این خودروی با کیفیت از سال 1968 به تولیدات تویوتا افزوده شد.  4Runner نامی است که این روزها به دلیل فروش بالای این خودرو بر سر زبان ها افتاده و این مقدار فروش را مدیون کارکرد عالی و کیفیت بالایی است که در تویوتا هایلوکس وجود دارد. هم چنین این خودرو با ظاهر جنگنده ای که داراست، در میان ارتش و گروه های جنگنجو بسیار زیاد به چشم می خورد. فروش و عرضه تویوتا هایلوکس در تمامی کشورها صورت می گیرد، اما در بازارهای هند، ژاپن، کره و آمریکای شمالی موجود نیست. در بازار ایران چه به صورت نقدی و چه فروش اقساطی تویوتا هایلوکس می توان این خودرو را خریداری کرد. اما با توجه به قیمت این مدل از تویوتا خرید به صورت فروش اقساطی با تحویل فوری گزینه مناسب تری به حساب می آید.

طراحی در نسل های مختلف این خودرو محافظه کارانه پیش رفته، اما در مدل جدیدتر آن از زبان طراحی شارپ استفاده شده است. ارتفاع این مدل از قبل کم تر شده و اما از پهنای بیشتری برخوردار شده است. تغییرات صورت گرفته در نمای رو به رو کاملأ مشهود است و چراغ های LED روشنایی در روز در این بخش خودنمایی می کند. گرچه مدلی که در بازار ایران به عرضه می رسد، از این خصوصیت مبراست. در این قسمت سه نوار ضخیم کرومی به کار برده شده، باعث به روز شدن این نسل از تویوتا هایلوکس شده است. گلگیرها در نمای جانبی از بر آمدگی بیشتری برخوردار بوده و ابعاد بزرگ تری را به نمایش می گذارد. هم چنین در این بخش شیشه ها در درب پشتی دو تکه شده و دیگر به صورت یک تکه به کار برده نمی شوند. در قسمت پشتی این خودرو فقط تغییرات بسیار کم در چراغ ها به چشم می خورد و سپر نیز با طراحی کاملأ جدید به روز رسانی شده است.

تغییرات در کابین تویوتا هایلوکس

فضای داخلی تویوتا هایلوکس با تغییرات عظیم صورت گرفته در آن، حالت زیبا و جذابی را به خود گرفته و از رنگ های مشکی و قرمز برای ایجاد حس اسپرت در آن بهره گرفته شده است. بهره گیری از طراحی روز دنیا را در کابین این خودرو شاهد هستیم و با مانیتوری به شکل تبلت، با اتصال به دوربین دید عقب حس فضایی مدرن را از این قسمت دریافت خواهیم کرد. در بخش پایینی این مانیتور سیستم تهویه هایلوکس قرار گرفته که اتوماتیک بوده و با اضافه کردن فرمان جدید سه شاخه به زیبایی این بخش از خودرو افزوده شده است. کلیدهای کنترل سیستم صوتی و هم چنین تلفن همراه بر روی فرمان تعبیه شده است. استفاده از فرمانی با جنس پلاستیک نوعی ضعف محسوب می شود و با این قیمت انتظار می رفت تا فرمان چرمی به کار برده شود.

دو نوع گیربکس در تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس از نقطه نظر فنی با امکان سفارش موتورهای دیزلی و بنزینی درست مانند تمامی مدل های تویوتا در درجه بالایی قرار دارد. البته از تعداد موتورهای انتخابی برای این خودرو تنها یک مدل از آن در ایران به عرضه می رسد که 2.7 لیتری چهار سیلندر خطی می باشد. موتور نام برده توان 160 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتون متر را تولید می کند. جنس بلوک این موتور از چدن بوده و قطر یکسانی را دارا هستند. دو نوع گیربکس برای این خودرو عرضه شده که یکی پنج سرعته دستی و دیگری شش سرعته خودکار می باشد. نرم بودن سواری این خودرو به نسبت نسل قبل آن نقطه قوت این تویوتا هایلوکس است. کابین با عایق بندی در کیفیت بالا و کم تر شدن نفوذ صدای بیرون به فضای داخلی نیز از تغییرات بسیار مهم به حساب می آید. امکانات فروش اقساطی خودرو هایی که در رده تویوتا هایلوکس قرار دارند شرایط خرید آسان تر برای علاقه مندان را فراهم می کند.