در حقیقت ریشه تولید برند بورگوارد به شرکتی در آلمان بر می گردد که از قدیمی ترین خودرو سازی ها در جهان محسوب می شود. با این که این برند شامل بهترین تکنولوژی های روز مانند: جعبه دنده خودکار و سیستم تعلیق بادی می شد اما به دلیل مشکلات اقتصادی این شرکت به فعالیت در این زمینه ادامه نداد. بعد از سال ها فوتون سرمایه گذاری بزرگی روی این برند انجام داد و توانست در سال 2015 فعالیت خود را از نو آغاز کند. یکی از دلایل راهیابی آسان تر بورگوارد به بازار ایران تولید آن در شهر پکن و حق مالکیت چینی ها بر این برند می باشد. امید می رود فروش اقساطی خودرو ی بورگوارد نیز به لیست محصولات سپند خودرو اضافه شود و امکانات و شرایط خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مشخصه های فنی بورگوارد

BX5 از اولین محصولات کراس اور بورگوارد وارد شده به بازار ایران است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو  1.8 لیتری توربو می باشد که حجم دقیق محاسبه شده برای آن 1797 سی سی است. توان 190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتون متر در1750دور را تولید می کند. بورگوارد BX5 مجهز به گیربکس 6 سرعته خودکاری است که نیروی محرکه ایجاد شده را به هر دو محور و چهار چرخ عقب و جلو انتقال می دهد. لازم به ذکر است مصرف سوخت ترکیبی و متوسطی که توسط این خودرو اعلام شده  ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. ابعاد این کراس اور آلمانی، چینی از چری تیگو 7 بزرگ تر و قیمت آن نیز بالاتر است.

شاسی بلند BX7 محصول دیگری از این برند نیز بعد از مدتی به بازار وارد شد. این مدل بورگوارد مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو به همراه قدرت ۲۲۴ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر در دور ۴۵۰۰ می باشد. قوای محرکه در این خودرو به کمک جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته به سیستم تمام چرخ محرک انتقال پیدا می کند. نهایت سرعت در بورگوارد BX7 حدود  ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود. امکانات و تجهیزات رفاهی و امنیتی در این خودرو شامل: 6 عدد کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو،  سیستم کنترل نیروی رو به جلو ، درب برقی صندوق عقب و صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی اشاره کرد.

ظاهر منحصر به فرد بورگوارد

این خودرو از لحاظ ظاهری می تواند امتیاز خوبی را از آن خود کند. زیرا طراحی آن برای هر قشری قابل قبول بوده است. تاثیر طراحی آئودی و پورشه دو خودروی آلمانی را در نیم رخ و پشت بورگوارد مشاهدی می کنیم. اما چیزی که این خودرو را جذاب و بی نقص کرده جلو پنجره ای است که مصداق کامل یک خودروی بورگوارد است و کاپوت و گلگیری که با حجیم و متناسب در کنار هم قرار گرفته اند. در بورگوارد BX7 شاهد کابینی تجملی تر، جلوپنجره ای متفاوت و زیبا که وجود طرح الماس‌ مانند لوگوی این برند بر روی آن دیده می شود، تغییر سایز چرخ ها و بزرگ تر شدن آن به نسبت مدل پایه بورگوارد هستیم. که مجموع این خصوصیات در کنار هم ظاهری اسپرت تر را به آن بخشیده است. جنس صندلی ها از چرم با رنگ قهوه ای روشن است و متریال استفاده شده در تونل مرکزی کابین چوب و کروم براق می باشد. هم چنین رینگ های آلومینیومی به کار رفته در این خودرو 18 اینچی می باشد.

ارائه بورگوارد در بازار ایران به راحتی پیش نخواهد رفت. زیرا از لحاظ قیمت گذاری این محصول به نسبت رقبای هم رده خود کمی بالاتر است. در بررسی های انجام شده در مورد قیمت مدل BX7 این موضوع به طور کامل به اثبات می رسد. بورگوارد BX7 با این قیمت در برابر رقیبان جدی و سرسختی که از برندهای ژاپنی و کره ای وارد می شوند به عنوان مثال: نیسان ایکس تریل، تویوتا راو4، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو خودنمایی کند. جاب این جاست که خودروهای نام برده به طوردقیق و کلی در یک کلاس قرار نمی گیرند، اما همگی آن ها شاسی بلند هایی هستند که با امکانات تقریبا مناسبی که دارند  و در رنج قیمت 200 میلیون به بالا می توانند بورگوارد کراس اور آلمانی، چینی را با این کیفبت از رده خارج کرده و شکست دهند. با این حال باید صبر کرد و دید که نسبت به تبلیغات مناسب و چگونگی عرضه این خودرو این موضوع چگونه پیش می رود.