به تازگی سایپا خودروی ساندور بی ۹۰ را وارد بازار کرده که به سرعت در میان مشتریان محبوب شده است. این هاچ بک مردن که به کراس اوور هم شناخته میشود از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و آخرین استانداردهای ایمنی در آن به کار رفته است. فضای داخلی ساندرو بسیار جادار و صندوق آن بزرگ است. در مقابل برلیانس نیز هاچ بک دیگری است که به تازگی توجه بسیاری به خود جلب کرده و متقاضیان زیادی برای فروش نقدی و اقساطی دارد. در این مقاله تلاش میکنیم یک مقایسه نسبی بین برلیانس H320 و رنو ساندرو داشته باشیم.

مشخصات فنی برلیانس و ساندرو

حداکثر سرعت در برلیانس H320 حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت‌ و رنو ساندرو میتواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هردو خودرو در مدل دنده دستی از گیربکس ۵ سرعته بهره میبرند ولی ساندرو اتوماتیک ۴ سرعته و برلیانس h320 اتوماتیک ۶ سرعته است. به طور کلی بنظر میرسد برلیانس از مشخصات فنی بهتری نسبت به ساندرو برخودار است. همچنین از نظر قیمت نیز برلیانس شرایط بهتری در مقایسه با ساندرو دارد.

از جمله مشخصات فنی برلیانس h320 موتور 1/5 لیتری است که از 100 اسب بخار بیشتر قدرت تولید می کند. برلیانس H320 از نسبت نیرو به وزن قابل قبولی برخوردار است و عملکرد گیربکس آن به نسبت خوب است. هم چنین ترمز مناسب و فرمان پذیری عالی از ویژگی های فنی مهم این خودرو به حساب می آید. جعبه دنده 4 سرعته خودکار را داراست و حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه شما را راغب به خرید این خودرو می کند. شرایط فروش اقساطی برلیانس H320 را به طور کامل در سپند خودرو مشاهده کنید.

در ایران و در فروش اقساطی رنو ساندرو اتوماتیک همچنان نسل اول این خودرو در حال فروش است و نستل جدید آن که از موتورهای متنوع بنزینی و دیزلی استفاده می کند هنوز وارد نشده است. موتور این خودرو از نوع K4M 696 است که در حال حاضر همین موتور بر روی خودروی ال 90 نیز درحال استفاده است. موتور 4 سیلندری که قدرتی معادل 105 اسب بخار را در دور موتور 5750 دور در دقیقه تولید می کند. این خودرو دارای دو مدل دستی و اتوماتیک است که از جعبه دنده 4 سرعته استفاده می کند. مصرف سوخت رنو ساندرو اتوماتیک حدود 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.