رکستون G4 لوکس ترین محصول سانگ یانگ در ایران می باشد که با کد G4 وارد بازارهای جهانی شده است. این محصول یکی از معدود خودروهایی است که همزمان با توزیع جهانی وارد ایران شده است و توسط رامک خودرو که نماینده ی این شرکت کره ای در کشورمان است به فروش می رسد. رکستون G4 دارای ظاهری مغرور و ایده آل می باشد. رکستون جزو اولین خودروهایی از کمپانی کره ای سانگ یانگ است که مخاطبان خود را سورپرایز نمود چرا که محصولات این کمپانی به زشت ترین خودروهای موجود در بازار معروف شده بودند اما رکستون با ورودش به بازار نشان داد که کارشناسان سانگ یانگ دست روی دست نگذاشته اند و با پیشرفت قابل توجهی توانسته اند محصولی را تولید نمایند که از حیث طراحی چهره ای قابل قبول و زیبا دارد.

آشنایی بیشتر با رکستون G4

رکستون به خودرویی قابل اطمینان مشهور شده است که همه چیز را در خود جای داده تا در کلاس خود پیشرو باشد. این خودرو ایمن تر و قوی تر از نمونه های پیشین است و در قسمت فنی نیز توانسته خودی نشان دهد. SUV جدید کمپانی سانگ یانگ با اعتبار بیشتر سواری فوق العاده ای دارد و بسیاری از خریداران را مجذوب خود کرده است. تکنولوژی های جدیدی که در رکستون G4 استفاده شده اند در این زمینه بی تاثیر نبودند و همه ی این شرایط در کنار یکدیگر باعث شد تا فروش اقساطی سانگ یانگ رکستون G4 آمار بالایی را تجربه کند. رکستون باعث شد تا رانندگان خودروهای سانگ یانگ سطح جدیدی از کمال را در زمینه ی رفاه و لذت سواری تجربه کنند. لذت سواری در عین ایمن بودن!
قوای فنی رکستون G4
رکستون G4 در نسخه ی بنزینی دارای توربو شارژ 4 سیلندری است و دو لیتر حجم دارد. با توجه به ادعای شرکت وارد کننده ی این خودرو رکستون دارای 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است که تا حد زیادی از خودروهایی مانند جک اس 5 و چری تیگو 5 قوی تر می باشد. وزن این خودرو در حدود 2000 کیلوگرم است و با شرایط فنی ذکر شده قادر است در 11 ثانیه صفر تا صد را بپیماید. ممکن است در سایت های زیادی در مورد سانگ یانگ رکستون اغراق شده باشد، حتی در منابعی مدت زمان صفر تا صد این خودرو را 8 ثانیه ذکر کرده اند! اما گذشته از تمام این بزرگنمایی ها سانگ یانگ رکستون خودروی خوبی است که تنها نسبت به نمونه های قبلی پیشرفت زیادی داشته است و شاید همین مسئله اکثر نویسندگان خودرو را به این سمت و سو کشانده است. آمار فروش اقساطی سانگ یانگ رکستون 4G تنها در زمان ورود این خودرو به بازار بالا بود و با ورود خودروهای شاسی بلند ارزان تر این آمار کاهش یافت.
ایمنی سانگ یانگ رکستون
محکم و قابل اعتماد توصیفی است که سانگ یانگ در مورد رکستون دارد. بیش از 80 درصد از کابین این خودرو فولادی است و ورق های مقاوم فولاد با چگالی بالا و مقاومت کششی زیاد استحکام فوق العاده ای را در حفاظت از سرنشینان خودرو از خود نشان می دهند. در تست های تصادفی که از رکستون گرفته شد شکل بدنه به سختی تغییر پیدا میکرد و این یعنی امنیت بالایی که سانگ یانگ در محصول جدیدش برای سرنشینان ایجاد کرده است.
علاوه بر فولاد استفاده شده در بدنه، رکستون شاسی مقاوم و فریم بندی شده ای دارد که حجم بالایی از لرزش ها را می گیرد و صدای جاده و موتور را تا حد زیادی فیلتر می کند. چهارچوب اتاق رکستون مهندسی شده است و احتمال آسیب به سرنشینان داخل خودرو به حداقل رسیده است، تمام این المان ها در کنار یکدیگر باعث شده اند رکستون از ایمنی بالایی برخوردار باشد و با وجود 6 عدد کیسه ی هوا مطمئن تر از همیشه با ایمنی بیشتر وارد بازار شود.
رکستون G4 همچنین به سیستم های هشدار دهنده ی متعددی نیز مجهز است که باعث می شوند راننده از اطمینان بیشتری هنگام رانندگی برخوردار باشد. سیستم هشدار عبور ترافیک از عقب، سیستم هشدار جلوگیری از برخورد با عابر پیاده، رادار حرکت میان خطوط و سنسورهای کمکی پارک از جمله سیستم هایی می باشند که تا حد زیادی تکنولوژی به کار رفته در این خودرو را ارتقا داده اند. فروش اقساطی سانگ یانگ در زمانی که این خودرو به لیست محصولات جدید این کمپانی اضافه شده بود رشد قابل توجهی داشت.