زمانی که بحث از خرید خودرو می شود اولین فاکتوری که به آن دقت می کنیم بودجه است. هر کس با توجه به بودجه ای که دارد خودروی مناسب خود را تهیه می کند، در این میان محصولاتی با قیمت های مشابه خریداران را میان دو راهی قرار می دهند. در آن صورت است که یک خریدار باید لیستی از فاکتورهایی که برایش مهم است تهیه نماید تا بتواند به راحتی با اولویت بندی آنها بهترین انتخاب را از میان گزینه های هم قیمت داشته باشد.
دو خودروی ساندرو و دنا جزو محصولات هم قیمتی هستند که توسط خریداران مقایسه می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی خصوصیات این دو خودرو بپردازیم.

بررسی رنو ساندرو

فروش اقساطی رنو ساندرو اتوماتیک در شرایطی انجام شد که بازار خودرو نیاز مبرمی به خودروهای جدید در حوزه ی هاچبک داشت. این محصول به خوبی توانست با رقبای هم کلاس خود رقابت کند و اطمینان خاطر و آرامش زیادی را برای رانندگان به ارمغان بیاورد. کیفیت بالای قطعات و مونتاژ ساندرو باعث شد تا این خودرو بتواند حضور خوبی در بازار داشته باشد و حجم زیادی از تعریف و تمجید هایی که ارزششان بالاتر از هر گونه تبلیغات است نصیب خود کند. در ابتدا به نقاط مثبت این خودرو به نسبت دنا اشاره می کنیم و سپس با عنوان کردن نکات منفی آن مقاله را به پایان می بریم.

ساندرو جادار است! جادار بودن این خودرو نسبت به دنا از مواردی است که باعث تعجب می شود. در حالی که بدنه ی دنا بزرگتر از ساندرو می باشد اما هاچبک کوچک فضای بیشتری برای بار در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. به همین دلیل امتیاز مربوط به طراحی فضای داخلی و راحتی سرنشینان در داخل خودرو به ساندرو تعلق می گیرد.

مورد دوم به شتاب خودرو مربوط می شود. این خودرو نسبت به دنا پر شتاب تر و چابک تر می باشد و علاوه بر ویژگی های فنی بدنه ی سبک تر ساندرو نیز در این موضوع تاثیر گذار بوده است. رنو ساندرو در 11.5 ثانیه می تواند از صفر به صد برسد در حالی که دنا در 12.3 ثانیه می تواند به همین میزان به سرعتش بیافزاید. دنا با وزنی در حدود 1258 کیلوگرم 112 کیلوگرم از ساندرو سنگین تر است.

به عنوان سومین مورد مثبت در این زمینه می توان به بازار فروش بهتر ساندرو اشاره کرد. محبوبیت و هاچ بک بودن این خودرو باعث شده است تا به نسبت دنا خوش فروش تر باشد. برای بسیاری از افراد این مسئله دارای اهمیت زیادی است و اعتقاد دارند باید حتما خودرویی را خریداری کنند که در صورت تعویض دچار مشکل نشوند و به راحتی بتوانند آن را به پول تبدیل کنند.

و در آخر نقاط منفی ساندرو 
موتور قوی تر دنا! دنا نسبت به ساندرو نیروی محرکه بیشتری را می تواند تولید کند. حجم موتور این خودرو 1645 سی سی است و قادر است توانی برابر با 114 اسب بخار در دور موتور 6500 تولید کند. در صورتی که ساندرو با حجم 1598 سی سی تنها قادر است 105 اسب بخار تولید کند. در نهایت نمی توان این قضیه را انکار کرد که نیروی تولیدی ساندرو زودتر به چرخ ها منتقل می شود و شاید به همین دلیل است که موتور ساندرو نسبت به دنا ضعیف تر به نظر نمی آید. حداکثر سرعت این خودرو با تنظیمات مخصوص کارخانه 170 کیلومتر در ساعت است که نسبت به دنا 20 کیلومتر کمتر است. اگر با دنا رانندگی می کنید قادر هستید با فشار دادن پدال گاز تا 190 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرید. نکته ی آخری که در مورد این خودرو وجود دارد به طراحی آن مربوط می شود و عده ای اعتقاد دارند طراحی رنو ساندرو مربوط به 8 سال پیش است و قدیمی به نظر می رسد اما طرفداران این خودرو اعلام کرده اند که چون سادگی سرلوحه طراحی در خودروهای فرانسوی است، ساندرو به نسبت دیگر خودروها دیرتر قدیمی می شود و همچنان از ظاهر جذاب و زیبایی برخوردار است. با تمام این تفاسیر ساندرو در ایران محبوب تر از دنا می باشد و آمار بالاتر فروش اقساطی رنو گواهی بر این ادعا می باشد.