با اینکه در کشور تولیدکنندگان معتبر و مطرح خودرو وجود دارند و حجم بالایی از تقاضای خرید خودرو را پوشش می دهند، اما بااینحال صنعت خودرو ایران اتکای بسیار زیادی به خودروهای وارداتی دارد. عدم وجود شاسی بلندهای ایرانی در بازار باعث شده تا کراس اوورهای چینی به عنوان شاسی بلند ارزان جایگاه مناسبی در بازار به دست آورند. در ادامه با بررسی ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سپندخودرو همراه ما باشید.

شاسی بلند های ارزان ایران

خودروهای شاسی بلند به محض ورود به بازار ایران با استقبال بسیار بالایی مواجه شدند و خریداران این دست خودروها روز به روز شاهد افزایش بیشتری بود. تا پیش از ورود محصولات چینی و برند های نو ظهور به بازار ایران تنها شاسی بلند های بازار، خودروهایی مانند نیسان رونیز، پاترول ها، پاجرو و در اواخر دروه های پیشین، لندکروز اتاق 100 بودند.

همانطور هم که انتظار می رود این خودروها  دارای جذابیت های ظاهری در طراحی و یا امکانات رفاهی چشمگیری نبودند. اما با پیشرفت های روز افزون در عرصه تولید خودرو شاسی بلندهای بسیار جذابی به بازار ایران وارد شدند، خودروهایی از نسل تویوتا، هیوندا و انواع خودورهای چینی. اما ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار کشور کدامند؟ در ادامه با چند مدل شاسی بلند ارزان موجود در بازار ایران آشنا می شویم.

چانگان CS35، شاسی بلند ارزان بازار

چانگان محصولی مشترک در همکاری فورد، مزدا و سوزوکی است و خودروهای خود را در کشور چین تولید می کند. این برند چینی یکی از چهار خودروساز بزرگ و مطرح کشور چین به شمار می آید و در سال 2012 در حدود 1.9 میلیون دستگاه خودرو به بازارهای داخلی و بین المللی تحویل داده است.

چانگان CS35 نخستین شاسی بلند شرکت چینی چانگان بود و در اولین روزهای تولید در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد. از سال 2012 نیز نسخه تجاری محصول در نمایشگاه پکن رونمایی شد. چانگان در بین خودروهای شاسی بلند بازار دارای قیمت مناسب و کیفیت خوبی است و خریداران این خودرو رضایت خود را از چانگان CS35 اعلام کرده اند.

هایما، دومین شاسی بلند ارزان کشور

هایما در دو نسخه اتوماتیک و دستی در کشور وارد شده است و در نسخه اتوماتیک به صورت فول آپشن ارائه می شود. در نsخه فول آپشن خودرو ایمنی و تجهیزات مناسب، موتور قدرتمند و توربوشارژ قرار داده شده است.

البته در نسخه پایه نیز امکانات بسیار مناسبی را در هایما شاهد هستیم. هایما اس 5 و اس 7 هردو دارای طراحی بسیار زیبایی هستند و راندمان بسیار خوبی دارند. به جرات می توانیم هایما را به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران معرفی کنیم که قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

هایما خانواده ای از شاسی بلند های اقتصادی

در نسخه توربوشارژ ویژگی هایی نظیر افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور را شاهد هستیم. کارایی و بهره وری خودرو نیز در صرف سوخت بسیار مناسب ارزیابی شده است. در زمینه احتراق نیز آلایندگی کمتر، مصرف سوخت کمتر و فرایند سوخت کاملتری گزارش شده است. در صورتیم که به دنبال اطلاعات فروش اقساطی هایما اس 7 هستید، می توانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

چری تیگو 5، ماشین شاسی بلند ارزان و محبوب

چری یکی دیگر از خودروسازان بزرگ در کشور چین است و سهم قابل توجهی از بازار خودروی چین را تامین می کند. چری همچنین از برند های پیشگام در نوآوری تولید بوده و محصولات خود را در بازار ایران توسط نمایندگی مدیران خودرو و MVM به خریداران عرضه می کند.

البته با تولید خودروهای جدید و باکیفیت کم کم تحت برند چری محصولات خود را به بازار عرضه کرد. چری تیگو 5 در بین محصولات این کمپانی، شاسی بلندی زیبا و اقتصادی است. درفرایند طراحی چری تیگو 5 مهندسین اروپایی بسیار نیز دست اندرکار بودند و همین عامل باعث افزایش زیبایی در طراحی خودرو شده است.

چری تیگو 5 شاسی بلند اقتصادی و ارزان قیمت

تیگو 5 امکانات و آپشن های رفاهی مناسبی داشته و در مقایسه با دیگر محصولات کشور چین، دارای ظاهر اروپایی تری است، حتی اگر این خودرو را با نمونه های پیشین خود مقایسه کنیم.

هاوال M4، شاسی بلند اقتصادی بازار ایران

هاوال را می توانیم به عنوان خودرو شاسی بلندی معرفی کنیم که به خصوص در بین خانم ها طرافداران بسیاری دارد. ابعاد کوچکتر این خودرو در مقایسه با دیگر انواع شاسی بلندهای تولید شده در دیگر کمپانی ها عاملی است که چنین نتیجه را به دست می دهد.

هاوال M4 را می توانیم به عنوان یک مینی شاسی بلند نیز معرفی کنیم، هرچند که تولید این خودرو محبوب از سال 1395 متوقف شد. هاوال با اینکه برند کمتر شناخته شده تری است اما محصولات با کیفیت و محبوبی را به بازار ایران عرضه کرده است.

شاسی بلند های ارزان قیمت بازار ایران

هاوال M4 یکی دیگر از محصولات موجود در بازار است که می توانیم نام آن را در لیست شاسی بلند های ارزان قیمت بازار به ثبت برسانیم و می توانید شرایط فروش اقساطی هاوال را در سپندخودرو مشاهده کنید.

جک S5، موفق ترین محصول جک در بازار ایران

خودروهای جک نیز چندسالی است در بازار کشور از استقبال بسیار خوبی برخوردارند. محصولی که خریداران از آن رضایت کافی داشته و حتی به چشم جایگزینی برای محصولات داخلی به آن نگاه می کنند.

جک اس 5 به خصوص پس از آنکه در نسخه اتوماتیک ارائه شد توجهات زیادی را به خود جلب کرد و رضایت خریداران در استفاده از این محصول، در کنار امکانات کامل آن را تبدیل به یک رقیب قدرتمند برای شاسی بلند های موجود در بازار کرد. محصولات جک در ابتدا به عنوان شاسی بلند ارزان شناخته می شدند اما در حال حاضر با توجه به قیمت های نجومی نمی توان لقب ارزان را برای آن ها به کاربرد. با این حال همچنان در میان شاسی بلند های موجود در بازار از لحاظ قیمتی در رتبه های پایین تر قرار می گیرند.

خودروهای شاسی بلند ارزان قیمت

لیفان X60، شاسی بلند چینی ارزان

با اینکه در لیست ارائه شده لیفان X60 به خوبی عمل نکرده و از خودروهای بی کیفیت چین شناخته شد، اما در بین شاسی بلندها دارای قیمت مناسبی است. لیفان X60 از سال 2011 تابحال در دو نسخه دستی و اتوماتیک در بازار ایران به نمایندگی کرمان موتور عرضه می شود.

با اینکه موتور خودرو طراحی شرکتی انگلیسی است و دارای سیستم VVT اما همچنان در بازار رقابت با دیگر شاسی بلند های چینی و یا دیگر برند های بین المللی، دارای کیفیت بسیار پایینی است. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به مقاله شرایط فروش اقساطی لیفان x60 مراجعه کنید.

لیفان X60 خودرو شاسی بلند با قیمت مناسب بازار فعلی کشور

MVM X22، کراس اوور اسپرت مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی محصولات ام وی ام در ایران در آخرین گام خود اقدام به ورود شاسی بلند های این برند در بازار ایران کرد. ام وی ام x22 در کلاس کراس اوور های قرار دارد و به عنوان یک شاسی بلند اسپرت و کارامد شناخته می شود. این شاسی بلند چینی ارزان در زمان ورود به بازار ایران توانست خیلی زود جایگاه مناسبی در بازار به دست آورد.

کراس اوور اقتصادی کشور X22 ام وی ام

به واسطه طراحی مناسب، مصرف سوخت بهینه، آپشن های جذاب و کارایی خوبی که این خودرو از خود نشان داد، به زودی تبدیل به یکی از محصولات کاربر پسند بازار ایران شد. این خودرو نیز در دسته شاسی بلندها دارای قیمت مناسبی است و می توانیم آن را در لیست شاسی بلندهای ارزان قیمت ایران قرار دهیم.

در بخش پایانی می توانیم BYD S6 را نیز به عنوان یکی دیگر از شاسی بلندهای ارزان قیمت معرفی کنیم، هرچند که دارای اختلاف قیمت بیشتری با دیگر محصولات معرفی شده در این نوشتار است.