به طور کلی کیا اپتیما خودروی سدان خانوادگی محبوب در میان مردم ایران است. در ابتدا این خودرو رو نمایی خود را در سال 2006 آغاز کرد اما در ایران حضور نیافت. نسل بعدی که در سال 2009 به نمایش در آمد، اولین اپتیمایی بود که توانست به بازار ایران راه پیدا کند و درست در همان سالی که رونمایی از آن صورت گرفت وارد بازار ایران شد. در سال های اولیه تولید اپتیما شباهت بسیار زیادی با سراتو در آن دیده می شد و تنها تفاوت آن ها در اندازه شان بود. اما در سال 2010 چهره اپتیما با تغییر رو به رو شد و توانست برای شرکت کیا موتورز افتخار بیافریند. طراح این خودروی جذاب پیتر شرایر بوده که نقش مهمی را در زیبایی و جذابیت خودروهای کیا بر عهده دارد. در ایران در پی عرضه مدل جدید این خودرو فروش اقساطی کیا اپتیما را خواهیم داشت که در بالا رفتن در صد فروش آن تأثیر به سزایی خواهد داشت.

نسل بعدتر که نسل سوم اپتیما بود در سال 2012 به بازار ایران راه یافت، که بدون تغییر در ظاهر به مدت 7 سال به وسیله خودروسازی کیا موتورز به عرضه می رسید. این موضوع فروش این خودرو را پایین نیاورد و هم چنان خودروی مورد پسند بسیاری از علاقه مندان به اپتیما بود. در سال 2015 این خودرو با در صد فروش بالا در جهان، تعداد 160 هزار دستگاه را تولید و عرضه کرد. مدل 2016 با اندکی تفاوت و به صورت فیس لیفت به بازار ورود پیدا کرد. اما در مدل 2017 کیا اپتیما تغییرات اساسی در فضای داخلی ایجاد شد و آن را به نسخه ای جدید و به روز شده بدل کرد. مدل مورد بحث در مقاله پیش رو کیا اپتیما 2018 می باشد که با تغییر و تحول در طراحی داخلی توانسته آرامش و راحتی را برای سرنشینان این خودرو به ارمغان بیاورد. در طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با مدل های پیشین دیده نمی شود اما مقداری بر روی زیبایی بیشتر آن کار شده است.

بررسی تیپ های کیا اپتیما 2018

این خودرو سدانی محور جلو در اندازه متوسط می باشد که نه تنها از سوخت بنزینی برخوردار است، بلکه در نوع هیبریدی نیز عرضه می شود. کیا اپتیما 2018، 5 تیپ با 3 مدل موتور را دارا می باشد. 3 مدل ازاین موتورها بنزین سوز هستند. یک مدل موتور با حجم ۲٫۴ لیتری که توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ فوت را تولید می کند. مدل دیگر ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با توان تولیدی ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ پوند. مدل سومی ۲ لیتری بوده و قدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور۲۶۰ فوت را به تولید می رساند. برای موتورهای با حجم ۲٫۴ و ۲ لیتری توربو گیربکس 6 سرعته دستی درنظر گرفته شده است. برای موتور توربو با حجم ۱٫۶ لیتری جعبه دنده دو کلاچه ۷ دنده استفاده شده است. دو نوع دیگر موتور وجود دارد که از نوع هیبریدی با ترکیب الکتریکی هستند و کارکرد آن ها توسط باتری لیتیومی یونی می باشد. این موتورها از گیربکس 6 دنده ای بهره می برند که یکی از آن ها توان 192 اسب بخار و گشتاور 271 پوند را تولید می کند. دیگری 202 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 276 پوند را دارا می باشد.

آپشن های استانداردی که در تمامی مدل های کیا اپتیما به کار می رود شامل: هشدار نقطه کور، مانیتور 7 اینچی لمسی و سنسور هشدار دنده عقب می باشد. اما تغییراتی که در مدل های جدید به وجود آمده صندلی راننده با هوشمندی 10 جانبه و پنجره های عقب و جلو است. چراغ های ال ای دی خاص، صندلی های گرم عقب و جلو، تنظیم صندلی به صورت 10 گانه، صندلی های پانوراما و سیستم ضد حریق UVO3 در مدل SX به شکلی استاندارد به کار رفته است. امکاناتی که در مدل های پایه این خودرو به کار رفته شامل: دوربین عقب، رینگ های آلیاژی 16 اینچی با اتصال بلوتوث، نمایشگر 8 اینچی و صندلی چرمی ناپا می باشد. هم چنین اندروید آتو گوگل و کارپلی اپل را نیز دارا است. در مدل 2017 این خودرو توانست امتیاز 5 ستاره کامل را از لحاظ ایمنی از آن خود کند، مدل کیا اپتیما 2018 هنوز در این مورد بررسی نشده اما امیدواریم در این مدل نیز شاهد کسب رتبه ایمنی مناسبی باشیم. برای اطلاع در مورد قیمت و شرایط فروش اقساطی خودرو هایی در این رده با مشاوران ما در نمایندگی ها تماس بگیرید.