سرمایه گذاری در خرید خودرو :برای اکثریت ما، اتومبیل بیش از هر چیز وسیله حمل و نقل است. اما برای دیگران، اتومبیل یک علاقه است. دوستداران خودرو های زیبا گاهی برای به دست آوردن و نگهداری ماشین(های) رویاهای خود مبالغ قابل توجهی را متناسب  با درآمد و دارایی خود خرج می کنند . برای محدود کردن هزینه این اشتیاق، وسوسه انگیز است که خرید ماشین را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیریم، بنابراین اوقات فراغت، لذت و تنوع  را با هم پیوند دهیم. اما آیا واقعاً می توان در مورد سرمایه گذاری صحبت کرد؟ اگر چنین است، در چه مواردی می توان انتظار بازگشت سرمایه مثبت داشت؟ برای کسب درآمد (یا محدود کردن ضرر…) به سمت چه مدل هایی حرکت کنیم؟

در این مقاله ابتدا هزینه های جاری یک خودرو را یادآوری می کنیم. اشتباه نکنید، خرید خودرو اغلب یک هزینه (مرکز هزینه) است تا سرمایه گذاری!

 

هزینه نگهداری یک خودرو چقدر است؟

 

قبل از پرداختن به هیجان‌انگیزترین بخش موضوع (و به خطر بی‌انگیختگی برخی از نامزدهای خرید یک خودروی زیبا)، اجازه دهید با ذکر موضوع آزاردهنده شروع کنیم: فهرست هزینه‌هایی که بر در اختیار داشتن یک خودرو سنگینی می‌کند. زیرا اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید، باید هزینه‌ها را کمی محاسبه کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید بازده سرمایه‌گذاری را دریافت کنید .

 

شما ماشین رویاهایتان را پیدا کرده اید و به زودی دست به کار خواهید شد؟ هر مالک آینده یک وسیله نقلیه باید از هزینه های جانبی استفاده از همین وسیله نقلیه مطلع شود. هزینه مالی یک خودرو به خرید آن محدود نمی شود. به همین دلیل است که هر خریدار خودروی جدید باید از قبل بودجه لازم برای بیمه هزینه های اضافی مربوط به وسیله نقلیه خود را تعیین کند .

 

چه خودرو نو باشد ،یا استفاده شده، برخی از هزینه ها اجتناب ناپذیر است. آنها مربوط به مدیریت (مالیات سالیانه، بیمه) و نگهداری منظم آن هستند.

 

اولین هزینه اجباری برای رانندگی خودرو مربوط به اخذ گواهینامه است. قبل از سرمایه گذاری در خودرو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که گواهینامه بگیرید.

 

پس از دریافت رسمی خودروی نو یا دست دوم خود، باید گواهی ثبت نام آن را دریافت کنید که به آن برگ سبز نیز می گویند. مراحل دریافت این کارت هزینه های برای شما در پی دارد. بر حسب نوع ماشین بیمه ، مالیات آن متفاوت است،  خلافی های خودرو و معاینه فنی را نیز فراموش نکنید!

 

به علاوه ماشین در طول استفاده دچار استهلاک می‌ شود و نیاز به تعمیر و مراقبت دارد.

سرمایه گذاری در خرید خودرو-وب سایت سپند خودرو

نگهداری ماشین و آنچه لازم هست بدانید

در نهایت، آخرین هزینه مشترکی که به یک خودرو مربوط می شود، صرفاً سوخت است. این بودجه بسته به استفاده از ماشین شما کاملاً متفاوت خواهد بود.

پس تا به اینجای مطلب متوجه شدید که سرمایه گذاری روی خودرو هزینه های زیادی را در زمان مالکیت به خود اختصاص می دهد.

در ادامه مطلب به این موضوع  که سرمایه گذاری روی خودرو  دست دوم بهتر است یا  خودرو نو و کار نکرده ،می پردازیم.

بدانید که شما برای فروش اقساطی خودرو داخلی و همچنین فروش اقساطی خودرو خارجی می توانید به سایت سپند خودرو مراجعه نمایید .

خرید یک ماشین جدید: سرمایه گذاری آرام

خرید خودروی نو مزیت همراه بودن با گارانتی سازنده را دارد. به مدت 2 تا 7 سال در  صورت بروز مشکلات مکانیکی عمده تحت پوشش هستید.

خرید یک وسیله نقلیه جدید علاوه بر اطمینان از آرامش خاصی، آزادی زیادی در انتخاب مدل، رنگ یا آپشن برای شما تضمین می کند. بنابراین قیمت خرید آن بالاتر از یک وسیله نقلیه دست دوم است. با خرید خودرو جدید در صورت نگهداری درست و پیمودن مسافت کم   از تعمیر و تعویض قطعات خودرو در امانید! استهلاک خودرو و هزینه های سر سام آور آن  دیرتر به سراغتان می آید!

خرید یک ماشین جدید: سرمایه گذاری آرام

خرید دست دوم: سرمایه گذاری سودآور

یکی از مزیت های اصلی خرید ماشین دست دوم قیمت آن است. برای مدل‌های اخیر خودروهای مجهز با مسافت پیموده شده کم (متوسط ​​کمتر از 20000 کیلومتر)، می‌توانید از کاهش تا 20-% بهره ببرید.

امروزه بازار خودروهای دست دوم امکان خرید خودرو با هزینه کمتر را با اجتناب از تخفیف در 2 سال اول ارائه می دهد.

به بیان دیگر در خرید خودرو دست دوم در ابتدا هزینه کمتری را پرداخت می کنید،اما دیگر مزایای چون  گارانتی ، بیمه ، معاینه فنی و … را ندارید. به علاوه اگر فروشنده در مورد سلامت فنی ماشین صادق بوده است، باز هم در زمان استفاده از خودرو  ناگزیر به  تعمیر و تعویض قطعات استهلاک شده آن هستید.

خرید دست دوم: سرمایه گذاری سودآور

فروش اقساطی خودرو به وسیله سرمایه گذاری

خرید اقساطی خودرو به وسیله سرمایه گذاری و اوراق مشارکت یکی از روش هایی می باشد. که بسیاری از افراد از این طریق می توانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. شما به خوبی می دانید برای خرید خودرو روش های زیادی وجود دارد. و یکی از این روش ها فرش قسطی خودرو می باشد که این روش خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. بر این اساس هر فردی بر اساس توانایی و بودجه خود می تواند یکی از آنها را انتخاب کرده و خودرویی که در نظر دارد را خریداری نماید.

سپند خودرو؛ مطمئن برای سرمایه گذاری در بازار خودرو

مجموعه سپند خودرو بواسطه‌ی دراختیار داشتن کادری مجرب و توانا، سوابق شفاف و کاملاَ رضایتمند در عرصه فروش اقساطی خودرو، درنظرگیری کمترین میزان پیش پرداخت و قسط‌های منصفانه، اعطای اسناد معتبر خودرو به خریداران، تحویل فوری و…، شرایط ویژه‌ای را برای فروش اقساطی انواع خودروهای داخلی و خارجی بوجود آورده است.

چه زمانی برای سرمایه گذاری در خودرو بهتر است؟

تحلیل بهترین زمان خرید خودرو بستگی به بازار ارز دارد. ثبات و کاهش نسبی قیمت ارز در داخل کشور، منجر به کاهش نسبی قیمت خودروهای داخلی و خارجی خواهد شد. از این رو برای خرید و سرمایه گذاری در بازار خودرو بهترین زمان تحلیل بازارهای مالی خواهد بود.

 

انواع روش‌های خرید و سرمایه گذاری در بازار خودرو | سپند خودرو

با اینکه کشور از ثبات اقتصادی برخوردار نیست. و قیمت‌ها را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. به هر حال باید برای خرید خودرو، مدتی پس‌انداز کرد. بنابراین اولین قدم برای خرید خودرو پس‌انداز است. خیلی از بانک‌ها به سپرده‌های شما وام می‌دهند که می‌تواند یک اهرم برای خرید ماشین باشد. البته باید به این نکته توجه کرد که فروش اقساطی وام و سود آن، مشکلی برای شما ایجاد نکند.

با اینکه شرایط فروش اقساطی بسیار وسوسه‌کننده و آسان به نظر می‌آید اما پیشنهاد می‌شود که حتما با برنامه‌ریزی درست وارد فرایند فروش اقساطی یا نقدی شوید. بهتر است که سرمایه‌ گذاری برای خرید ماشین را از چند ماه قبل‌ شروع کنید تا بتوانید بودجه لازم را برای این کار داشته باشید.

 

فروش اقساطی خودرو با شرایط ویژه در سپند خودرو

فروش اقساطی خودرو با شرایط ویژه و بهترین تسهیلات در سپند خودرو از پر کاربردترین شعارهایی است که شرکت های لیزینگ خودرو مختلف در رابطه با عرضه اتومبیل های خود مطرح می کنند. اما شرایط عرضه و فروش در تمامی این شرکت ها یکسان نمی باشد. و متقاضیان خرید خودرو اقساطی در  ابتدا باید از رسمیت و صحت شرکت لیزینگ خودرو مطمئن شوند.

و سپس با بررسی شرایط فروش اقساطی خودرو در هر کدام از آن ها بهترینشان را انتخاب نمایند. تحویل آنی خودرو از محبوبترین تسهیلاتی است که این شرکت ها برای مشتریانشان در نظر گرفته است. شرکت سپند خودرو از معتبرترین مجموعه های فروش اقساطی خودرو در مدل های داخلی و خارجی با مناسب ترین قیمت و بهترین تسهیلات بازپرداخت می باشد. که با مراجعه به سایت این مرکز می توان اطلاعات بسیار کاملی از روند نقل و انتقال خودرو ها و شرایط فروش اقساطی آن ها به دست آورد.