امروزه صنایع خودرو سازی برای گسترش رمینه‌ی فعالیت خود و افزایش سود، تصمیم گرفته‌اند با شرکت‌های دیگر همکاری کنند تا بتوانند از این طریق بخش بزرگی از بازار اتومبیل‌های موتوری را در دست بگیرند. یکی از این شرکت‌های اتحادی، بیسو می‌باشد که ما در ادامه‌ی این مقاله حقایقی در مورد شرکت بیسو را که اکثر افراد نمی‌دانند، برای شما ذکر می‌کنیم.

بیسو چیست؟

زمانی که موج جدید تحریم‌های تحمیلی از سوی آمریکا بازار خودروی کشور ایران را فرا گرفت، کشورهای دیگر به این فکر افتادند که بتوانند بخش عظیمی از بازار خودروی ایران را به انحصار خود درآورند. یکی از این کشورها، کشور چین بود که خودروسازان آن با اتحاد یکدیگر سعی کردند بازار خودروی ایران را در دست بگیرند. یکی از این شرکت‌های چینی که شرکت بیسو نام گرفت، با اتحاد گروه خودرو سازی  یین ژیانگ  و شرکت بزرگ بایک به وجود آمده‌ است.

این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر به تولید صادر کردن انواع اتومبیل‌های موتوری پرداخته‌اند که لیست آن را در این جدول مشاهده می‌کنید.

بیسو چیست؟
برند بیسو یکی از ضعیف‌ترین برندهای موجود در سطح جهان است که در خود چین نیز محبوبیت چندانی  ندارد. این برند طی چندین سال با فروش محصولات بی‌کیفیت خود توانست بازار را به دست بگیرد و سود زیادی کسب کند اما پس از این‌که خریداران به حقه‌ی مدیران این شرکت پی بردند، دیگر محصولات شرکت بیسو همانند قبل فروش نرفت.

 

حقایق تلخ بیسو

برند بیسو همانند برند هوآن‌هو یک برند تقلبی و ضعیف به شمار می‌آید که حقایق بسیاری در مورد آن از مردم پنهان می‌ماند. البته در چند سال بعد از شروع فعالیت شرکت بیسو، این حقایق بر مردم آشکار شد و دیگر کسی سمت محصولات این برند نرفت.

  1. یکی از حقایقی که در مورد برند بیسو وجود دارد، مسمومیت هدف این برند است. این برند با هدف تولید خودروهای ارزان قیمت بی کیفیت ایجاد شد تا بتواند ناحیه‌ی سوم چین را در بر بگیرند و محصولات خود را به فروش برسانند.
  2. حقیقت دیگری که در مورد اتومبیل‌های بیسو بیان نمی‌شود، میزان مقبولیت این خودروها در بین مردم است. در اولین‌ سال‌هایی که شرکت بیسو اقدام به فروش محصولات خود کرد، توانست بسیاری از خودروهای خود را بفروشد و مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. پس از گذشت مدتی، با رو شدن دست این شرکت در میان مردم میزان فروس محصولات شرکت افت کمی پیدا کرد اما همچنان این خودروها در بین از محبوبیت بالایی برخوردار بودند و مردم تمایل به خرید آن را داشتند. پس از گذشت‌ سال‌های متوالی کم کم دست این شرکت برای همه رو شد و فروش محصولات آن به یک چهارم میزان سال اول رسید. این در حالی بود که محصولات بیسو در نهایت ضعیف بودن تولید می شدند. از آن پس دیگر کسی تمایل به خرید خودروهای این شرکت نداشت.
  3. یکی دیگر از حقیقت‌های پنهان بیسو، فروش محصولات و خودروهای ضعیف با قیمت بالا بود. این شرکت از این طریق به سود زیادی دست پیدا کرده بود که در نهایت با هشیاری مردم سود این شرکت کمتر و کمتر شد.

حقایق تلخ بیسو

سخن پایانی

زمانی که امریکا تحریم‌های مختلفی را برای بازار خودروی ایران به وجود آورد، کشورهای دیگر به این فکر افتادند که خودروهای داخلی خود را به ایران صادر کنند. به همین جهت کشورهای مختل اتحادیه‌های بزرگی تشکیل دادند تا بتوانند با این کار بازار خودروی ایران را به انحصار خود در بیاورند.

یکی از این اتحادیه‌ها، اتحادیه‌ی بیسو بود که در کشور چین توسط شرکت بایک و شرکت یین ژیانگ به وجود آمد. این اتحادیه اقدام به تولید خودروهای بی‌کیفیت کرد که در نهایت توانست فقط مدت کمی به فعالیت خود ادامه دهد چرا که پس از مدتی حقه‌های مختلف این اتحادیه برای مرذم رو شد و دیگر کسی از خودروهای بیسو استفاده نکرد.

شرکت بیسو حقایق را از مشتریان خود پنهان کرد و فقط به جلوه‌دادن جنبه‌های مثبت محصولات تولیدی خود پرداخت. برای مثال هدف اصلی خود را به‌گونه‌ای دیگر برای مردم تفسیر کرد تا دیگران را به خرید خودرو ترغیب کند و یا سعی داشت میزان مقبولیت خودروهای خود را در میان مردم بالا ببرد.

شرکت بیسو افراد جوان را هدف فروش خود قرار داده بود و در تلاش بود خودروهای خود را با قیمت بالا به آن‌ها بفروشد.

 

مطالب مرتبط: