با بودجه ۵۰ میلیون رنو ساندرو یا پژو ۲۰۷ اتوماتیک؟

به نقل از ای ار لیزینگ – هر دو خودرو در نسخه‌های اتوماتیک و دنده‌ای عرضه می‌شود و می‌توان نسخه اتوماتیک را بهترین گزینه برای شهرهای پرجمعیت دانست. در این مطلب قصد داریم نگاهی اجمالی به رقابت میان این دو ‌هاچ‌بک پرهیاهو و پرطرفدار بیندازیم.

با بودجه ۵۰ میلیون رنو ساندرو یا پژو ۲۰۷ اتوماتیک را خریداری کنیم?

نسخه فیس‌لیفت این خودرو به واسطه تغییرات گوناگونیکه در ظاهرش ایجاد شده است و با توجه به آپشن‌ ها و امکانات ه فراوان مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته ‌و به خصوص می‌توان گفت تقاضا برای این خودرو در نسخه اتوماتیک بسیار بالاست و مورد استقبال بازار قرار گرفته است. تکمیل ظرفیت فروش مدل اتوماتیک با قیمت ۴۷٫۳۲۰ میلیون تومان در مرحله دوم نیز گواه همین موضوع است. در بخش فنی و موتوری این خودرو همانند ۲۰۶ تیپ ۵ در حال عرضه از پیشرانه TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار بهره می‌برد و می‌توان پژو ۲۰۷ را ایده‌آل برای شهرهای پرجمعیت اما برای خانواده‌های کم‌جمعیت دانست چرا که این خودرو از لحاظ مصرف سوخت (۷٫۲ لیتر در ۱۰۰کیلومتر) و شتابگیری گزینه مناسب و ایده‌آلی با توجه قیمتش است. مهم‌ترین مزیت پژو ۲۰۷ را می‌توان در برخوردار‌بودن از آپشن‌های جدید به خصوص مانیتور لمسی، چراغ‌های روشنایی روز(DAYLIGHT) و کروزکنترل  دانست که از طرفداران زیادی برخوردار است‌.

هر چند که رنو ساندرو از چهره‌ای ساده‌تر و بی‌آلایش‌تر نسبت به رقیب خود یعنی ۲۰۷ برخوردار است اما با توجه به تجربه خوب خریداران تندر۹۰ و کم‌خرج‌بودن و بی‌دردسر بودن آن و  همچنین با توجه به مشترک بودن مشخصات فنی ساندرو و تندر۹۰ بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای ‌هاچ‌بک به سمت خرید این خودرو رفتند. هرچند گیربکس AL4 با سری DP گیربکس های اتوماتیک رنو نقشه مشابهی دارد اما گیربکس DP2 ساندرو در واقع به عنوان نسخه اصلاح شده و جدیدتر گیربکس AL4 پژو ۲۰۷i اتوماتیک شناخته می شود که به گفته مالکان، به همین دلیل از عملــکرد بهتری برخوردار است اما در برخی موارد تقه‌زدن جعبه‌دنده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک گزارش شده است که البته در بررسی های میدانی ما این موضوع تایید و ثابت نشد. به طور کلی می‌توان گفت پژو ۲۰۷ اتوماتیک بیشتر مناسب افرادی است که آپشن‌پسند هستند و ساندرو مناسب افرادی است که به کیفیت قطعات و اجزای داخلی اهمیت بیشتری نسبت به آپشن می‌دهند.
ذکر این نکته نیز خالی از اهمیت نیست که ساندرو از شتابگیری بهتری نسبت به پژو ۲۰۷ برخوردار است اما در مقابل مصرف سوخت بیشتری نیز به صورت ترکیبی دارد و همانند ۲۰۷ از پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری بهره می‌برد.

شما جزو کدام دسته از افراد هستید ؟