صندلی‌های عقب ماشین بصورت تاشو هستند که یکی از نکات قوت اچ سی کراس نسبت به رقبایش محسوب می‌شود. طراحی داشبور H30 کراس به لطف خطوط منحنی روی آن، در کنار فرمان با پشت آمپرهای طرح اسپرت حس خوبی را برای سرنشینان خودرو ایجاد می‌کند. جنس ادوات مختلف ماشین از داشبور تا دستگیره‌ها از پلاستیک خشک نچندان با کیفیت است که در دراز مدت دچار افت کیفیت رنگ خواهند شد. روی داشبورد میانی خودرو یک سیستم مولتی‌مدیا مجهز به مانیتور ۶.۵ لمسی وجود دارد و سایر دکمه‌های خودرو مانند دکمه چراغ‌خطر به ترتیب در پایین این نمایشگر قرار گرفته‌اند. خوشبختانه در قسمت سقف ماشین شاهد سانروف هستیم که در اکثر ماشین‌های هم‌رده H30 کراس وجود ندارد. یکی دیگر از نکات بسیار خوب این ماشین صندق عقب جادار و بزرگ آن است که برای یک هاچ‌بک سبک کراس، یک مزیت عالی در نظر گرفته می‌شود.

شرایط فروش اچ سی کراس

مشخصات فنی و موتوری اچی سی کراس

در بخش فنی برای اچ سی کراس موتور TU5 در نظر گرفته شده که برای خریداران ایرانی کاملا آشنا است. این همان موتوری است که سال‌ها روی پژو 206 تیپ 5 شاهد آن بودیم. این پیشرانه 4 سیلندر خطی حجمی معادل 1.6 لیتر داشته و توان تولید 105 اسب‌بخار با گشتاور 142 نیوتن‌متر را دارد. گیربکس ژاپنی  AISINاچ سی کراس با اینکه تکنولوژی قدیمی دارد، ولی از توان خوبی برای انتقال نیرو تولید شده به چرخ‌ها برخوردار است. ترمزهای این خودرو برای هر 4 چرخ از نوع دیسکی مجهز به سیستم ضد قفلABS  هستند، همین‌طور توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است. طبق اعلام شرکت ایران‌خودرو این پیشرانه به‌طور ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرفی معادل ۷ لیتر دارد. بر اساس تست‌های انجام شده اچ سی کراس برای شتاب صفر تا 100 به حدود 14.5 ثانیه زمان نیاز دارد که به راحتی می‌توان گفت خودرو چابکی نیست. در مجموع کراس‌اوور یک خودرو جمع و جور شهری و خانوادگی است که از پیشرانه TU5 بهره می‌برد که قبلا روی پژو 206 نیز بکار رفته است. این پیشرانه علارغم قدیمی بودن، بازار لوازم یدکی و تعمیرات خوبی داشته و از این نظر مقرون به صرفه خواهد بود.
موتور اچ سی کراس 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1600سی سی
حداکثر قدرت h30‌کراس 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 12.5 ثانیه
حداکثر سرعت H30 Cross 183 کیلومتر در ساعت
وزن 1230 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4351 طول - 1760 عرض - 1528 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی H30 Cross

معمولا کارخانه‌ای خودروسازی چینی برای جبران برخی نقص‌های فنی یا طراحی، آپشن‌های رفاهی خوبی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. اچ سی کراس نیز به نسب رقیبان خود امکانات بسیاری خوبی از مانند: سیستم مولتی‌مدیا مجهز به مانیتور ۶.۵ لمسی، سیستم نویگیشن سخنگو، صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم دستی در شش‌جهت، صندلی‌های عقب تاشو، شیشه‌های برقی جلو و عقب، سانروف برقی، فرمان تلسکوپی دارای تنظیم چهار جهته، آینه‌های مجهز به سیستم گرمایشی و راهنما و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دارد. طراحان چینی برای بخش ایمنی نیز تجهیزاتی نظیر: ترمزهای ضدقفل ABS و EBD، 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب، سنسور پارک و دنده عقب، کمربند های ایمنی پیش کشنده، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس، قفل کودک درب های عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت را تدارک دیده‌اند. فروش اقساطی اچ سی کراس

شرایط فروش اقساطی اچ سی کراس + گالری تصاویر

بازار خودرو ایران در چند سال اخیر دستخوش تغییرات فراوانی بوده است. ورود انواع خودروهای چینی شرایط انتخاب‌های متنوع‌تر را برای خریداران ایجاد کرده است. اچ سی کراس یکی از کراس‌اوورهای پرفروش بازار خودرو است. شرکت سپندخودرو با ایجاد بهترین شرایط خرید اقساطی خودرو آماده خدمت رسانی به شما است. برای اطلاعات دقیق از شرایط فروش اچ سی کراس می‌توانید با شماره 02191072104 ارتباط برقرار نموده و با کارشناسان فروش ما در سپندخودرو در تماس باشید. کارشناسان ما مشتاق شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.