در بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم این خودرو چهارمین شاسی‌ بلند تولید این شرکت است. مدل های نسل قدیم آن به صورت 7 نفره وارد بازار شدند و اما گریت وال هاوال H6 برای اولین بار در استرالیا عرضه شد. در حال حاضر تعداد زیادی از این خودرو وارد بازار کشورمان شده و فروش اقساطی خودرو گریت وال هاوال H6 به تعداد طرفداران و مشتریان افزوده است. هاوال H6 به صورت میدسایز به عرضه می رسد و رقابت جدی با خودروهایی نظیر تویوتا راو 4، مزدا CX-5، هیوندای توسان و نیسان X-Trail دارد. این خودرو جزو خودروهای پر فروش شاسی بلند دنیا در بازار چین است. نکته قابل توجه این است که شرکت هاوال از تعداد 33 هزار مهندس تشکیل شده است و این تعداد بسیار خوبی برای تولید یک خودرو به حساب می آید.

طراحی این خودرو به گونه ای است که با خودروهای پر زرق و برق کره ای آن چنان هم خوانی ندارد. به عنوان این که یک خودروی چینی محسوب می شود طراحی بدون ایراد و کاملی را به شما ارائه می دهد. با نگاهی به نمای رو به رو سادگی در کنار زیبایی کاملا به چشم می آید. جلو پنجره ای که درست در وسط آن لوگوی شرکت گریت وال نصب است ب 3 خط افقی کرومی تزئین شده و ورودی هوای کوچکی در زیر این چلو پنجره تعبیه شده است. دو عدد مه شکن به شکلی استاندارد در دو طرف سپر نصب شده اند. در نمای کناری خطی شیب دار از بالای چراغ جلو آغاز گشته و راه خود را تا امتداد چراغ عقب ادامه می دهد. نوار کرومی در این قسمت هم دیده می شود و در اینجا این نوارها را در پایین درب ها و با هماهنگی با دستگیره ها قرار گرفته است. رینگ هایی که از نظر ابعاد طراحی شده کاملا با خودرو هماهنگی دارد 17 اینچی آلومینیومی با شکلی ده پره است.

با نگاهی به نمای پشتی گریت وال هاوال H6 در وهله اول چراغ هایی ساده با سایزی بزرگ را مشاهده می کنیم. وجود مه شکن هایی در قسمت پایین سپر در دو طرف آن و نیز خروجی اگزوز بخش تکمیل کننده نمای پشت را تشکیل می دهد. قسمت جذاب در نظر گرفته شده در این جهت از خودرو بال کوچکی است که چراغ سوم ترمز در وسط آن قرار گرفته است. هم چنین گریت وال هاوال H6 جزو کلاس بدنه های متوسط به حساب می آید. در اولین ورود به فضای کابین چشممان به کنسول بدون نقص و اما ساده ای می افتد که دارای امکاناتی از قبیل سیستم صوتی در بخش وسطی آن و سیستم تهویه مطبوع می باشد.

امکانات و مشخصات فنی گریت وال هاوال H6

طراحی غربالک فرمان قابل قبول است و دکمه ای در سمت راست آن قرا دارد که در واقع دکمه سیستم کروز کنترل است. در سمت چپ نیز دکمه های سیستم صوتی تعبیه شده است.خط نقره ای در اطراف کیلومتر شمار باعث شده هارمونی خوبی با خروجی های تهویه مطبوع که در کنسول قرار دارد ایجاد کند. نکته جذاب در طراحی صندلی های جلو زیردستی های جداگانه و محفظه ای با سایزی به نسبت بزرگ برای قرار گرفتن اشیای مورد نیاز است. آینه های جانبی به شکلی خودکار تنظیم می شوند و سنسور نور سیستمی خودکار برای روشن و خاموش شدن دارد. فضای صندلی های عقب حتی برای افراد قد بلند نیز مناسب است. هم چنین مقدار فضای بار با حجم 808 لیتری مناسب خانواده ها می باشد.

پیشرانه قرار گرفته در این خودرو میتسوبیشی با کد 4G96S4M است. این پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجمی معادل 2.4 لیتر می باشد.این موتور 162 اسب‌ بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 210 نیوتن‌متر در 3000 تا 4500 دور در دقیقه را تولید می کند. نیروی ایجاد شده توسط این خودرو با گیربکسی 4 سرعته عملکرد انتقال به چرخ های جلو را تکمیل می کند. هاوال با توجه به مقدار وزن و شاسی بلند بودنش یک خودروی شهری به حساب می آید و به هیچ عنوان برای آفرود مناسب نیست. در هنگام راندن صدای پیشرانه در حدی که خیلی آزار دهنده نباشد شنیده می شود. مقدار مصرف سوخت درسطح شهر 12.4 لیتر، و در خارج از شهر 7.2 لیتر و در هر دو حالت به صورت ترکیبی 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. حجم باک بنزین 58 لیتر با استاندارد یورو 5 می باشد.