آیا از طرح فروش اقساطی ماشین برای بازنشستگان کشوری مطلع هستید؟ به نظر شما خرید اقساطی ماشین برای بازنشستگان کشوری به صرفه است؟ چه خودروهایی در این طرح به فروش می رسد؟

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با سپند خودرو در همراه باشید تا با شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری 1401 بتوانید صاحب یک خودرو شوید.

شاید اخبارهای زیادی در خصوص احتمال آزادسازی واردات ماشین شنیده باشید اما خرید خودرو اقساطی قضیه ای کاملا متفاوت از خرید نقدی خودرو دارد و طبق معمول در خرید قسطی احتمال ارزانی ماشین کم تر به چشم می آید. به دلیل آن که تورم 45 درصدی فعلی در کشور و نزدیک میزان رشد نقدینگی به 40% هنوز چشم انداز کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور ایران جلوه ای واقعی به خود نگرفته است. به همین است که بسیاری از افراد به خصوص بازنشستگان به دنبال دریافت وام و یا خرید اقساطی خودرو هستند. معمولا در این شرایط میزان آن سودی که پرداخت می شود به اندازه خود تورم نمی باشد. اما فروش اقساطی ماشین برای بازنشستگان کشوری چگونه است؟

فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری | مدیران خودرو

فروش اقساطی خودرو به بازنشستگان

تمامی بازنشستگان کشوری می توانند با خرید اقساطی صاحب هر یک از 11 مدل ماشین شوند. البته ناگفته نماند که این خودرو چینی بوده و در شرایط آزادسازی واردات خودرو ممکن است که از نظر برخی از فعالان بازار انتظار برای خریداری خودروهای خارجی بهتر و ساده تر باشد. با این حال آریزو، تیگو و خودروهای بسیار زیادی در این طرح در نظر گرفته شده است.

اگر سازمان برخی از بازنشستگان با گروه خودروسازی مدیران خودرو طرف قرارداد است می توانند از طرح فروش قسطی مدیران خودرو برای خرید اقساطی خودروهایی همچون تیگو، آریزو و MVM استفاده نمایند. در طرح های فروش اقساطی خودرو در سپند خودرو ، میتوانید کلیه خودرو موجود در سطح بازار را خریداری نمایید .

ثبت نام خرید اقساطی خودرو برای بازنشستگان

به جهت ثبت نام خرید اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری باید وارد سامانه اینترنتی cspf.ir شوید. برای ثبت نام اولیه لازم است که در این ذکر شده روی لینک آبی “سامانه ثبت نام اولیه خودرو قسطی” کلیک کرده و اطلاعاتی همچون کدملی، شماره حساب و شماره دفتر کل را وارد کنید و در صورت موافقت با 17 بند موجود در این سامانه، باید روی جمله “با کلیه موارد مطرح شده موافق هستم” کلیک نمایید تا تایید شود و در نهایت باید نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی مانند آدرس پستی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت به همراه کد شهر محل سکونت اقدام کند و در نهایت اطلاعات در این سامانه ثبت شده و پیامی با محتوای “ثبت نام شما در سامانه ثبت نام اولیه خرید خودرو اقساطی با موفقت انجام شد” نمایش داده خواهد شد.

هنگامی که نتایج قرعه کشی مشخص شد از طریق پیامک به شما عزیزان اطلاع داده خواهد شد. واضح و مبرهن است که عدم دریافت پیامک از سمت این سامانه به معنای عدم برنده شدن شما در قرعه کشی‌ست.

در طرح فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری 1401، 11 مدل خودرو در نظر گرفته شده است که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

پیش پرداخت و مبلغ سود فروش اقساطی خودرو بازنشستگان کشوری

با توجه به مدل هر خودرو میزان مبلغ پیش پرداخت بین 30 تا 45 درصد بوده و باید تسویه کامل در یک بازه زمانی 60 ماهه انجام شود. نرخ سود در نظر گرفته شده از سوی شرکت مدیران خودرو 21 درصد می باشد.

لازم است بدانید که میزان اقساط دو خودروی آریزو و تیگو با در نظر گرفتن قیمت تعیین شده برای چهار مدل بین 9,000,000 تومان تا 17,000,0000 تومان است. سنگین بودن اقساط ماهانه برای خودروهای MVM در این طرح تا سقف 13,000,000 تومان در ماه می باشد.

فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری در شرکت های مدیران خودرو و چری

مشخصات فنی خودروهای عرضه شده

یکی از خودروهایی که در این طرح عرضه می شود، تیگو 5 (TIGGO5) است. این خودرو از خانواده خودروهای شاسی بلند و نسبتا لوکس از شرکت خودروسازی پری چین می باشد. چری TIGGO5 با دو ظاره مختلف به بازار خودروی ایران عرضه می شود که شامل نسخه های پس از فیس لیفت و قبل از فیس لیفت است. از طرفی هم تیگو 5 در دو تیپ از تجهیزات و امکانات مناسبی به دست مشتریان رسیده است که نسخه تمام فول امکانات آن با نام اکسلنت معروف بوده و  نیمه فول امکانات آن با نام لاکچری نام دارد.

دیگر خودرو عرضه شده در طرح فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان، تیگو 7 (TIGGO 7) است که کراس اوور مدرن با تکنولوژی های پیشرفته تری نسبت به تیگو 5 همراه می باشد.

در بازار خودروی ایران کراس اوورهای شرکت چری چین به نام تیگو عرضه می شود اما سدان های چری چین تحت عنوان آریزو 6 (ARRIZO 6) ارائه می شوند. در طرح فروش اقساطی خودرو بازنشستگان کشوری، آریزو حدودا به مبلغ 873,000,000 تومان به بازار ارائه می شود. در واقع آریزو هفته همان مدلی‌ست که شرکت چری چین با یک غافلگیری خارق العاده در نمایشگاه خودرو پکن در سال 2018 و پس از خودروی ARRIZO 7 رونمایی کرد. آریزو جی ایکس (ARRIZO GX) پرده به نام آریزو شش (ARRIZO 6) در ایران شناخته شده است. این شرکت آریزو شش را با پلتفرم M1X طراحی و تولید کرده اند. پلتفرمی که با جگوار لندور همکاری کرد تا در نهایت خودروهای چری چین تولید شده و به بازار عرضه شده اند.

خودروی MVM با طرح‌های مختلفی در طرح خرید اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری قرار گرفته اند. خودروهای ام وی ام (MVM) در سگمنت کراس اوورهای شهری کوچک قرار می گیرند.

خودروهای عرضه شده در طرح فروش اقساطی خودرو

جدول شماره 1 فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری

جدول شماره 2 فروش اقساطی خودرو برای بازنشستگان کشوری