بیمه شخص ثالث خودرو ابتدایی ترین و ارزان ترین نوع بیمه خودرو است. بر خلاف سایر بیمه ها، بیمه شخص ثالث تنها خسارت فیزیکی و مادی وارد شده به شخص ثالث را در صورت بروز حادثه جبران می کند.

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث خودرو، حداقل نوع بیمه خودرو است که هر راننده  باید  از آن استفاده کند. بر طبق این بیمه در صورت مقصر بودن راننده هر گونه آسیبی که به شخص و خودرو فرد دیگری وارد بیاید،بر طبق قوانین بیمه موظف است آن را پرداخت کند. همه رانندگان موظفند حداقل بیمه شخص ثالث خودرو را امضا کنند.

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

پوشش شخص ثالث با جزئیات

برای اینکه بتوانید رانندگی کنید، قوانین ایران هر صاحب وسیله نقلیه موتوری زمینی را ملزم می کند که بیمه خودرو از جمله بیمه شخص ثالث خودرو را داشته باشد. حداقل قانونی اجباری، بیمه شخص ثالث است که این بیمه حداقل و ارزانترین بیمه ای است که یک فرد  خودرو خود را با آن تحت پوشش قرار می دهد.  اغلب به صاحبان خودروهای کم بها این بیمه ارائه می شود.

بیمه شخص ثالث هزینه های مربوط به خسارات مادی و بدنی وارد شده به شخص ثالث که مسئولیت آن بر عهده راننده است را پوشش می دهد. در واقع تشخیص خسارت مادی یا بدنی ناشی از بیمه شده از آسیب هایی که احتمال دارد متحمل شود بسیار مهم است. این کم‌هزینه‌ترین نوع بیمه خودرو است، اما در عین حال کمترین محافظت را نیز از شخص بیمه گذار دارد.

 

همچنین بخوانید: فروش اقساطی خودرو، شرایط تعویض خودرو، فروش اقساطی مدیران خودرو

 

بیمه شخص ثالث شامل چه مواردی می شود ؟

بیمه شخص ثالث خودرو حداقل قانونی است که رانندگان باید از آن استفاده کنند، اگرچه تضمین های دیگری برای افزایش پوشش وجود دارد. این بیمه توسط تعداد بسیار زیادی از بیمه شدگان و مشتاق پس انداز پول انتخاب می شود. با این حال، لازم است نیازهای خود را به دقت مطالعه کنید تا از خطرات ارائه شده و وسیله نقلیه استفاده شده، پوشش ضعیفی نداشته باشید.

 

ضمانت نامه مسئولیت مدنی که در  بیمه شخص ثالث گنجانده شده است، جبران صدمات بدنی و خسارت مادی وارده به شخص ثالث را ممکن می سازد. از طرفی مواردی که مستقیماً به راننده وارد می شود مورد توجه قرار نخواهند گرفت و باید با وجود ضمانت نامه شخصی راننده تحت حمایت کامل تری قرار گیرند. وسایل نقلیه ای که ساکن بوده یا برای مدت طولانی رانندگی نکرده اند، حداقل برای مسئولیت مدنی باید بیمه شوند.

بیمه شخص ثالث شامل چه مواردی می شود ؟-sepandkhodro.com

هزینه بیمه چقدر است؟

به طور کلی، قیمت بیمه شخص ثالث برای اتومبیل شما به مشخصات بیمه شده، شرکت بیمه، نوع وسیله نقلیه و همچنین استفاده شما از آن و همچنین منطقه شما ، تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث بستگی دارد . از آنجایی که بیمه شخص ثالث اغلب در بین تمام شرکت های بیمه مشابه است، ترجیحاً مقایسه قیمت قرارداد برای انتخاب کم هزینه ترین آنها انجام شود.

 

در چه مواردی باید بیمه شخص ثالث را ترجیح داد؟

بیمه شخص ثالث به ویژه در موارد زیر مفید است: برای رانندگان جوان ، که حق بیمه سالانه به طور خودکار برای جبران بی‌تجربه بودن پشت فرمان افزایش می‌یابد و می‌خواهند هزینه کمتری بپردازند. برای وسایل نقلیه قدیمی با ارزش نسبی کم مناسب است. در صورت رانندگی کم با وسیله نقلیه ، که به طور خودکار به بیمه جامع تری نیاز ندارد، خطرات محدودتر می شود. بیمه شخص ثالث بهترین انتخاب است.

تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه جامع چیست؟-sepandkhodro.com

تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه جامع چیست؟

هر سطح حفاظتی مزایا و معایب خاص خود را دارد و به هر بیمه شده توصیه می شود خطرات ناشی از آن را به طور دقیق مطالعه کند. البته هدف نهایی این است که با در نظر گرفتن میزان حق بیمه، پوشش مناسب با مشخصات خود را انتخاب کنید، بدون اینکه این عامل به ضرر عملکرد گارانتی ها باشد.

 

بنابراین بیمه شخص ثالث کم هزینه ترین پوشش را دارد، اما همچنین پوششی است که کمترین ضمانت را نیز شامل می شود.این حداقل پوشش بیمه‌های خودرو  است. از سوی دیگر، بیمه جامع، کامل ترین پوشش با ضمانت های متعدد است، مانند مسئولیت پذیرفتن خسارت راننده، حتی در صورت بروز حادثه . بنابراین قیمت آن بالاتر است و ما آن را برای موارد زیر توصیه می کنیم:

وسایل نقلیه جدید یا با قیمت بالا رانندگان یا زوج هایی که روزانه از اتومبیل خود استفاده می کنند. برخی از رانندگان تازه کاری  که با  قیمت بیمه جامع  خودرو مشکلی ندارند.