داشتن یک خودروی الکتریکی مزایای بسیار زیادی دارد. مثلاً این نوع خودروها تنها مدل‌های دنیا هستند که هیچ نوع آلایندگی برای محیط زیست ندارند. از آن جایی که موتور الکتریکی همه گشتاور خود را به صورت آنی ارائه می‌کند، خودروهای الکتریکی بسیار سریع‌تر از آن چیزی هستند که خیلی‌ها فکرش را می‌کنند. استفاده از برق به جای بنزین بسیار ارزان‌تر بوده و با توجه به امکان شارژ در منزل، نیازی به رفتن به پمپ بنزین هم وجود نخواهد داشت. هزینه نگهداری خودروهای الکتریکی کم‌تر است و در بسیاری از بازارها دولت‌ها یارانه برای خرید آن به مردم می‌دهند. حتی در برخی شهرهای دنیا خدمات پارکینگ رایگان برای این خودروها ارائه می‌شود.

با در نظر گرفتن همه این مزایا، ما بهترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را بررسی کرده‌ایم و در مطلب امروز 5 مورد برتر را به شما معرفی خواهیم کرد. در حالی که تعداد خودروهای الکتریکی موجود در بازار آمریکا فعلاً محدود به 13 مدل است، رقابت در سال 2019 داغ‌تر خواهد شد و شاهد رونمایی مدل‌های الکتریکی جدیدی خواهیم بود. شرکت‌هایی مانند آئودی، هیوندای، جگوار، مرسدس بنز و ولوو مدل‌هایی جذاب در دست طراحی دارند.

5 – هیوندای آیونیک الکتریکی

هیوندای آیونیک

  • ظرفیت پیمایش: 200 کیلومتر
  • قیمت پایه: 30 هزار و 385 دلار

هیوندای آیونیک به عنوان جدیدترین خودروی الکتریکی بازار آمریکا ظرفیت پیمایش قابل قبولی داشته و برای رانندگی روزانه گزینه خوبی می‌باشد. با 118 اسب بخار قدرت، این خودرو سریع‌تری مدل الکتریکی لیست ما نیست، ولی 295 نیوتن متر گشتاور آن شتاب صفر تا صد سریعی برای این خودرو به ارمغان آورده است. خودرو کابینی جادار و طراحی بدنه زیبایی دارد. از تجهیزات‌ های تِک استاندارد آن می‌توان به چراغ‌های جلوی LED و پشتیبانی از تلفن همراه هوشمند اشاره کرد و مواردی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار، مانیتور نقاط کور، سیستم کمکی حفظ مسیر و کروز کنترل هوشمند به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده‌اند.

4 – نیسان لیف

نیسان لیف الکتریکی

  • ظرفیت پیمایش: 245 کیلومتر
  • قیمت پایه: 30 هزار و 885 دلار

نیسان لیف که زمان رونمایی‌اش به 2010 باز می‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای الکتریکی بازار است. برای سال 2018 نیسان علاوه بر افزایش ظرفیت پیمایش به میزان تقریباً 50 درصد، قدرت موتور را نیز بیشتر کرده و قیمت پایه آن را کاهش داده است. خودرو اکنون با یک بار شارژ 245 کیلومتر مسافت می‌تواند طی کند و 147 اسب بخار قدرت دارد. از جمله تکنولوژی‌های جدید ارائه شده برای مدل 2018 می‌توان به سیستم‌های مختلف پیشگیری از تصادف و سیستم کمکی رانندگی پرو پایلوت اشاره کرد. پرو پایلوت در اتوبان تجربه رانندگی تقریباً خودران را در اختیار شما قرار خواهد داد. سیستم e-Pedal خودرو امکان رانندگی در حالت تک پدال را فراهم می‌کند. این سیستم به گونه‌ای است که با برداشته شدن پا از روی پدال گاز، سیستم ترمز خودرو به صورت خودکار سرعت را کاهش می‌دهد.

3 – شورولت بولت الکتریکی

خودروی الکتریکی شورولت بولت

  • ظرفیت پیمایش: 383 کیلومتر
  • قیمت پایه: 37 هزار و 495 دلار

به غیر از مدل‌های تسلا، شورولت بولت الکتریکی بالاترین ظرفیت پیمایش را در میان مدل‌های لیست ما دارد و البته بسیار ارزان‌تر از یک تسلاست. بولت یک خودرو کوچک با سقف بلند و ظاهر کراس آور مانند است. کابین آن از چیزی که به نظر می‌رسد جادارتر بوده و طراحی جذاب این هاچ بک بولت را به یک انتخاب ایده آل تبدیل کرده است. با 200 اسب بخار قدرت، بولت الکتریکی قدرت بسیار خوبی هم دارد. مانند نیسان لیف، بولت الکتریکی هم حالت رانندگی تک پدال دارد و سیستم بازتولید انرژی از ترمز در این حالت به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند. ظرفیت پیمایش 383 کیلومتری آن برای سفرهای نسبتاً طولانی و سفرهای کوتاه آخر هفته کاملاً مناسب می‌باشد.

2 – تسلا مدل 3

تسلا مدل 3

  • ظرفیت پیمایش: 500 کیلومتر
  • قیمت پایه: 50 هزار و 200 دلار

گرچه تسلا فعلاً فقط قول مدل پایه 35 هزاری مدل 3 را داده، ولی نسخه 50 هزار دلاری آن با طراحی بیرونی شیک، کابین آینده نگرانه و پرفورمنس کلی فوق العاده خود است که نظر همه را توانسته به خود جلب کند. با ظرفیت پیمایش 500 کیلومتر با یک بار شارژ، خودرو ظرف 3.5 ثانیه می‌تواند صفر تا صد را پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 250 کیلومتر بر ساعت دارد. یک سیستم دو دیفرانسیل دو موتوره به صورت آپشن ارائه شده و مناسب کسانی است که در محل‌هایی با بارش زیاد زندگی می‌کنند. آپشن سیستم اتوپایلوت تسلا تقریباً تجربه رانندگی خودران را ارائه می‌کند، ولی راننده همچنان باید یک دست روی فرمان داشته باشد تا در صورت لزوم کنترل خودرو را به عهده بگیرد. بیشتر کنترل‌های خودرو از طریق یک صفحه نمایش 15 اینچی تبلت مانند روی داشبورد انجام می‌شود.

1 – تسلا مدل اس

نمای کناری تسلا مدل اس، بهترین مدل میان خودروهای الکتریکی

  • ظرفیت پیمایش: 400 تا 540 کیلومتر
  • قیمت پایه: 75 هزار و 700 دلار

گرچه این خودرو گران‌ترین مدل لیست ما محسوب می‌شود، ولی تسلا مدل اس همچنان به قدری قوی است که بتواند تا سالیان سال همه خودروهای الکتریکی دیگر را شکست بدهد. با امکان انتخاب بین پک‌های مختلف باتری‌ها، قوی‌ترین مدل تسلا مدل اس با 540 کیلومتر ظرفیت پیمایش توانسته بیشترین میزان ممکن را به خود اختصاص بدهد. ظرفیت پیمایش بالای آن و شبکه خوب و گسترده ایستگاه‌های شارژ DC مدل اس را به خودروی فوق العاده برای سفرهای طولانی تبدیل کرده است. حتی بعد از چند سال حضور در بازار، طراحی بدنه آن هنوز هم توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. تسلا به صورت استاندارد به سیستم دو دیفرانسیل دو موتوره مجهز است.

پرفورمنس این خودرو در مدل‌های مختلف متفاوت است و قوی‌ترین نسخه آن می‌تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را می‌تواند در 2.5 ثانیه پر کند. داخل کابین، صفحه نمایش 17 اینچی تبلت مانند آن روی داشبورد بسیار به چشم می زند. سیستم اتوپایلوت و آپشن صندلی سوم رو به عقب برای کودکان به صورت آپشن ارائه شده‌اند.

نظر شما در مورد این خودروها چیست؟ در حالی که هنوز خودروهای الکتریکی وارد بازار ایران نشده‌اند، فعلا باید روی مدل‌های کم مصرف خارجی تمرکز کنیم. برای همین می توانید سری به صفحه فروش اقساطی هیوندای بزنید.