خودرو، یکی از پر مصرف ترین وسائل نقلیه-شخصی به حساب می آید. امروزه خودرو نه تنها برای امور شخصی بلکه به عنوان ابزاری کاربردی در دیگر زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل، روزانه بیش از 1000 خودرو خارجی و داخلی در بازار به فروش می رسد. علت افزایش قیمت خودرو می تواند یکی از چالشی ترین مباحث حال حاضر کشو باش. با بررسی این موضوع می توان جنبه های مختلف آن را مو شکافی کرد.

افزایش متقاضیان خودرو باعث شده خودرو سازان نیز بر قیمت محصولات خود بیفزایند؛ لذا معتقدند، بهای تمام شده هر خودرو کم تر از سود و درآمد آن است. بنابراین با عرضه خودرو هایی با قیمت پایین تنها واسطه ها و دلالان خودرو، سود بالایی به دست می آورند.در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با علت افزایش قیمت خودرو های داخلی و خارجی توضیح داده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

چرا خودرو ها با افزایش قیمت رو به رو شده اند؟

صنعت خودرو سازی یکی از صنایع مهم در کشور به حساب می آید؛ چرا که با جان انسان ها سر و کار دارد. به همین خاطر بایستی خودرو ها در بهترین شرایط توسط برترین مهندسان ساخته شود.

از بزرگ ترین شرکت های تولیدی این محصول می توان ایران خودرو و سایپا را نام برد. خودرو های هر دو شرکت از نظر مشخصات کیفی و فنی بی نظیر می باشد. به همین دلیل، روز به روز با گذر زمان بر قیمت محصولات شان می افزایند؛ لذا خودرو سازان نیز همانند دیگر افراد، خانواده دارند و موظفند نیاز های یک خانواده را تامین کنند.

خودرو سازان برای این که سود بیشتری از این چرخه به دست بیاورند، قیمت فروش خودرو ها را بدم در نظر داشتن هزینه تمام شده محصول و نرخ مواد اولیه با این که نرخ قیمت مواد اولیه افزایش دادند، تا بدین وسیله دلالان از این چرخه کمترین سود را ببرند.

 

چرا خودرو ها با افزایش قیمت رو به رو شده اند؟-وبسایت سپند خودروعلت افزایش قیمت خودرو ها

دلایل بسیاری در افزایش قیمت خودرو ها تاثیر گذاشته است. یکی از مهم ترین دلایل، تورم بالا می باشد. تورم بالا سبب شده هزینه تامین مواد اولیه و انرژی بالا برود. بنابراین تولید کنندگان برای این که تولید خودرو زیان ده نباشد؛ مجبورند، بر قیمت خودرو ها بیافزایند.

استفاده از تکنولوژی های بروز نیز در افزایش قیمت خودرو ها بی تاثیر نبوده است. تکنولوژی های جدید باعث شده آبشن های جذابی به سیستم های خودرو افزوده شود. به همین دلیل، ناخواسته قیمت خودرو ها بالا می رود.

مدیرت اشتباه با این که موجب افزایش قیمت محصول می شود؛ اما به صنعت خودرو سازی صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. مدیران خودرو سازی باید از هوش و نبوغی بالا برخوردار باشند؛ تا در صورت ضرورت قیمت محصولات را افزایش دهند، نه این که در هر شرایطی زیان به بار نشسته را با افزایش قیمت فروش خودرو از مشتری جبران کنند.

در بعضی از مواقع افزایش قیمت خودرو ها غیر منطقی و نا به جا می باشد. در چنین مواقعی مشتریان بایستی از خرید خودداری کنند؛ تا مسئولان قیمت ها را به روال قبل باز گردانند.

 

علت افزایش قیمت خودرو ها-وبسایت سپند خودروافزایش قیمت خودرو ها در سال جاری چقدر است؟

کشور ما از نظر نرخ تورم هنوز به ثبات نرسیده است. به همین دلیل، روز به روز با گذر زمان با افزایش نرخ محصولات و خدمات رو به رو می شویم . یکی از کالا هایی که در تمام بهره ها، قیمت آن در مجلس مطرح می شود؛ خودرو است.

قیمت خودرو ها، برای مردم بسیار مهم و با اهمیت است. به همین دلیل، به هیچ وجه با افزایش قیمت آن موافقت نمی کنند. مجلس برای این که اعتماد مردم را از دست ندهد؛ با افزایش قیمت خودرو ها مخالفت های زیادی کرده اند، اما بالاخره خودرو سازان موفق شدند و توانستند 18 در صد بر قیمت خودرو ها بیافزایند.

18 درصد افزایش قیمت خودرو ها باعث شده توانایی مردم در خرید خودرو کم شود؛ لذا با توجه به تورم هنوز هم درآمد برخی از مشاغل کم و ناچیز است.

خرید و فروش خودرو در چه صورت به نفع متقاضیان است؟

خرید و فروش خودرو در چه صورت به نفع متقاضیان است؟-وبسایت سپند خودرو

 

خرید خودرو با قیمت های بازار اصلا مناسب و به صرفه نمی باشد، لذا دلالان توانایی مشتریان را در خرید خودرو در نظر نگرفته اند و تنها به سود خودشان از این معامله فکر کرده اند.

شما باید خودرو ها را به صورت مستقیم و با شرایطی اقساطی از خودرو سازان خریداری کنید. خرید اقساطی خودرو با این که زمان بر است؛ اما به نفع مشتری می باشد؛ لذا باعث شده متقاضیان با قیمت کارخانه در بازه ای مشخص به خرید خودرو مورد علاقه شان بپردازند.

 

 

مطالب مرتبط:

فروش اقساطی پارس خودرو

فروش اقساطی سایپا تحویل فوری