لوکس ترین خودرو های تولیدی جهان در حال حاضر برند های بوگاتی و فراری هستند . علاوه بر همه این ها بعضی خودرو های قدیمی و کلاسیک نیز به نسبت قیمت گران تری دارند. در ادامه به معرفی چندی از این ماشین ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

گران ترین خودرو های تولیدی 2021 کدامند

در گذشته خودروهای میلیون‌دلاری به نمونه‌های کلاسیک با قدمت تاریخی محدود بود، اما کم کم با گسترش شرکت های تولید ماشین خودرو های گران تری به بازار عرضه شد که بسیار لوکس و با کیفیت هستند.

مکلارن الوا یا McLaren Elva جزو خودرو های تولیدی لوکس و زیبا

خودروسازی مکلارن همواره سابقه‌ای درخشان در مسابقات فرمول یک داشته است. محصولات این برند انگلیسی عموما در بازه قیمتی 100 تا 500 هزار دلار هستند؛ اما گاهی اوقات مدل ‌های تولید ‌محدود این شرکت با قیمت بیش از یک‌ میلیون دلار نیز عرضه می‌شوند که به نسبت گران به نظر می‌ رسد.

الوا مشابه فراری مونزا است و موتور آن  804 اسب‌ بخار قدرت دارد، همچنین زمان سرعت ‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو 2.8 ثانیه است. تا کنون تنها 249 دستگاه مکلارن الوا با قیمت1.7 میلیون دلار تولید و به بازار عرضه شده است. با وجود قیمت های بالای ماشین خرید اقساطی خودرو را برای مشتریان خود فراهم آورده اند.

بنتلی بکلار یا (Bentley Mulliner Bacalar)، خودرویی نادر و گران قیمت

خودرو های تولیدی

این برند اصیل بریتانیایی سال 2019 مدل ویژه به نام بکلار (Bacalar) را رونمایی کرد که براساس کانتیننتال ساخته شده بود و 1.9 میلیون دلار قیمت داشت. این ماشین جزو  خودرو های تولیدی میلیون دلاری بسیار لوکس و نادر است و تعداد کمی از آن ها تولید می‌ شود. این خودرو دارای موتور با قدرت 650 اسب بخار است و سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 3.5 ثانیه و سرعت آن زیاد و حدود  333 کیلومتر بر ثانیه است. امروزه تنها 19 دستگاه بکلار به سفارش مشتریان خاص با تزیینات ویژه در استودیو مولینر بنتلی تولید و تحویل داده خواهد شد و تعداد زیادی از این خودروها در کلکسیون‌های شخصی هنوز صفرکیلومتر هستند.

فراری مونزا یا (Ferrari Monza)

فراری در رقابت با خودرو های گران قیمت باز مانده زیرا این مدل خودرو توجه ویژه‌ای را به خود جلب نکرده است. این برند به‌ ندرت تک‌ نمونه‌های سفارشی برای مشتریان خاصش می‌سازد و به ساخت مدلی ویژه و متفاوت از دیگر محصولات علاقه‌ای نشان نمی‌ دهد.

مونزا  فراری در سال‌های اخیر است که با تیراژ بیش از یک دستگاه و قیمت نهایی نزدیک به دومیلیون دلار تولید می شود. موتور این خودرو با قدرت 800 اسب بخار کار می کند‌ و صفر تا صد آن 2.9 ثانیه و سرعت آن 300 کیلومتر بر ساعت است.

بوگاتی بولید یا به عبارتی (Bugatte Bolide)جز ابر خودرو های تولیدی مناسب پیست ماشین

این محصول ابرخودرویی مخصوص پیست به‌ شمار می‌آید و محبوب ترین ماشین مسابقه به شمار می رود.  این خودرو  1825 اسب ‌بخار قدرت دارد و در 2.7ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت نیز می ‌رسد.

زمان تولید این  بوگاتی بولید هنوز گفته نشده ، اما احتمالا 5 تا 10 دستگاه خواهد بود. قیمت این ابرخودرو سه تا چهار میلیون دلار تخمین زده می‌ شود و نسبت به ماشین های دیگر گران قیمت به شمار می رود.

خودرو های تولیدی

لامبورگینی سیان یا به عبارتی ( Lamborghini Sini) خودرویی زیبا و با کیفیت:

لامبورگینی سیان  بدنه سبکی دارد  و طراحی مدرن تری در مقایسه‌ با دیگر تولیدات شرکت ها  دارد و از فناوری‌های مدرن لامبورگینی برای خودروهای آینده بهره می‌برد. این محصول هم اکنون با قیمت بیش از یک میلیون دلار به فروش می رسد. سیان، تنها محصول تاریخ لامبورگینی است که از پیشرانه هیبرید برقی و بنزینی تشکیل شده است.  قدرت این خودرو 808 اسب ‌بخار است 2.8 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله مطالعه نمودید خودرو های لوکس و مجللی تولید می شوند که با توجه به قیمت قابل توجه ای که دارند بسیار گران قیمت هستند. اما با این حال بعضی شرکت های ایرانی و خارجی اقدام به فروش اقساطی خودرو های لوکس و گران قیمت کرده اند و مشتری می تواند با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه صاحب خودرویی زیبا و با کیفیت شود.