ریپ زدن خودرو یعنی چی؟

قبل از اینکه در مورد دلایل ریپ زدن ماشین صحبت کنیم . و به سوال مهم مصرف کنندگانی که علت و عوامل ریپ زدن خودرو را می پرسند پاسخ دهیم، اجازه دهید این سوال را کمی باز کنیم و بگوییم که ریپ زدن خودرو چیست. ریپ زدن یعنی اینکه خودروی شما به لرزش های ریز و درشتی دچار شود که نتوان به درستی آن را کنترل کرد. این اتفاق را معمولا آدم ها بعد از چند ثانیه از استارت زدن خودرو . همچنان با تکان خوردن های غیر معمول ماشین تجربه کرده اند. در این مقاله از سپندخودرو با عوامل مختلف ریپ زدن خودرو آشنا خواهید شد. جهت کسب طلاعات بیشتر جهت نحوه نگهداری خودرو با بخش مقالات سپند خودرو همراه باشید.

عیب یابی ریپ زدن خودرو

به این نکته دقت داشته باشید که ریپ زدن با لرزش اتومبیل فرق دارد و علت بروز هریک متفاوت است. اگر ماشین شما هر لحظه در حال ریپ زدن است و در حالت عادی کار نمی کند، به احتمال زیاد مشکل خودروی شما در فاز خروجی دود است. قرار است دود ماشین از لوله خارج شود، اما وقتی جسمی خارجی راه را می بندد . دود در ماشین و لوله های متصل به آن می ماند و از آن خارج نمی شود. اصطلاحا به این اتفاق خفه شدن خودرو می‌گویند.

 

علل ریپ زدن خودرو

 

انواع ریپ زدن خودرو

درست عمل نکردن مدار جرقه یکی از دلایل ریپ زدن خودرو می‌باشد.و اگرمدار درست کار نکند ماشین ریپ می‌زند. در این اتفاق برای مطمعن شدن باید چکش برق یا مدار جرقه را بررسی کنید و از درست عمل کردن آن مطمعن شوید. شمع ها باید تعویض و یا تعمیرگردند.ابتدا شمع هارا شسته و سپس پلاتین را تنظیم کنید و در مکان درست، (مدار مورد نظر) قرار دهید.درصورتیکه ریپ زدن خودروی تان تمام نشد شمع هارا تعویض کنید. اگر قصد خرید اقساطی دارید ، می‌توانید با مراجعه به وب سایت سپند خودرو از شرایط ویژه فروش اقساطی ما آگاه شوید.

علائم ریپ زدن خودرو چیست؟

گاهی دلیل ریپ زدن خودرو ممکن است کاهش سوخت درون باک باشد. در نتیجه بهتر است در مرحله اول برای شناسایی مشکل بررسی سطح سوخت یا بنزین ماشین را انجام دهید. اگر مقدار سوخت خودرو کافی بود باید احتمالات دیگر را بررسی کنیم. در چنین حالتی امکان دارد که سیستم پمپ بنزین دچار مشکل شده باشد و یا انژکتور ها یا صافی بنزین کثیف باشند. که نتیجه اش ریپ زدن خودروهست. وب سایت سپد خودرو شستشوی دوره ای انژکتورها و عوض کردن سرموقع صافی بنزین را جهت پیشگیری از بروز این قبیل مشکلات توصیه می‌کند. به طور کلی هراختلال در سنسور های سیستم سوخت خودرو مثل مپ سنسور دریچه گاز ، سنسور اکسیژن، وجود نشتی در لوله های هوا و سوخت و… می‌تواند منجر به عملکرد غیرطبیعی و نامتوازن موتور خودروی شما شود.

 

علائم ریپ زدن خودرو

 

دلایل رایج ریپ زدن خودرو

خرابی سیلندر ، سوختن یا ترک برداشتنش سبب بروز مشکل . در عملکرد خودرو شده و ریپ زدن خودرو را به دنبال خواهد داشت. علاوه برآن خراب شدن واشر سر سیلندر نیز موجب نشت رطوبت به داخل محفظه سر سیلندر و به ویژه شمع ها منجر شود و موتور خودرو را با ریپ زدن درگیر کند . علاوه بر آن اگر واشر سر سیلندر، رینگ پیستون ها وکاسه نمد گیت سوپاپ خراب شوند . به سر شمع ها روغن نفوذ کرده و منجر به ریپ زدن موتور خواهد شد. در این مقاله تلاش کردیم . مهمترین علل ریپ زدن خودرو را برای شما توضیح دهیم، جهت اطلاعات بیشتر با وب سایت سپندخودرو در ارتباط باشید.

شرایط ویژه خرید اقساطی خودروهای ایرانی و خارجی