مدتی است که در بازارهای داخلی و خارجی خودرو های شاسی بلند جذابیت خاصی پیدا کرده اند و در شرکت های مختلف تولیدکننده شاهد اضافه شدن و افزایش خودروهای شاسی بلند هستیم.

شاسی بلند ها بیشتر مد نظر افرادی است که رانندگی در جاده های ناهموار را انتخاب می کنند و به قول خودشان دنبال خودرویی شاسی بلند و آفرود هستند. شاسی بلندهای دودیفرانسیل توانایی حرکت در جاده های ناهموار را به خوبی دارند و فضای باری بسیار خوبیرا هم برای راننده و مسافر فراهم کرده اند.

البته با توجه به قیمت بالایی که این خودروها دارند متاسفانه افراد محدودی توانایی خرید این نوع خودروها را دارند. اما در این مقاله بدنبال معرفی تعدادی از شاسی بلندهای ارزان اما با کیفیت برای شما هستیم.

البته حتما نیازی نیست که یک خودروی صفر خریداری کنید. با کمی اطلاعات تخصصی می توانید یک خودروی کارکرده مناسب و خوش قیمت پیدا کرده و راه را برای سفر های کوهستانی خود هموار کنید. در برخی از مدل های خودرو های آفرود از سیستم چهارچرخ نیز استفاده می شود که در بعضی برندها بیشتر جنبه لوکس بودن دارد و به خصوص در دهه های اخیر که تبدیل به محصولاتی شیک شده اند.

در ادامه تعدادی از خودروهای شاسی بلند موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد که هم قیمت مناسبی دارند و هم بیشترین امکانات و کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد.

 

نیسان قشقایی

این خودرو یکی از شاسی بلندهای ارزان، خوش هیکل و پرقدرتی است که در بین دیگر رغبای خود قیمت مناسب تری دارد. قیمت صفر این خودرو در حدود 20795 پوند است و دارای پیشرانه ای 1.5 لیتری است و 108 اسب بخار قدرت را در موتور 4 سیلندر خود تولید می کند.

 

شاسی بلند ارزان نیسان قشقایی

 

نیسان قشقایی سطح ایمنی 5ستاره را اخذ کرده است و جز مدل‌هایی است که در برخی بازی‌های ماشینی نیز مورداستفاده بوده است. فضای زیادی که این خودرو برای سرنشین و بخصوص خانواده‌ها فراهم کرده است باعث شده که نیسان قشقایی خودروی محبوبی شود. هزینه‌های این خودرو هم در حد یک هاچ بک معمولی و مرسوم است.

 

سوزوکی SX-4-S-Cross

این خودرو دارای ابعاد مشابهی با نیسان قشقایی است که نو آن قیمت مناسبی هم دارد؛ چه برسد به نوع کارکرده‌ی آن! شاید در نگاه اول حتی این خودرو را با نیسان قشقایی اشتباه بگیرید اما صندوق بزرگ آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند.فضای کافی خودرو در قسمت عقبی برای سرنشینان بالغ به‌خوبی طراحی‌شده است و حجم بار نسبتاً مطلوبی را در خود جای می‌دهد.

 

شاسی بلند قیمت مناسب سوزوکی

 

این شاسی‌بلند ارزان با موتوری 1.6 لیتری در حدود 118 اسب بخار قدرت را با پیشرانه‌ای 4 سیلندر به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. مصرف سوخت آن 5.5 لیتر در صد کیلومتر است و دارای ایمنی 5 ستاره در سال 2013. توصیه ما به شما این است که نسخه سانروف این خودرو را انتخاب نکنید. چراکه فضای سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و افراد قدبلند در خودرو آسایش مطلوبی ندارند.

 

کیا سورنتو

یک شاسی‌بلند خوب برای افرادی که به دنبال خودرویی با حداکثر فضای ممکن برای سرنشین هستند. کیا سورنتو بیشترین حد ممکن از فضای کابین و آپشن ها را باقیمتی مناسب برای علاقه‌مندان این خودرو فراهم کرده است. این خودرو یک شاسی‌بلند 7 نفره ی جادار با پیشرانه‌ای دیزلی است و از آپشن های موجود در آن می‌توان به روکش‌های چرمی صندلی، سیستم تهویه مطبوع و ارتباط بلوتوث نام برد.

 

شاسی بلند خوش قیمت کیا

 

جیپ رنگید

ظاهر این جیپ نسبتاً کوچک کمی عجیب غریب به نظر می‌رسد و شاید با توجه به‌ظاهر کوچکش بتوان آن را فرزند کوچک خانواده جیپ دانست. برخلاف ظاهر کوچکش قابلیت بالایی برای حرکت در زمین‌های ناهموار دارد. این جیپ توانا قابلیت رقابت با نیسان جوک، سوزوکی ویتارا، و اشکودایتی را دارد و به‌خوبی خود را در بازار جا انداخته است.

این خودرو دارای موتوری 4 لیتری است و در هر 100 کیلومتر 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند و قدرتی در حدود 138 اسب بخار را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. قیمت صفر خودروی جیپ رنگید در حدود 19795 پوند است که در بین دیگر شاسی‌بلند ها قیمت مناسبی است.

 

رنجروور

پیشرانه 4.4 لیتری این خودرو توانایی تولید 339 اسب بخار قدرت را دارد و 8 سیلندر است که قدرت بسیار مناسبی است. البته رنجروور شاسی‌بلند نسبتاً گران‌تری است و شاید همین موضوع توانایی خرید و مشتری‌ها را محدودتر کند.

 

شاسی بلندهای ارزان قیمت

 

قیمت صفر این خودروی قدبلند در حدود 39750 پوند است و در این بازه قیمتی بهترین خودروی شاسی‌بلند ممکن است. این خودرو با داشتن ایمنی 5 ستاره یک شاسی‌بلند اشرافی است و تجملات خاصی را در طراحی خود دارد. یک خودروی مناسب که در جاده کارایی نرم و آرامی دارد و مناسب سفرهای طولانی است. مصرف سوخت رنجروور برای هر صد کیلومتر در حدود 7.8 لیتر است.

 

آئودی Q7

حتی نام برند این شاسی‌بلند هم به خوبی دلربایی می‌کند! Q7 اولین فرزند قدبلند در بین محصولات کمپانی آئودی بود و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این آئودی شاسی‌بلند به‌جز اندک محدودیتی که در بین خودروهای آفرود دارد در هر زمینه دیگری خوش درخشیده است. کابین 7 نفره این خودرو بیشترین فضای ممکن را در طراحی خود دارد و همچنین کیفیتی درخور کمپانی آئودی از خود نشان داده است.

 

شاسی بلند ارزان و با کیفیت آئودی

 

پیشرانه این خودرو 12 سیلندر و 6 لیتری است و گشتاور سرسام‌آور 1000 نیوتن متری را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. البته نمونه 6 سیلندر و 3 لیتری آن نیز تولیدشده است و ترکیبی از کارایی، آرامی و مصرف سوخت را به دست داده است. قیمت صفر خودرو در حدود 47013 پوند است و در نسخه 3 لیتری خود در حدود 424 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ایمنی این خودرو نیز 4 ستاره است.

 

مینی کانترمن

خودرویی با ایمنی 5 ستاره و قیمتی در حدود 29310 پوند در حالت صفر و نو. پیشرانه 2 لیتری مینی کانترمن با 4 سیلندر در حدود 143 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در اختیار چرخ‌ها می‌گذارد. مصرف سوخت مینی کانتر من در حدود 4.8 لیتر در 100 کیلومتر است. مینی کانترمن به‌عنوان خودرویی انگلیسی بعدا توسط BMW مورد بازطراحی و بهبودی قرار گرفت اما همچنان فضای موردنیاز برای خانواده‌های پرجمعیت را برطرف نکرد.

 

ارزان ترین خودروی شاسی بلند

 

این خودرو اولین محصول مینی با 5 درب و سیستم چهارچرخ محرک است. در حقیقت مینی کانترمن بزرگ‌ترین محصول تولیدشده در دسته مینی‌ها بود که تا سال 2010 ساخته‌شده بودند و در کلاس خود اولین حساب می‌شد.