شرکت ایران خودرو یکی از باسابقه‌ترین و مشهورترین شرکت‌های صنعتی ایران است. این شرکت در عرصه خودروسازی پیشتاز بوده و سهم بزرگی از بازار ماشین را به خود اختصاص داده است. اما چگونه می‌توان به بهترین و مقرون به صرفه‌ترین شکل ممکن محصولات این شرکت را خریداری کرد؟ آیا راهکاری برای خرید اقساطی محصولات آن وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم راجع به این تاریخچه این تولیدی ماشین و همچنین فروش اقساطی ایران خودرو صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید اتومبیل را دارید، قبل از هر اقدامی به مطالبی که در ادامه آورده می‌شوند توجه کنید.

تاریخچه شرکت ایران خودرو

تاریخچه شرکت ایران خودرو

 

مروری بر تاریخچه ایران خودرو

تاریخچه شرکت ایران خودرو ایران خودرو حدود 58 سال قبل و در سال 1341 شمسی افتتاح شد. سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت، برادران خیامی بودند که با سرمایه‌ای حدود 10 میلیون تومان کار خود را آغاز کرده و این شرکت را که در آن زمان با نام ایران ناسیونال شناخته می‌شد ثبت کردند.

در ابتدای کار، خط تولیدی ایران خودرو به ساخت اتوبوس‌های ال پی مشغول بود. تولید این اتوبوس‌ها تا مدت زیادی ادامه داشت تا این که مسئولان به تولید محصولات سواری روی آوردند. سرانجام و بعد از مذاکرات فراوان این شرکت موفق شد تا مجوز ساخت خودرو مدل هیلمن هانتر را از شرکت تالبوت انگلستان گرفته و کار خود را برای تولید این اتومبیل شروع کند. در پی عقد این قرارداد خط تولید هیلمن هانتر یا همان پیکان در سال 1345 راه افتاد.

سمند اولین خودرو ایرانی

تاریخچه شرکت ایران خودرو شرکت ایران خودرو در دهه‌های 50 و 60 هجری شمسی به کار خود ادامه داد و ماشین‌های متنوعی چون پژو 405 را نیز تولید کرد. اما سمند را می‌توان اولین خودرویی دانست که مالکیت معنوی آن کاملا متعلق به ایران بود. این سواری بر مبنای طرح اولیه پژو 405 ساخته و برای اتمام ساخت آن از یک شرکت انگلیسی کمک خواسته شد. بعدها تغییر و تحولات زیادی روی موتور این ماشین پیاده شد.

ساخت پژو پرشیا که با نام پژو پارس نیز شناخته می‌شود توسط شرکت ایران خودرو و در اواخر دهه 70 اتفاق افتاد. این اتومبیل در واقع فیس لیفت شده پژو 405 بود. در گام‌های بعدی این شرکت اقدام به ساخت ماشین‌هایی نظیر 206 ، پژو پارس سال، 206 صندوقدار و… نیز کرد و روز به روز به طرح و تنوع محصولات آن افزوده شد.

 

 

 

آیا فروش محصولات به شکل اقساطی انجام می‌شود؟

جالب است بدانید، این شرکت هیچ برنامه خاصی برای فروش اقساطی ایران خودرو نداشته و مدیران فروش آن تاکنون راجع به برنامه‌های آتی برای فروش محصولات ایران خودرو اقساطی صحبت نکرده‌اند. اما این موضوع برای افرادی که به فکر خرید ماشین هستند اما بودجه آن را به طور کامل در دسترس ندارند، کمی ناخوشایند است. بنابراین اگر علاقه‌مند به خرید اقساطی محصولات هستید، باید به فکر راه‌های جایگزین باشید. اما آیا خرید اتومبیل با شرایط اقساطی به طور کلی امکان‌پذیر است؟ در ادامه راجع به این راهکار توضیحات مفصلی را ارائه می‌دهیم.

 

امکان فروش اقساطی ایران خودرو تحویل فوری

هر چند امکان خرید اقساطی به طور مستقیم از شرکت ایران خودرو وجود ندارد. اما آیا باید آرزوی خرید ماشین را به فراموشی سپرد؟ در این اوضاع و با توجه به نوسانات شدید بازار آیا می‌توان سرمایه خرید اتومبیل را تا چندین سال به شکل ثابت نگه داشت تا بتوان ماشینی خرید؟ تا چه زمانی باید صبر کرد تا بودجه مورد نظر جمع‌آوری شده و بتوانیم دست به خرید بزنیم؟

برای رفع این مشکل می‌توان به شرکت‌هایی با‌سابقه و اعتبار بالا مراجعه کرد. یکی از این شرکت‌ها که امکان فروش اقساطی ایران خودرو تحویل فوری را فراهم آورده، شرکت سپند خودرو است. برای دانستن شرایط محصولات به صورت اقساطی می‌توانید از طریق تماس با سپند خودرو، اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

آیا خرید خودرو به شکل اقساطی به صرفه است؟

هنگامی که شرایط تورم برای یک جامعه رخ می‌دهد، قیمت‌های تمامی اقلام سیر صعودی پیدا خواهند کرد. در این شرایط افراد تنها می‌توانند از پس هزینه‌های روزمره خود بربیایند و پس‌انداز خاصی ندارند. بدین ترتیب خرید خودرو و مسکن و سایر اقلام این چنینی بسیار سخت می‌شود. اما فروش اقساطی ایران خودرو کمک می‌کند تا این شرایط آسان‌تر شده و هرکس با پرداخت هزینه معقول بتواند در نهایت صاحب یک اتومبیل صفر شود.

درباره سپند خودرو

درباره سپند خودرو در سامانه مخصوص این شرکت اطلاعات جامعی وجود دارد. در این سامانه می‌توانید محصولات ایران خودرو را با شرایط اقساطی دریافت کرده و ماشین‌تان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در این مجموعه شرایط ویژه‌ای برای فروش اقساطی ایران خودرو وجود دارد. برای مثال می‌توان به مزایایی چون مشاوره رایگان قبل از خرید محصول، اقساط طولانی مدت همراه با سود منطقی و همچنین تحویل سریع اشاره کرد. در این مجموعه می‌توانید انواع اتومبیل را مطابق با سلیقه و بودجه‌ای که دارید انتخاب کرده و برای خرید آن به رایگان مشاوره شوید.

سابقه 15 ساله این شرکت در امر فروش محصولات ایران خودرو، گواهی اعتبار خوب شرکت سپند خودرو در این زمینه است. جالب است بدانید که این سازمان هیچگونه وجهی قبل از تحویل محصول از خریداران دریافت نمی‌کند. بدین ترتیب خریدار با اطمینان و با رضایت خاطر خرید را انجام می‌دهد.

خودکفایی ایران خودرو در تولید قطعات

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۵۲ روی تولید داخلی قطعات و خودکفایی در این زمینه تمرکز داشت. و برای تحقق اهداف خود به ایجاد شرکت‌های بلبرینگ، پیستون و ایدم تبریز و شرکت رضای مشهد و ریخته‌گری اقدام کرد. با توجه به افزایش قیمت نفت و درآمدهای ارزی در سال ۱۳۵۳، شرکت ایران ناسیونال برای حفظ بازار به تولید پژو پرداخت. به همین جهت سهام شرکت خود را را وارد بازار بورس کرد. و حدود ۴۵ درصد از سهام این شرکت به عموم واگذار شد.

 

ایران خودرو در راستای جهانی شدن | سپند خودرو

شرکت ایران خودرو برای جهانی شدن و قرار گرفتن در تراز جهانی به تدوین برنامه ۱۰ ساله اقدام کرد. که اهدافی چون افزایش کیفیت، تنوع محصولات به خصوص سمند، جمع آوری پیکان، حفظ قیمت، رقابت‌پذیری و دریافت تکنولوژی نوین از خودروسازان جهان را شامل می‌شد. از اهداف دیگری که ایران خودرو به دنبال تحقق آن بود می‌توان به کاهش هزینه و صادرات خودرو به سایر کشور‌ها اشاره کرد. البته این شرکت در سال ۱۳۸۱ به تولید انبوه خودرو سمند پرداخت.

تحول ایران خودرو

در دهه ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت. که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد. و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند. که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و ال۹۰، از محصولات ارزان‌قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

ناکارآمدی در بازارهای جهانی | سپند خودرو

با توجه به سابقه طولانی ایران خودرو به عنوان اولین تولیدکننده خودرو در ایران، این شرکت تا بحال نتوانسته موفقیت چشمگیری در بازارهای خارج از ایران کسب کند. سرمایه‌گذاری‌های متعدد شکست خورده این شرکت در کشورهای گوناگون جهت احداث سایت‌های تولید خودرو طی سال‌های گذشته یکی پس از دیگری سندی بر سیاسی کاری و نبود برنامه‌ای مدون، علمی و عملی در صادرات شعاری این شرکت است.

دفاتر شرکت ایران خودرو در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، امارات متحده عربی، چین و ترکیه دایر هستند. ایران خودرو تاکنون در کشورهای ونزوئلا، سنگال، بلاروس، عراق، سوریه و جمهوری آذربایجان کارخانجاتی را برای تولید خودرو احداث کرده‌است. که عمده این سایت‌های تولید یا به مرحله تولید نرسیده‌اند. یا به دلیل عدم امکان رقابت در بازارهای جهانی به پروژه‌های شکست خورده تبدیل شده‌اند.

ایران خودرو پس از ناکارآمدی در بازار و البته انتقادات بسیار زیاد در زمینه امنیت بسیار پایین خودروها، اقدام به افزایش جزئی ایمنی در خودروها نمود. این افزایش باعث شد تا ستاره‌های ایمنی بعضی خودروها، ۱ رتبه افزایش داشته باشد که البته این افزایش کیفیت کماکان محل شک و تردید است و دستمایه انتقادات شبکه‌های خبری شده‌است.

 

فروش اقساطی ایران خودرو در سپند خودرو

با توجه به تقاضای بالا از سوی خریدار برای محصولات شرکت ایران خودرو شرکت های زیادی نیز تاسیس شده اند که امکان فروش اقساطی خودرو‌ را فراهم آورده اند. فردی که قصد خرید از این شرکت ها را دارد باید ابتدا بررسی هایی را نسبت به این موضوع که آیا شرکت از اعتبار و مجوزهای لازم برخوردار است یا خیر انجام دهد و بر اساس بررسی هایی که به انجام میرساند از اعتبار شرکت اطمینان حاصل آورد. برای اطمینان بیشتر و فروش اقساطی خودرو میتوانید به مجموعه سپند خودرو مراجعه کنید.

 

کلام آخر

اتومبیل از جمله اقلام ضروری برای زندگی هر فرد است. اما تامین بودجه برای خرید آن کمی دشوار بوده و اغلب افراد در این زمینه دچار مشکل می‌شوند. این در حالیست که شرکت‌های تولیدکننده بزرگ مانند ایران خودرو، هیچ گونه برنامه‌ای برای راحتی افراد و فروش اقساطی خودرو در نظر ندارند. اما شرکت‌های معتبری مانند سپند خودرو شرایطی را برای فروش اقساطی ایران خودرو فراهم آورده که با کمک آن می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ماشین مورد نظر دست پیدا کرد.

شرایط ویژه‌ای که این شرکت‌ها برای فروش محصولات فراهم آورده‌اند باعث شده تا مشتریان زیادی داشته باشند. برای مثال می‌توان به تحویل فوری، مشاوره رایگان قبل از خرید محصول، اقساط بلند مدت و… اشاره کرد. در این مقاله راجع به شرایط فروش محصولات این شرکت و دلیل منطقی برای خرید ماشین به شکل اقساطی صحبت شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با سپند خودرو تماس حاصل فرمایید.