این احتمال می رود این مدل که با ویژگی های جدیدی وارد بازار می شود آخرین حضور آن در عرصه خودرو سازی باشد. رقیبان این خودرو در این رده هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر می باشند. این مدل هیوندای سانتافه 2018 افزایشی از نظر ابعاد نسبت به مدل های تولید شده در گذشته دارد. در بررسی های انجام شده از نظر ایمنی مدل جدید این خودرو از لحاظ قیمت و ایمنی در هنگام تصادف، نمره خوبی را دریافت کرد. علاوه بر ایمنی به علت سواری راحت، امکانات و قابلیت های متنوع آن، امتیاز 3/7 از 10 به این خودرو اختصاص پیدا کرده است. طرفداران هیوندای سانتافه 2018 بیشتر جذب امکانات فنی آن شده اند تا جذابیت ظاهری، اما نمی توان طراحی حرفه ای که تاثیر از سبک خودروهای های SUV و سواری گرفته و ترکیبی از آن است را نادیده گرفت.

این خودرو در مسافت های زیاد با مقدار حجم بنزین و شتاب موتور شش سیلندر به نسبت سایر خودروهای هم رده اش متوسط به حساب می آید. اگر می خواهید هیوندای سانتافه 2018 سواری مناسبی را در بزرگراه ها برایتان فراهم بیاورد باید کنترل سه گانه فرمان را در حالت ورزشی قرار دهید. دلیل محبوب بودن این خودرو در نظر عموم از نظر کارشناسان سایت Car Connection فضای داخلی آن می باشد. در ردیف اول و دوم هم فضا و هم امکانات کامل و مناسب است اما در ردیف سوم بهتر است به افرادی که جثه ریزتری دارند اختصاص داده شود. در فضای پشت به دلیل کوچک تر بودن نسبت به رقبا بار کمتری جای می گیرد. در ارزیابی این خودرو در مورد تصادف در صورتی که احتمال برخورد از جلوی خودرو بالا برود سیستم هشدار دهنده فعال می شود. امکانات جذاب هیوندای سانتافه 2018 قابلیت محرک بودن هر 4 چرخ آن، پخش صدا به صورت High-end audio و وجود سقف پانورامیک را شامل می شود.

تغییرات ظاهری در هیوندای سانتافه 2018

در این مدل سانتافه شاهد تغییرات ظاهری در طراحی جلو و عقب هستیم و این خودرو توانسته امتیاز 7 از 10 را در این زمینه کسب کند. در قسمت رو به رو جلو پنجره مشبک شش قسمتی و چراغ های LED وجود دارد. مهم ترین قسمت هیوندای سانتافه 2018 از لحاظ ظاهری نمای کناری آن است که زیبایی این خودرو در این قسمت کامل می شود. این خودرو شباهت زیادی به یک ون کوچک دارد با این تفاوت که این جا خبری از درهای کشوئی نیست. شباهت عمده این خودرو با مینی ون های معمولی در سقف منحنی و شیشه های پنجره های آن می باشد. هم چنین خودروی کرایسلر پاسیفیکا را نیز یاد آور می شود. درکابین راننده ویژگی های یک خودروی SUV را می بینیم، بوردی شبیه به سپر که دریچه های بزرگی برای تهویه هوا در طرفین آن قرار دارد و شکل موج دار داشبورداز ویژگی های کابین این خودرو می باشد. کنسول مرکزی، گیج های مختلف و دکمه های مختلفی برای کنترل سرعت صدا و فن در این خودرو تعبیه شده است.

هیوندای سانتافه 2018 مجهز به موتور6 سیلندر با حجم 3.3 لیتر و 6 دنده اتوماتیک می باشد. در حالت متحرک بودن چرخ ها این پیشرانه توانی را ایجاد می کند که برای خودرویی با وجود تمام سرنشینان کافی است. این خودرو از نظر سیستم هدایت فرمان و راندن خودرو به نسبت موتور از عملکرد بهتری برخوردار می باشد. به دلیل وزن 4000 پوندی مقدار شتاب این خودرو اندازه متوسطی دارد. تعویض دنده در زمان حرکت به آرامی صورت می گیرد. هم چنین عملکرد گیربکس در هنگام فشار ناگهانی پدال، فوق العاده است. سیستم هدایت فرمان برقی سانتافه سه حالت انتخابی دارد که شامل معمولی، اقتصادی و ورزشی می شود. سیستم های هدایت فرمان برقی در هیوندای از سابقه ای طولانی برخوردار است بنابراین سانتافه نیزاین سیستم را داراست.

در صورتی که حالت ورزشی سیستم هدایت رقی هیوندای سانتافه 2018 را فعال کنید وزن آن بیشتر می شود و همین موضوع باعث می شود سواری راحتی را درمسیر بزرگراه ها در اختیار سرنشینان بگذارد. اندازه این خودرو راحت و بزرگ می باشد اما به نسبت رقیبان اندازه کوچک تری دارد. هیوندای سانتافه 2018 با جای دادن سه ردیف سرنشین بسیار جا دار محاسبه شده است. گروه Car connection امتیاز 9 از 10 را از نظر تعداد فضای سرنشینان و هم چنین چیدمان قابل تغییر در ردیف سوم برای سرنشینان به این خودروی کراس اوور اختصاص داده است. امید می رود شاهد فروش اقساطی خودرو هیوندای سانتافه 2018 در آینده ای نزدیک در سپند خودرو باشیم.