پلاک خودرو به عنوان شناسه آن عمل می کند و می توان از شماره آن اطلاعاتی در مورد آن پیدا کرد. این هم در مواقعی که فرد نیاز به مکان یابی وسیله نقلیه در مواقع بروز مشکلات (مانند تصادف، عابران پیاده و سرقت) دارد و هم برای ردیابی اطلاعات مربوط به آن در صورت خرید مفید است.

اما چگونه می توان یک وسیله نقلیه را از روی پلاک شناسایی کرد؟ پاسخ این سوال را در مقاله امروز ما بیابید!

 

 

همچنین بخوانید: فروش اقساطی خودرو، فروش اقساطی سایپا تحویل فوری، فروش اقساطی مدیران خودرو

 

 

پلاک خودرو

اهمیت شناسایی با پلاک خودرو

 

هنگامی که خودرویی را درگیر نوعی تصادف می بینیم، خواه در حال اصابت یا مانور نامنظم که به راننده دیگری یا خودمان آسیب وارد کرده است، حتی وقتی متوجه می شویم که از آن خودرو برای شرکت در سرقت یا سرقت استفاده شده است. ما همیشه این غریزه را داریم که پلاک خودرو را یادداشت کنیم. اما این اطلاعات چگونه مفید است؟

با مراجعه به شماره پلاک خودرو می توان اطلاعات ارزشمندی از آن خودرو مانند سال ساخت، شماره شاسی و مدل صحیح خودرو را دانست. این امر باعث می شود تا مقامات ذیصلاح مسئولیت انجام اقدامات لازم را بر عهده بگیرند تا شما مجبور نباشید به تنهایی با نگرش های دیگران که می تواند به نوعی آسیب وارد کند مقابله کنید.

 

 

کجا می توان برای مکان یابی وسیله نقلیه پرس و جو کرد

 

یکی از گزینه ها این است که به پلیس راهوری نزدیک به محل اقامت خود بروید. آنها سرویسی دارند که اطلاعاتی در مورد یک وسیله نقلیه با پلاک ارائه می کند.
این سرویس در وب سایت پلیس های راهور موجود است. معمولا سایت ها آدرس www + detran + مخفف دولت +gov.br را دارند.
برای دسترسی به این سرویس، راه این است که وارد وب سایت استان خود شوید و گزینه “مشاوره خودرو” یا “مشاوره پلاک” را پیدا کنید. اما این اطلاعات بسیار ابتدایی است.

 

اپلیکیشن های ردیاب خودرو

گزینه خوب دیگر استفاده از اپلیکیشن های ردیابی یا شناسایی پلاک خودرو است . این اپلیکیشن ها اطلاعات کاملی در مورد یک وسیله نقلیه با پلاک آن ارائه می کنند که علاوه بر تسهیل در ردیابی، امنیت مذاکرات را تامین می کند. از این گذشته، تاریخچه خودرو را به روشی غنی اطلاع می دهد و از به دست آوردن آن بدون اطلاعات مناسب در مورد ادعاها، جریمه ها و سایر ناراحتی ها جلوگیری می کند.بسیاری از داده ها محرمانه تلقی می شوند، بنابراین ذهن خود را با درگیری های مرتبط از دست ندهید. به عنوان مثال، ارائه اطلاعات در مورد مالک خودرو غیرقانونی تلقی می شود و خدماتی است که این اپلیکیشن ها انجام نمی دهند.

 

توجه به نکات امنیتی در استفاده از ابزارهای ردیاب خودرو

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت اعتماد نکردن به سایت هایی است که ردیابی رایگان پلاک خودرو را ارائه می دهند. در حال حاضر، در اینترنت، عوامل مخرب زیادی وجود دارد که می تواند برای شما سردردهای مختلفی مانند نصب ویروس روی رایانه و حتی سرقت اطلاعات ایجاد کند . اگر در مورد بهترین راه برای مکان یابی ایمن و با انبوهی از داده ها تردید دارید، بهتر است با پلیس راهنمایی رانندگی تماس بگیرید.

 

 

پلاک خودرو

ردیاب پلاک خودرو و مزایای آن

ردیاب پلاک خودرو نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در ارتباط با پلاک لست. دو نوع ردیاب پلاک وجود دارد: اولی ردیاب فرکانس رادیویی است که سیگنال هایی را برای دریافت توسط آنتن ها منتشر می کند. دارای یک منطقه تحت پوشش بزرگ است و می تواند وسیله نقلیه را حتی در مکان های بسته پیدا کند. در برابر تداخل نفوذ ناپذیر است و برای شهرهای بزرگ ایده آل است.
مدل دیگر GPS است که از یک سیستم ادغام شده در شبکه 24 ماهواره استفاده می کند. برای شناسایی، دستگاه باید سیگنال حداقل چهار مورد را دریافت کند.
مکان پلاک از طریق مختصات ارسال می شود و گیرنده ها آن را به صرافی ها ارسال می کنند.

 

 

مزایای استفاده از ردیاب پلاک خودرو

جلوگیری از سرقت: از آنجایی که یافتن وسیله نقلیه، چه ثابت و چه متحرک، یک فناوری بسیار کارآمد است، احتمال بازیابی آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
برخی از سیستم‌ها به قربانی اجازه می‌دهند که دکمه‌ای را فشار دهد تا تابلو برق را فورا فعال کند، که به نوبه خود پلیس را مطلع می‌کند. برخی دیگر به اصطلاح “حصار الکترونیکی”، یعنی محدودیتی که وسیله نقلیه می تواند در آن گردش کند، تکیه می کنند.

 

 

کلام آخر

از کارکرد وسیله نقلیه جلوگیری می کند: اما چگونه ماشین را متوقف می کند؟ این چیز خوبی نیست، درست است؟ قطعا در این مورد نه! پس از همه، اگر وسیله نقلیه در حال سرقت است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از حرکت آن جلوگیری کنید.
و این چیزی است که اتفاق می افتد. بلافاصله پس از فعال کردن واحد کنترل، ردیاب موتور را مسدود می کند و اتصال احتراق را قطع می کند. این امر مکان یابی وسیله نقلیه را بسیار آسان تر می کند.