رنو از دیرباز تا به امروز در ایران طرفداران زیادی را از آن خود کرده است. برخی از خودروهای این برند مانند: کولئوس، رنو 5 و تلیسمان فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند. بعضی نیز در کشور مونتاژ می شوند، که از آن نمونه تندر 90 و رنو ساندرو را می توان نام برد. می توان گفت حتی مونتاژ این برند آمار مناسبی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله می خواهیم معایب رنو ساندرو استپ وی را برای شما بازگو کنیم و در کنار آن مطالبی در خصوص محاسن این خودرو بیان کنیم. باید به این موضوع اشاره کنیم که این خودرو بر روی پلت فرم لوگان بنا نهاده شده است. در ابتدا عرضه این مدل در ایران در سال 94 صورت گرفت و در حال حاضر فروش اقساطی رنو ساندرو استپ وی توسط سپند خودرو دریچه تازه ای به روی خریدی مطمئن تر و راحت تر برای مشتریان باز کرده است.

تفاوت بدنه رنو ساندرو در نسخه دستی و اتومات، رنگ سیاه دستگیره درب ها، آینه ها و زه در مدل دستی آن است. در صورتی که این موارد در ساندرو اتومات با رنگ بدنه خودرو یکی هستند. شرکت سازنده رنو استپ وی بر این ادعاست که کلاس بدنه این خودرو کراس اوور کوچک شهری می باشد و تفاوت اصلی این مدل با رنو ساندرو هاچ بک در ظاهر آن ها است. گرچه شرکت سازنده نظر دیگری را ارائه داده و مدعی آن است، که رنو ساندو استپ وی مصرف سوخت کمتری به نسبت مدل هاچ بک داراست. هم چنین ارتفاع بیشتری داشته و فضای بار آن بزرگ تر است. حال در ادامه به بررسی معایب این خودرو خواهیم پرداخت.

 

معایب رنو ساندرو استپ وی ،نفوذ صدای موتور به داخل کابین

اولین ایرادی که تقریبأ بیشتر خریداران ساندرو استپ وی با آن رو به رو شده اند، نفوذ صدای موتور به فضای داخلی این خودرو می باشد. هر چه مقدار سرعت بیشتر می شود این صدا آزار دهنده تر خواهد شد. هم چنین در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که این موضوع در نسخه اتومات بیشتر نیز می شود.  تعدادی غریب به اتفاق بر این عقیده هستند که علت آن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک نسل چهارم در این خودرو می باشد. اگر کولر را نیز روشن کنیم صدا دو برابر و غیر قابل تحمل خواهد شد. در مرحله بعد به طراحی قدیمی می رسیم که به نسبت قیمت در سطح پایین تری قرار دارد. در قسمت کابین امکانات بسیار محدود بوده و طراحی این بخش نیز چنگی به دل نمی زند. هم چنین با وجود این که این خودرو مصرف سوخت بالایی را داراست از مقدار حجم کمی برخوردار است. این مقدار معادل 50 لیتر بوده که باعث می شود در طول سفر مدام بنزین خودرو را چک کنید.

یکی از عواملی که ایمنی رنو ساندرو استپ وی را کم می کند ترمز کاسه ای در عقب است و برای داشتن ایمنی هر چه بیشتر در یک خودرو باید از ترمز دیسکی، هم در عقب و هم در بخش جلویی خودرو استفاده شود. متأسفانه در این مدل ترمز دیسکی فقط در جلو به کار رفته است. سفت بودن فرمان نیمه هیدرولیک در این خودرو از دیگر معایبی می باشد که دارندگان از آن به شدت شکایت دارند و به نسبت قیمت این مورد را یک مشکل بزرگ می دانند. اما جا دارد تا محاسن خودرو فوق را از یاد نبریم و ازآن جا که در کنار هر نقصی، مزایایی نیز وجود دارد، اشاره ای نیز به موارد مثبت رنو ساندرو استپ وی داشته باشیم.

 

نکات مثبت رنو ساندرو  در برابر معایب ساندرو اتوماتیک

وجود سیستم تعلیق مک فرسون با بازوی جناقی که چسبندگی مناسبی دارد و در جاده ها به کمک شما می آید. قابلیت این سیستم تعلیق بدین صورت است که در سطح وسیعی حرکت خواهید کرد. رنو ساندرو استپ وی به دلیل حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال، هم چنین حفاظت از عابر پیاده موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است. از امکانات ایمنی آن نیز می توان به کیسه هوای راننده و سرنشینان جلو، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان عقب و وجود قلاب های ISOFIX برای صندلی کودک اشاره کرد. تجهیزات رفاهی همچون: چراغ مه شکن در قسمت جلو، سیستم تهویه مطبوع، آینه های جانبی برقی با قابلیت گرم کن، ریموت کنترل و سیستم جلوگیری از سرقت و چند مورد دیگر در این خودرو به چشم می خورد. می توانید برای اطلاع از فروش اقساطی خودرو های رنو و امکانات فنی و رفاهی آن ها به سپند خودرو مراجعه کنید.