برند روو یکی از زیرمجموعه های برند شرکت سایک موتور است. این شرکت از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در چین به شمار می رود که مالک برند MG نیز می باشد و به همین دلیل بسیاری از محصولات آن با همان نام معروف برند MG شناخته می شود، روو RX5 نیز از آن دسته محصولات شرکت سایک روو می باشد که قرار است در ایران با نام ام جی RX5 عرضه شود.
در ام جی RX5 هیچ وجه تشابهی را نمی توان در ظاهر خودرو با محصولات ام جی یافت و در حقیقت طراحان تلاش زیادی کرده اند تا در کالبد این خودرو هویت منحصر به فرد و دارای تشابهات کمتر با دیگر محصولات ام جی را تزریق کنند. جلو پنجره همیشگی محصولات روو در پیشانی این خودرو به چشم می خورد و جذابیت نمای روبرو با چراغ های جدید و جوان پسند تکمیل شده است. نوع طراحی و ترکیب رنگ های زیبا در کنار هم باعث شده تا این چراغ ها زیبایی خاص خودشان را داشته باشند، در نمای ام جی RX5 رنگ متفاوت اسپویلر نیز در متفاوت تر شدن چهره روبرویی بی تاثیر نبوده است.
در صورتی که بخواهیم نمای جانبی را بررسی کنیم باید به خطوط منظمی اشاره کنیم که برای حجیم تر شدن بدنه خودرو استفاده شده اند و این طراحی تا حدود زیادی نیز موفقیت آمیز بوده است اما با توجه به بدنه حجیم خودرو باید از تایرهای بزرگتری استفاده می شد که متاسفانه استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچی تاثیری منفی بر روی ظاهر خودرو گذاشته است.
نمای عقبی ام جی RX5 با توجه به طراحی زیبای چراغ ها و استفاده از نوار کرومی در جای مناسب، با نمای روبرو در تناسب است و ظاهری دلنشین و در عین حال جذاب دارد. همان طور که می دانید طراحی ظاهری خودرو از اولین معیارهایی است که در میزان فروش خودرو تاثیر گذار است.

طراحی داخلی ام جی RX5

با ورود به داخل کابین خودرو در اولین نگاه متوجه تفاوت اصلی این خودرو با دیگر محصولات ام جی خواهید شد در این خودرو خبری از کلیدهای بی شمار محصولات چینی نیست و طراح به جایگذاری کلیدهای کاربردی و مهم بسنده کرده است. در مرکز داشبورد مانیتوری 10.4 اینچی نصب شده است که وظیفه ارتباط کاربر با اکثر تجهیزات خودرو را به عهده دارد. در مورد مابقی موارد مانند کروز کنترل و ادوات تنظیم سیستم صوتی، کلیدهای مربوطه به روی فرمان و کنسول میانی منتقل شده اند. با وجود صفحه نمایش میان کیلومتر شمار و دورسنج پشت آمپر ام جی RX5 نیز از ظاهر به روز تری برخوردار شده است، در این صفحه اطلاعات فنی خودرو به نمایش گذاشته می شود.
به طور کلی سادگی در عین کاربردی بودن اصل اساسی طراحی ام جی RX5 است که در طراحی المان های ظاهری و طراحی داخلی خودرو به چشم می خورد.