عوض کردن دنده در زمانی که یک پای خود را بر روی کلاج گذاشته‌اید و با پای دیگر کمی با گاز و ترمز بازی می‌کنید کار چندان ساده‌ای نیست. البته در مسیرهای کوتاه خستگی زیادی به سراغ راننده نمی‌آید اما در مسیرهای طولانی مشکلات بیشتر می‌شود. خودروهای اتومات دیگر دردسرهای عوض کردن دنده را ندارند و به همین خاطر موردتوجه راننده‌ها قرار گرفتند. البته اتومات شدن خودروها با افزایش قیمت همراه بوده است. ما در این نوشته با نگاهی به بازار خودرو ایران 5 ماشین اتوماتیک را بررسی کرده ایم که قیمتی نزدیک به 150 میلیون تومان دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به خرید خودرو اقساطی اتوماتیک فکر می‌کنید تا پایان همراه ما بمانید و یک انتخاب هوشمندانه انجام دهید.

برلیانس H230؛ بی ام دبلیو چینی‌ با ظاهری جذاب

چشم‌بادامی‌های چینی مثل سایر بازارها در سال‌های اخیر به بازار خودرو ایران نیز ورود کرده‌اند. شرکت برلیانس که در پکن مستقر است شریک تجاری BMW آلمان است. به دلیل همین شراکت تجاری بیشتر خودروهای طراحی‌شده خودروساز چینی، رنگ و بوی آلمانی دارد.

خرید قسطی برلیانس H230

برلیانس H320 در ظاهر شمارا به یاد ظاهر شیک اتومبیل‌های خودروساز آلمانی می‌اندازد. طراحی خارجی اچ 230  خطوط شکسته بدنه بسیار شیک و جسورانه است. طراحی داخلی برلیانس نیز ساده و شیک است و سعی شده است سرنشینان به‌تمامی قسمت‌ها به‌راحتی دسترسی پیدا کنند. مونتاژ و تولید این خودرو با همکاری شرکت سایپا در ایران انجام می‌شود.

موتور 1489 لیتری این خودرو قدرتی برابر با 105 اسب بخار تولید می‌کند. مصرف سوخت برلیانس هم کم است و سیکل ترکیبی 6.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را ثبت کرده است. سایپا برلیانس را در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه می‌کند. از رقبای چینی این خودرو هم می‌توان به لیفان اشاره کرد. اگرچه لیفان X60 قیمت بالاتری دارد اما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با خانواده لیفان و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه فروش اقساطی کرمان خودرو تحویل فوری مراجعه کنید.

پارس اتوماتیک ؛ 405 همیشگی با دنده اتوماتیک

ایران‌خودرو را می‌توان پیشگام تولید خودرو دنده اتومات دانست. مهندسان ایران‌خودرو برای اینکه فرصت را از دست ندهند قصد تولید یک خودرو کاملاً جدید را نداشتند، بنابراین از پژو 405 کمک گرفتند. پژو پارس در واقع پژو 405 آپدیت شده است. اگر بخواهیم درباره ظاهر پارس صحبت کنیم باید بگوییم که پارس در ظاهر بسیار شکیل‌تر از 405 است. در واقع با تغییراتی کوچک در خطوط بدنه و چراغ‌ها پارس به یک خودرو جدی و پرقدرت در ظاهر تبدیل‌شده است.

خرید پژو پارس دنده اتوماتیک قسطی با تحویل فوری

البته پارس برای اینکه بتواند بیشتر قدرت و خشم خودش را در جاده نشان دهد از موتور TU5 پیشرفته استفاده می‌کند. این موتور توان تولید 105 اسب بخار را داراست و در 10 ثانیه می‌تواند 100 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مصرف این خودرو نیز در سیکل ترکیبی 8 لیتر است که یک عدد بالایی برای یک خودرو خانوادگی نیست.

نزدیک‌ترین رقیب اتومات پارس، خودرو دنا پلاس است. دنا البته قیمتی بیش از 150 میلیون تومان دارد و البته امکانات چشم‌گیری به خریدار نمی‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با دنا و کسب اطلاعات بیشتر درباره به صفحه  شرایط اقساطی دنا پلاس مراجعه کنید.

206 ؛ کم مصرف ترین خودرو اتومات ایرانی

در بین خودروهای دنده اتومات پژو 206 را می‌توان کم‌مصرف‌ترین اتومبیل دانست. پسر فرانسوی الاصل ایران‌خودرو ظاهری جذاب و بسیار شیک دارد. بدنه کشیده شده، طراحی خاص کاپوت و سپر باعث شده که با یک خودرو کوچک و سربه‌زیر طرف باشیم.

فروش پژو 206 اتوماتیک در سپندخودرو

البته نباید فریب این ظاهر را خورد و فکر کرد که این خودرو قدرت زیادی ندارد. موتور این خودرو نیز مانند پژو پارس TU5 مشهور است. توان تولید 110 اسب بخار از ویژگی‌های این موتور است که کمک می‌کند 206 برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت فقط 11 ثانیه تحمل داشته باشد. بزرگ‌ترین مزیت پژو 206 اتوماتیک نسبت به سایر خودروهای دنده اتومات مصرف کم آن است. پژو فقط به 7 لیتر بنزین برای طی کردن 100 کیلومتر مسافت نیاز دارد.

سمند LX ؛ قوی‌ترین اتوماتیک ایرانی

اسب زرد ایران‌خودرو در اوایل دهه 80 با همکاری انگلیسی‌ها و آلمان‌ها به‌عنوان اولین خودرو ملی وارد بازار شد. سمند که در لغت به معنی اسب زردرنگ است همیشه یک پای ثابت فروش ایران‌خودرو بوده است.

بدنه و ظاهر این خودرو کاملاً عضلانی طراحی‌شده است و طراحان تا توانسته‌اند از المان‌های نشان‌دهنده قدرت در طراحی آن استفاده کرده‌اند. کافی است به چراغ‌ها، سپر و فاصله میان سپر که لوگوی ایران‌خودرو را دارد نگاه کنیم تا درک کنیم سمند با کسی شوخی ندارد.

فروش سمند دنده اتوماتیک اقساطی

وزن زیاد و بدنه قوی باعث شده است، خودرو جان‌سخت ایران‌خودرو به‌ندرت در تصادفات حتی به‌شدت سهمگین واژگون شود. در طراحی داخلی این خودرو حرف زیادی برای گفتن ندارد و به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی‌شده است.

توان تولید موتور سمند 113 اسب بخار است که به اسب زرد ایران اجازه می‌دهد در 12 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با استقبال خوب خریداران از سمند معمولی، ایران‌خودرو سعی کرده است باعرضه سمند اتوماتیک بخشی از بازار را که علاقه مند به خودروهای اتومات هستند را به خود جذب کند.

تندر 90 ؛ خودرو اتومات با استهلاک پایین

رنو در بین خودروسازان دنیا در ساخت ماشین به‌شدت سخت‌گیر است. مردان فرانسوی تا مطمئن نشوند که اتومبیل تولید‌شان سال‌ها می‌تواند رضایت راننده را تأمین کند، اجازه تولید انبوه را صادر نمی‌کنند. تقریباً سال 84 بود که مردم ایران از نزدیک با فرزند آرام رنو آشنا شدند و البته تمایل چندانی به خرید آن نشان نمی‌دادند. باگذشت زمان رنو توانست ارزش‌های خود را ثابت کند و حتی برای مدتی در بین سال‌های 92 تا 95 در بین پرفروش‌ترین محصولات خودرو داخلی قرار گرفت.

فروش تندر 90 اتوماتیک در سپندخودرو

تندر 90 که با نام ال 90 هم در ایران شناخته می‌شود چند سال بعد با گیربکس اتوماتیک هم وارد بازار شد و به تندر 90 اتوماتیک پلاس شهرت یافت. طراحی اتومات این خودرو نسب به تندر معمولی با استفاده از چراغ‌های جلو و عقب متفاوت‌تر از قبل شده است و ظاهری امروزی دارد.

ازلحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو تغییراتی زیادی را تجربه نکرده و درراه ال 90 معمولی گام برداشته است. به لحاظ فنی نیز تنها تغییر همان اتومات شدن خودرو است و تندر 90 اتوماتیک پلاس از موتور تندری استفاده می‌کند که تنها به 10 ثانیه زمان برای رسیدن به 100 کیلومتر سرعت نیاز دارد. اگر علاقه‌مند هستید که ماشینی با استهلاک پایین تر از ال 90 داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به جکS5 هم فکر کنید. اطلاعات جک را می‌توانید در صفحه فروش اقساطی جک s5 مشاهده کنید.

بالاخره کدام خودرو دنده اتومات را بخرم؟

ممکن است شما هنوز شک داشته باشید که کدام خودرو اتوماتیک مناسب است و ارزش خرید دارد. در حقیقت هر اتومبیلی بسته به شرایط و انتظارات شما از ماشین هم می‌تواند مناسب و هم نامناسب باشد.

برای جمع‌بندی مقاله خودرو دنده اتومات باید بگوییم که برلیانسH230 ظاهری شیک و خارجی شبیه به BMW دارد و می‌تواند حس یک اتومبیل لوکس را به شما بدهد. پژو پارس سالهاست که امتحان خود را پس داده و در داخل شهر و جاده همراه شماست. 206 مصرف پایینی دارد و سمندLX هم همراه همیشگی در سفرهای خانوادگی و جاده‌ای است. اگر هم تمایل دارید خودرویی با استهلاک پایین تهیه کنید، قطعاً تندر 90 بهترین انتخاب است.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم برای خرید خودرو و کسب اطلاعات با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده راهنمایی و ارائه اطلاعات به شما هستند.