این بار قرار است به بررسی خودروی کراس اور که از سال 2018 به بازار معرفی شده بپردازیم. آغاز به کار دی اِس از سال 2009 بوده و تا به امروز که شاسی بلند دی اِس 7 کراس اور با کابینی خیره کننده، سیستم تعلیقی بی همتا و امکان رانندگی خودکار را وارد بازار کرده پیشرفت قابل توجهی داشته است. خودرویی فرانسوی و لوکس که رقیب جدی برای خودروهایی همچون: بی ام و ایکس 1 و لکسوس NX می باشد. امکانات جدید قابل توجهی که به دی اس 7 اضافه شده صندوق بار 550 لیتری می باشد. با امکانات ایمنی و رفاهی و کیفیت متریال ها و مواد استفاده شده این خودرو جزو خودروهای بسیار عالی از این جنبه می باشد. امکانات مهم و ارزشمند به کار رفته در این خودرو کروز کنترل هوشمند، دوربین DS PILOT با تشخیص علامت های جاده، سیستم جلوگیری از انحراف خودرو از جاده، سامانه دید در شب DS NIGHT VISION توسط دوربین مادون قرمز در  قسمت جلو پنجره و تشخیص خواب آلودگی راننده می باشد.

مشخصات فنی دی اس 7

دی اس 7 از پلتفرم پژو-سیتروئن که  EMP2نام دارد و بر پایه نسخه کشیده با فاصله محوری بیشتر ساخته شده است. عرضه دی اس 7 با چند نوع موتور می باشد. شروع عرضه از موتور ۱.۲ لیتری بنزینی ۳ سیلندر است. این مدل موتور توربو دار می باشد و توان ۱۲۸ اسب بخار را تولید می کند. در بررسی موتور دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد به نمونه ی موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر اشاره می شود که در دو حالت 227 و ۱۷۸ اسب بخار به عرضه می رسد. پیش بینی شده که تولید مدل هیبریدی برای این خودرو نیز در حال انجام است. در این مدل موتور ۱۹۸ اسب بخاری ۱.۶ لیتری به کار می رود. لازم به ذکر است گیر بکس دی اس 7 به صورت شش دنده دستی یا 8 دنده دستی به کار رفته است. این خودرو در کلیه مدل های تولید شده دیفرانسیل جلو خواهد بود. اما در مدل هیبریدی با وجود قرار گرفتن موتور برقی در محور عقب، به شکل چهار چرخ محرک شناخته می شود.

در فضای داخلی صندلی ها به صورت جداگانه تنظیمات مربوط به خود را دارند و 5 سرنشین را داخل خود جای می دهد. فضای پا برای سرنشینان عقب به قدری مناسب است که باعث شده این خودرو از نظر راحتی بهترین نمره را در بین رقیبان به خود اختصاص دهد. راحتی دی اس 7 به شما حس یک خانه امن را می دهد. سقف پانوراما با ابعاد بزرگ خود نمایی می کند. دو عدد نمایشگر 12 اینچی یک عدد در پشت آمپر و دیگری در وسط داشبورد و چراغ های ال ای دی از دیگر امکانات این خودرو هستند. جلو پنجره کروم در جلوی این شاسی بلندآن را به خودرو های لکسوس شبیه کرده است. این کراس اور با طراحی اسپرت در قسمت جلویی و خطوط به کار رفته در بدنه نشان دهنده زبان طراحی DS است. که نمونه بارز آن را می توان در چراغ های سه بعدی نمای عقبی و رینگ های 5 پره مشاهده کرد. شما می توانید به کار گیری چراغ های کرومی را در جای جای بدنه شاهد باشید که همین موضوع به روز بودن طراحی دی اس 7 را یاد آور می شود.

بهترین امکانات در دی اس 7

بی صدا بودن خودرو و حرکت آرام خودرو حتی در پستی بلندی های زیاد سواری لذت بخشی را به شما هدیه می کند. سیستم خاصی در دی اس 7 وجود دارد. این سیستم اسکن فعالی است که به کمک دوربین به کار رفته در شیشه جلو بسته به شرایط مسیر تشخیص می دهد که ضربه گیرها را نرم یا سفت کند. از نظر چسبندگی در پیچ های جاده به خوبی عمل می کند و در پیچ های جاده کوهستانی با قدرتی که دارد مسیرها را با اطمینان و بی خطر طی می کند. به طور کلی این خودرو با کیفیت بالایی که در رانندگی دارد بی نقص بودن خود را نشان می دهد. از نظر قیمتی دی اس 7 در رده ای قرار دارد که همه قشری توان خرید آن را ندارند اما اگر مایل به پس انداز و سرمایه گذاری برای یک خودروی ایمن و عالی می باشید این خودرو بهترین گزینه را خصوصا اگر شرایط فروش اقساطی خودرو را شامل شود به شما عرضه می کند.