قیمت سوخت در سال های اخیر روند رشد صعودی داشته است. بسیاری از افراد به دنبال هایی برای کاهش مصرف سوخت اتومبیل هستند. طبیعتا استفاده از خودروهای کم مصرف یک گزینه عالی است. اما راه هایی نیز وجود دارد که بتوان مصرف سوخت خودرو را به مقدار قابل توجهی کاهش داد. در این مقاله می خواهیم به بررسی راه هایی برای کاهش مصرف سوخت خودرو بپردازیم. در ادامه همراه سپندخودرو باشید.

1. در باک را بررسی کنید

بررسی در باک بنزین معمولا به ذهن ما نمی رسد. اما جالب است بدانید بر اساس آمارها 17 درصد خودرو ها از باک معیوب استفاده می کنند. منظور از در باک معیوب یا نداشتن در باک سوخت یا خرابی آن است. برای مثال در صورت خرابی و باز بودن درب باک، بخار بنزین از باک خارج خواهد شد. درب باک را می توان به راحتی تعمیر کرد. خرابی در باک مصرف سوخت را افزایش می دهد و به محیط زیست آسیب می زند. برای اطلاع از شرایط خرید اتومبیل های سپندخودرو می توانید به صفحه خرید قسطی خودرو مراجعه بفرمایید.

کاهش مصرف سوخت اتومبیل

2. فرمان را تنظیم کنید

معمولا پس از مدتی تنظیمات فرمان اتومبیل به هم می خورد. بر هم خوردن تنظیمات ماشین معمولا در جاده های پر از دست انداز بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین اگر حس کردید در هنگام رانندگی خودرو به یک طرف منحرف می شود، باید فرمان را دوباره تنظیم کنید. تنظیم نبودن فرمان علاوه بر تمام خطرات احتمالی مصرف سوخت ماشین را افزایش می دهد. به کمک یک مکانیک متخصص می توان به راحتی فرمان را دوباره تنظیم کرد.

3. تنظیم نبودن باد لاستیک مصرف سوخت را افزایش می دهد

تنظیم نبودن باد خودرو می تواند تا 25 درصد مصرف سوخت را افزایش دهد. چک کردن مداوم باد لاستیک می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد. پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای باد لاستیک ها را چک کنید. باد تایرها عقب و جلو باید متناسب باشد و تنظیم نبودن باد هر کدام از لاستیک ها بر روی مصرف سوخت تاثیر مستقیم دارد.

کاهش مصرف سوخت خودرو

4. از روغن موتور مناسب استفاده کنید

روغن موتور نیز بر روی مصرف سوخت تاثیر مستقیم دارد. جدای از مصرف سوخت استفاده از روغن موتور بی کیفیت بر روی عملکرد کل موتور تاثیر می گذارد. پیشنهاد می شود که روغن موتور را به صورت دوره ای چک کنید. معمولا موقع تعویض روغن، کارت تعویض را دریافت می کنیم که بر اساس تاریخ روی کارت می توان برنامه بعدی تعویض را مشخص کرد. همچنین در اتومبیل های مدرن تر می توان به طور اتوماتیک وضعیت روغن را چک کرد. برای اطلاع از قیمت و خرید پژو پارس می توانید به صفحه پژو پارس اقساطی مراجعه بفرمایید.

5. تنظیم موتور را جدی بگیرید

در حال حاضر برای تردد نیاز به کارت سلامت فنی اتومبیل داریم. معمولا در تست های فنی موتور مورد بررسی قرار می گیرد. پیشنهاد می کنیم در این مواقع حتما موتور را مجددا تنظیم کنید. موتور نقش حیاتی در حرکت خودرو دارد. ایراد موتور می تواند به افزایش مصرف سوخت خودرو نیز منجر شود. برای اطلاع از شرایط فروش سایپا می توانید به صفحه فروش اقساطی کوییک مراجعه بفرمایید.

چگونه مصرف سوخت را کاهش دهیم

6. خودرو را سنگین نکنید

افزایش وزن خودرو، مصرف سوخت ماشین را افزایش می دهد. در این مواقع چک کردن صندوق عقب می تواند موثر باشد. در حقیقت در صندوق عقب بسیاری از خودروها، وسایل غیرضروری بسیاری وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم جز وسایل لازم و ضروری صندوق عقب خود را کاملا خالی و تمیز نگه دارید. همچنین از سوار کردن سرنشین بیش از حد مجاز جلوگیری کنید.

7. پشت چراغ قرمز، ماشین را خاموش کنید

روشن بودن خودرو در حالت درجا مصرف سوخت را افزایش می دهد. معمولا در کلان شهرها بخش بخش عمده ای از زمان سفر پشت چراغ قرمز ها انجام می شود. خاموش کردن خودرو پشت چراغ قرمز مستقیما بر روی مصرف سوخت آن اثر گذار است. بنابراین پیشنهاد می کنیم پشت چراغ قرمز خودرو را خاموش کنید. این کار علاوه بر کاهش مصرف سوخت، بر روی محیط زیست نیز اثر مثبتی می گذارد.

8. پای خود را بر روی پدال ترمز قرار ندهید

تعداد محدودی از راننده ها پای خود را برای استراحت روی پدال ترمز می گذارند. این کار خطرات جدی بسیاری دارد. برای مثال در صورت انجام مستمر این کار فشار زیادی بر روی لنت های ترمز وارد می شود و ممکن است خودرو نتواند به طور کامل توقف کند. از طرف دیگر قرار دادن پا بر روی پدال ترمز، مصرف سوخت ماشین را نیز افزایش می دهد. آمار ها نشان از افزایش مصرف 35 درصدی سوخت در این مواقع دارد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از شرایط فروش 206 به صفحه قیمت 206 تیپ 2 صفر ایران خودرو مراجعه بفرمایید.

راه های کاهش مصرف سوخت ماشین

9. رانندگی با سرعت مطمئن، کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد

هر چقدر سرعت خودرو را افزایش دهیم، فشار بیشتری بر روی موتور وارد می شود. در سرعت بالا مصرف سوخت ماشین نیز به شدت افزایش می یابد. بنابراین به عنوان یک توصیه ایمنی و همچنین راهی برای کاهش مصرف سوخت، از رانندگی با سرعت بالا خودداری کنید. رانندگی با سرعت مطمئن مصرف سوخت اتومبیل را 7 درصد کاهش می دهد.

10. از انجام حرکات ناگهانی و نمایشی خودداری کنید

انجام حرکات ناگهانی و نمایشی مصرف سوخت ماشین را افزایش می دهد. معمولا رانندگان جوان و کم تجربه بدون اطلاع از این موضوع در جاده ها و بزرگراه های اقدام به انجام حرکات نمایشی می کنند. بهتر است برای حفظ امنیت و کاهش مصرف سوخت از انجام این گونه حرکات خودداری کنیم.

چک آپ منظم خودرو، راه حل کاهش مصرف سوخت

در این مقاله به بررسی راه های کاهش مصرف سوخت خودرو پرداختیم. بهترین راه جلوگیری از افزایش مصرف سوخت چک آپ های منظم دوره ای است. به کمک بررسی دوره ای خودرو می توان از مشکلات ماشین مطلع شد و آن ها را در اسرع وقت برطرف کرد. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از شرایط اقساطی خرید خودرو با شماره های اعلام شده در سایت سپندخودرو تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.