با رو نمایی از مدل جدید خودروی بنز CLS که توسط طراح آلمانی به نمایش گذاشته شده تغییرات اساسی در ظاهر را شاهد هستیم. این خودرو با الگویی نو در طراحی و نسل سوم سدان کوپه بنز عرضه شده است. این تغییرات بیشتر در نمای رو به روی خودرو نمود پیدا کرده است. طراحی نو و تازه از چراغ ها و و جلو پنجره ای که ترکیب شده و در مدل های قدیمی تر بیشتر به چشم می خورد نیز از تغییرات این خودروی جدید است. در جلو پنجره می بینیم که با زاویه ای منطقی چراغ ها به جلو پنجره وصل می شود و همه این ها در کنار هم خودرویی خشمگین و اسپرت را به شما می نمایاند. به گفته شرکت بنز فروش این خودرو تا به امروز سیصد و پنجاه هزار دستگاه CLS می باشد. این فروش بسیار قابل توجه است اما باید توجه داشت در حال حاضر مشتریان خودروهای لوکس بیشتر به شاسی بلندها گرایش دارند و همین موجب کم شدن فروش بنز CLS شده است. این خودرو از لحاظ فنی و طراحی داخلی به مقدار زیادی به کلاس E مرسدس بنز شباهت دارد.

در نمای جلویی این خودرو برداشتی از مدل AMG GT دیده می‌شود. این برداشت بیشتر در فرم جلوپنجره و سپر خودرو در نظر گرفته می شود. در نمونه خودروی تولیدی از چراغ‌های جلوی مثلثی استفاده شده است و هماهنگی خاصی با خطوطی که در  جلوپنجره وجود دارد مشاهده می شود. نوع چراغ های جلو و عقب LED می باشد و نمای آن سه بعدی است. به طورکلی با وجود تمام تغییراتی که در این مدل جدید صورت گرفته باز از همان پلت فرم و استایل قبلی پیروی می کند. وجود دو صفحه ‌نمایش با عرض زیاد 12.3 اینچی که کار صفحه آمپر و نمایشگر سیستم سرگرمی-اطلاعاتی را انجام می دهد یکی از امکانات به روز و مدرن شده در بنز CLS مدل 2018 است. کنترل‌کننده ای ترکیبی که هم لمسی و هم چرخشی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می باشد درست در کنسول میانی قرار گرفته است. هم چنین نورپردازی در داخل کابین وجود دارد و در تعداد 64 رنگ که امکان تنظیم را هم دارند برای خریدارن عزیز در نظر گرفته شده است. در زیر دریچه های تهویه نورپردازی به صورت خطی تا روی درها ادامه پیدا می کند. نسبت به دمای سیستم تهویه این رنگ تغییر پیدا می کند یعنی خنکی را با رنگ آبی و گرمی را با رنگ قرمز نشان می دهد.

نمای ظاهری بنز CLS مدل 2018

در قسمت کابین دوخت چرم‌ها ظریف و دکمه‌ها و سوئیچ‌های هوشمند موجود در آن زیبایی و کامل بودن این قسمت را از هر لحاظ تکمیل کرده و دکمه های لمسی بر روی غربیلک فرمان قرار گرفته اند. با کمی دقت می بینیم که تغییری در فضای پای سرنشینان خصوصا در عقب خودرو به وجود نیامده است. فقط صندلی مرکزی در عقب تعبیه شده و افزایش ظرفیت سرنشینان به پنج نفر از ویژگی های مثبت این خودروی بنز مدرن می باشد. در حجم صندوق بار تغییری خاصی دیده نمی شود و درست مانند نسل های پیشین خود چیزی معادل 520 لیتر است. در طراحی بدنه باید خاطر نشان شد جنس بدنه به جز در بخش درها از آلومینیوم است. ولی درها به دلیل صدای باز و بسته شدن به مانند قبل جنس فولادی دارند.

پنجره های جانبی نیز به تبعیت از نسل قبلی بدون قاب طراحی شده اند و با وجود این که اصل کاربرد این پنجره بر پایه زیبایی بنا شده اما از توجه به کاهش صدای باد دریغ نکرده است. این پنجره ها به همراه شیشه های آکوستیک به کار رفته در آن به قدری به ساکت بودن فضای داخلی کمک کرده که به نسبت E کلاس ساکت تر به نظر برسد. طول این خودرو از افزایش 5 سانتیمتری برخوردار می باشد اما کاهش ارتفاع را به نسبت کمی شاهد هستیم. سیستم های کمک راننده که در این نسل از مرسدس بنز وجود دارد مجهز به سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سیستم ترمز فعال، سیستم محدودیت سرعت و سیستم افزایش توجه راننده است. هم چنین پکیج دستیار رانندگی که شامل سیستم‌های کنترل فرمان فعال، کنترل فاصله فعال، ترمز فعال، محدودیت سرعت فعال، کمک به حفظ حرکت میان خطوط فعال و پایش نقاط کور فعال می باشد. به زودی شاهد عرضه فروش اقساطی خودرو بنز CLS مدل 2018 می باشد.