امروزه خرید خودرو یکی از دغدغه‌های افراد مختلف به شمار می‌رود. در این اوضاع نابسامان بازار چه کاری بهتر از این است که فرد بتواند از یک نمایندگی یا شرکت خودروی مورد نطر خود را به صورت اقساطی خریداری کند.

با توجه به این‌که هر روز قیمت خودرو بالا می‌رود و قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد، لازم است افراد خودروی خود را به صورت قسطی خریداری کنند.

خرید خودروی قسطی شرایط پیچیده‌ای دارد که در آن فرد متقاضی باید با طی کردن مراحل مختلف، ثبت نام خود در زمینه‌ی خرید خودرو را انجام دهد.

ما در این مقاله مراحل خرید خودروی اقساطی و مزایا و معایب آن را برای شما بررسی می‌کنیم.

مراحل خرید خودرو اقساطی

اگر فردی بخواهد خودرویی را به صورت اقساطی خریداری کند، باید فرآیند پیچیده‌ای را پشت سر بگذارد.

این فرد در اولین گام برای خرید خودروی اقساطی از شرکت باید به سایت مشخص شده از سوی شرکت مراجعه کند و فرم تقاضای خودروی اولیه را پر کند. این فرم همان تقاضای خرید خودرو توسط فرد است.

در گام بعدی فرد متقاضی باید مدارک اولیه‌ی خود را شامل  کپی شناسنامه، کارت ملی، چک و… به شرکت مورد نظر ارائه کند. این مدارک می‌توانند موارد متعددی را در بر بگیرند.

در گام سوم شرکت مورد نظر ابتدا باید مدارک فرد را بررسی کرده و به احراز تقاضای او بپردازد. سپس فرم ثبت نام متقاضی را تایید کند.

قدم بعدی در زمینه‌ی ثبت نام اقساطی خودرو این است که شرکت باید بررسی کردده و ببیند که خودروی مورد نظر موجود می‌باشد یا نه. سپس در صورت عدم وجود خودرو، آن را تهیه نماید و قراردادهای خرید لازم را به امضای متقاضی برساند.

چگونه خودرو اقساطی بخریم؟

در مرحله‌ی بعد شرکت با هزینه‌ی منقاضی خودرو ذا بیمه بدنه مب‌کند. مدت این بیمه تا پایان دوره‌ی اقساط خودرو می‌باشد.

سپس متقاضی باید ارزش افزوده‌ی خودرو را پرداخت کند و ورق‌های چک را به شرکت منتقل کند.

سپس نقل و انتقال نام خودرو به نام متقاضی صورت می‌گیرد اما سند خودرو تا پایان زمان تسویه نزد شرکت باقی می‌ماند.

مرحله‌ی آخر، مرحله‌ی تحویل خودرو است. متقاضی باید توجه داشته باشد که هزینه‌ی تمامی این مراحل به عهده‌ی او می‌باشد.

مراحل خرید خودرو اقساطی

مزایای خرید اقساطی خودرو

خرید خودرو به صورت اقساطی مزایای فراوانی برای فرد متقاضی به همراه دارد. یکی از مزایای خرید خودرو اقساطی این است که فرد می‌تواند قبل از پرداخت تمام مبلغ خودرو، آن را سوار شود.

مزیت دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، این است که خریدار خودرو با یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده به پرداخت هزینه‌ی خودرو می‌پردازد و فشار اقتصادی بر او تحمیل نمی‌گردد.

یکی از مزایای مهم خرید خودرو به صورت اقساطی این است که خریدار با خرید خودروی اقساطی با کمترین هزینه می‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

معایب خرید اقساطی خودرو

خرید خودرو به صورت لیزینگی بر خلاف مزایای فراوانی که برای خریدار دارد، معایبی نیز دارد که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم.

خودرویی که فرد خریدار از شرکت به صورت نو خریداری می‌کند، در صورت عدم آب‌بندی شدن ممکن است ایراد پیدا کند‌.

عیب دیگری که در زمینه‌ی خرید خودروی اقساطی وجود دارد، این است که سند خودرو در انحصار شرکت فروشنده می‌باشد و خریدار تا پایان قسط خودرو نمی‌تواند آن را بفروشد.

عیب دیگر خرید خودرو به صورت اقساطی این است که ممکن است خردار گیر افراد کلاهبدار بیفتد و حتی مال خود را نیز از دست بدهد. بنابراین لازم است که خریدار در خریدن خودروی خود دقت کافی را به عمل آورد.

مزایای خرید اقساطی خودرو

سخن پایانی

همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم امروزه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که اگر افراد خریدهای خود را به صورت اقساط انجام ندهند، نمی‌توانند چیزی بخرند. خرید خودروی اقساطی نیز در همین دسته قرار می‌گیرد.

امروزه شرکت‌های سازنده خودرو برای این‌که محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند، از طریق شیوه‌ی لیزینگی یا اقساطی اقدام به فروش محصولات خود کرده‌اند.

خرید خودروی اقساطی از شرکت مراحل و شرایط مختلفی دارد که فرد متقاضی می‌تواند با طی کردن این مراحل، خودرو را خریداری کند.

خرید خودروی اقساطی مزایایی نظیر انتخاب بهتر، عدم تحمیل فشار اقتصادی و سوارشدن خودرو حین پرداخت اقساط را به دنبال دارد. بنابراین خرید خودروی اقساطی برای افرادی که پول کافی ندارند، بهترین انتخاب به شمار می رود. علاوه بر مزایا، خرید خودروی لیزینگی معایبی نیز دارد که سبب می‌شود برخی از افراد از خرید این خودروها خودداری کنند.