جادار بودن، فضای مناسب داخلی، طراحی خوب و آسودگی در سفر مهم‌ترین ویژگی هایی است که در خرید یک ماشین خانوادگی باید به آن توجه کرد. در سال‌های اخیر سایپا و ایران‌خودرو ماشین‌سازهای بزرگ ایران با درک وضعیت بازار ایران دست به تولید اتومبیل‌های سدان کرده‌اند. سدان ها اتومبیل‌هایی با صندوق مجزا و سقف ثابت هستند که در سال‌های اخیر تولید چشم‌گیری داشته‌اند. در این مقاله از وب‌سایت سپندخودرو، مرجع خرید اقساطی خودرو می‌خواهیم 5 اتومبیل سدان خانوادگی را بررسی کنیم. اگر قصد خرید یک خودرو جادار و خانوادگی را دارید تا پایان مقاله همراه ما بمانید .

ساینا ؛ تیبای ارتقا یافته با امکانات زیاد

سال 93 سایپا اتومبیل ساینا را به عنوان یک ماشین سدان خانوادگی وارد بازار ایران کرد. ساینا را می‌توان مدل ارتقاء یافته تیبا دانست. مهندسان ایران‌خودرو قطعاً زمانی که در حال طراحی ساینا بوده‌اند، به تیبا فکر می‌کرده‌اند.

خرید اقساطی ساینا

ساینا علاوه بر جراحی خارجی که انجام داده، تغییراتی را هم در درون کابین تجربه کرده است. این تغییرات باعث شده که داشبورد خودرو کوچک‌تر شود. همین کوچکی داشبورد فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کرده و دیگر مثل تیبا پای سرنشینان در فشار نیست.

علاوه بر تغییراتی ظاهری، سایپا موتور ارتقاء یافته‌ای را هم برای این خودرو در نظر گرفته است. البته قدرت فنی و شتاب این خودرو تنها کمی بهتر از تیبا است. همچنین به دلیل کشیدگی بدنه خودرو، ساینا یک صندوق‌عقب بزرگ دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را به یدک می‌کشد و مثل تمام خودروهای سایپا مصرف پایینی دارد. به ازای هر 100 کیلومتر مربع ساینا 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

با توجه به صندوق‌عقب بزرگ، امکانات رفاهی داخل کابین، ظاهر جذاب و البته مصرف پایین ساینا یک ماشین سندان خانوادگی عالی است که می‌تواند در سفرها شما را همراهی کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط خرید ساینا به صفحه فروش اقساطی سایپا تحویل فوری مراجعه کنید.

سمند؛ هنوز هم اولین و قوی‌ترین خودرو ملی است

پروژه تولید اتومبیل ملی با صرف هزینه‌های زیاد بالاخره در دهه 80 به ثمر نشست و سمند ایران‌خودرو وارد بازار شد. سمند از همان ابتدا به دلیل ظاهر قدرتمند و مردانه‌اش بسیار موردتوجه قرار گرفت.

خرید قسطی سمند سپندخودرو

سمند به عنوان یک سدان خانوادگی، قدرت اصلی خود را در جاده‌ها نشان می‌دهد. درواقع از همان ابتدا مهندسان طراح، خودرو ملی را برای شرایط سخت و دشوار طراحی کرده‌اند. استفاده از بدنه مستحکم و وزن بالای سمند باعث می‌شود، این اتومبیل ایمنی بالایی در بین خودروهای ایرانی داشته باشد.

موتور خودرو ملی ایران، 113 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتابی 12 ثانیه‌ای را برای سمند عضلانی به ارمغان آورده است. جدای از توان مناسب فنی بالا، سمند در بین ایرانی‌ها به جادار بودن شهرت دارد. حجم فضای صندوق‌عقب این اتومبیل 350 لیتر است که در بین همتایان ایرانی خود بی‌رقیب است. اگر به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی هستید که امنیت، رفاه و آسایش را به شما هدیه کند، قطعاً سمند یکی از گزینه‌های خوب پیش روی شماست.

پژو پارس؛ خوش پوش ترین سندان خانوادگی ایران

زمانی که دیگر دیدن چهره 405 به یک اتفاق عادی در خیابان تبدیل شده بود، ایران‌خودرو تصمیم به تولید یک پژو جدید کرد. پروژه تولید پارس با کمک مهندسان خارجی صورت گرفت و در سال 87 چرخ این خودرو روی جاده‌های ایران چرخید.

فروش قسطی پژو پارس در سپندخودرو

به دلیل ظاهر جذاب و شیک، پارس از همان زمان عرضه در قلب خریداران جا باز کرد و با استقبال خوبی در فروش مواجه شد. پارس مدل تغییریافته پژو 405 در خارج و داخل است. این اتومبیل بر روی فیس لیفت پژو 405 طراحی‌شده است و مهندسان البته سعی کرده‌اند ظاهری اسپرت تر به آن بدهند.

موتور پارس TU5 است که تغییراتی بر روی آن صورت گرفته و از شتاب مناسبی هم برخوردار است. استفاده از کیسه هوا، ترمزهای ای بی اس، سیستم تهویه اتوماتیک و سنسور دنده‌عقب به این اتومبیل تجهیزات مناسبی بخشیده است. صندوق‌عقب این خودرو هم مانند سمند بزرگ و جادار است و در سفرهای خانوادگی شما را با کمبود جا مواجه نمی‌کند. اگر قصد خرید یک اتومبیل شیک برای سفرهای درون و برون شهری را دارید از پژو پارس ایران‌خودرو غافل نشوید.

تندر 90؛ سندان با دوام و خوش کیفیت

اگر هنوز هم در خرید سندان خانوادگی شک دارید، می‌توانید نگاهی به تندر 90 بیندازید. تندر که در بین مردم با نام ال 90 هم شناخته‌شده است، توسط پارس‌خودرو به بازار عرضه می‌شود.

فروش نقد و اقساطی ال 90 و تندر 90 سپندخودرو

اگرچه خیلی‌ها از ظاهر این خودرو دل خوشی ندارند اما مشخصات فنی قوی باعث شد این خودرو در ایران محبوب شود. این خودرو در آزمودن‌های تصادف هم امتیاز 3 از 5 ستاره را کسب کرده است و برخلاف بسیاری از تولیدات داخل ایمنی مناسبی دارد.

جدای از قدرت موتور مناسب، تندر 90 دوام بالایی هم دارد و به‌سختی به سرنوشت خودروهای کم کیفیت داخلی دچار می‌شود. در واقع استفاده از قطعات گران و باکیفیت باعث شده گذر این خودرو کمتر به تعمیرگاه بیفتد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را کسب کرده است و در هر 100 کیلومتر به 8 لیتر بنزین نیاز پیدا می‌کند. ال 90 به عنوان یک سندان خانوادگی دوام مناسبی دارد و می‌تواند تا سال‌ها شریک سفرهای خانوادگی شما باشد.

تیبا؛ ارزان ترین و کم مصرف ترین سندان خانوادگی تولید ایران

سایپا که همیشه به ساخت خودروهای ارزان شهرت داشته ، دست به ساخت تیبا زده است. تیبا یک خودرو داخلی ارزان‌قیمت است که در گروه سندان‌های خانوادگی جای می‌گیرد. این خودرو در سال 87 وارد بازار شد.

جالب است بدانید سایپا قرار بود تیبا را با نام مینیاتور به بازار عرضه کند که بعداً پشیمان شد. این خودرو برای اولین بار بر روی پلتفرم X200 طراحی و ساخته شد، پایه‌ای از طراحی که بعدها در تولید سایر محصولات سایپا مورداستفاده قرار گرفت. تیبا را می‌توان پدر ساینا و کوییک دانست.

خرید قسطی تیبا سپندخودرو

تیبا در مقایسه با سایر سندان‌های خانوادگی مصرف سوخت کمتری را دارد و تنها 7 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مربع مصرف می‌کند. این خودرو در مقایسه با سایر سندان امکانات رفاهی کمتری را به سرنشینان خود می‌دهد که با توجه به قیمت اقتصادی آن قابل توجیه است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط خرید تیبا به صفحه فروش اقساطی تیبا 2 مراجعه کنید.

جمع بندی بهترین خودرو سندان خانوادگی

ما در این مقاله 5 خودرو سندان داخلی را بررسی کردیم، اتومبیل‌های جاداری که برای سفرهای خانوادگی ساخته‌شده‌اند. در پایان یک بار دیگر نتیجه گیری خود را از این مقایسه مرور می‌کنیم.

ساینا بیشترین امکانات یک سندان را در اختیار شما قرار می‌دهد. سمند برای جاده و سفرهای برون شهری یک گزینه ایده آل است. پارس شیک‌ترین سندان خانوادگی است که در داخل شهر هم شما را ناامید نمی‌کند.تندر 90 هم برای کسانی که دوام و کیفیت برایشان اهمیت زیادی دارد، ساخته‌شده است و اگر قصد خرید یک سندان اقتصادی را دارید بهتر از تیبا پیدا نمی‌کنید.

البته جای اتومبیل‌هایی مثل پژو 405 یا لیفان در این مقایسه خالی بود که می‌توانید با مراجعه به صفحه قیمت پژو 405 صفر ایران خودرو، اطلاعات کاملی درباره این خودروها بیابید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط خرید اقساطی خودرو با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل فرمایید.کارشناسان ما آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما برای خرید قسطی خودرو هستند.