این خودرو در کلاس بدنه سدان با دو پیشرانه به بازار عرضه می شود. خودروسازی چری دارای پیشینه ای قدیمی بوده و این برند تولید خود را در چین انجام می دهد. محل دقیق این خودروسازی در شرق چین و شهر ووهو و در استان آنهوی قرار دارد و شکل گیری آن در سال 1999 صورت گرفته است. این خودروساز تولید خودروهای سواری را از سال 2003 آغاز کرد و به سرعت به رشد مورد نظر رسید. در حال حاضر این خودروساز رتبه دهم در ساخت و مونتاژ خودرو را به خود اختصاص داده و تولید آن در کشور چین به حدود 700 هزار دستگاه خودرو در طول یک سال رسیده است. هم چنین چری به مونتاژ خودرو در شرکت های لندروور و جگوار می پردازد و جالب است بدانید مقدار زیادی از این تولیدات به خارج از کشور چین صادر می شود. این صادرات به کشورهای مراکش، ترکیه، برزیل، مصر، آفریقای جنوبی و شیلی و هم چنین ایران انجام می گیرد.

فروش اقساطی چری آریزو 5 امکان خرید آسان تر این خودرو را برای علاقه مندان در ایران فراهم می کند. یکی از برندهای معروف به نام ام وی ام از زیر مجموعه های چری به حساب می آید. محصولات چری در 10 مدل متنوع به بازار جهان عرضه می شود و بهترین محصولات آن شامل کراس اوورهایی چون ام وی ام X22، ام وی ام X3، تیگو 5 و تیگو 7 می شود. خودروهای سواری تولید شده با این برند با نام های آریزو 3، آریزو 5 و آریزو 7 موجود هستند. تلاش این خودروساز بر این است که به پیشرفت و کیفیت مناسب و قابل توجهی دست یابد. در مقاله پیش رو به بررسی خودروی سدان با سایز متوسط به نام آریزو 5 می پردازیم که به تازگی تولید نسخه جدید با پیشرانه توربوشارژ خود را با قیمتی بالاتر به عرضه رسانده است.

طراحی چری آریزو 5

در بررسی های انجام شده از زاویه رو به روی این خودرو، متوجه برداشت از محصولات اوپل با اضافه کردن عواملی برای جذابیت های بیشتر خواهیم شد. طراحی چراغ ها و جلو پنجره با دقت خاصی انجام گرفته و خطوط تیز با ایجاد زاویه به زیبایی این بخش از خودرو افزوده است. در این نما خطی که در وسط جلو پنجره قرار گرفته مسیر خود را تا زیر چراغ و سپر ادامه می دهد و گویی این نما را به دو قسمت تقسیم کرده است. شکل جلو پنجره 6 ضلعی بوده و لوگوی آن بر روی زمینه ای مشبک با رنگ مشکی قرار گرفته است. چراغ های اصلی نشان گر حالت اسپرت در این قسمت هستند و دارای زیبایی قابل توجهی می باشند. هم چنین در این قسمت چراغ های روشنائی در روز LED در دو طرف سپر خودنمایی می کند که از طراحی متوسطی برخوردار است.

کاپوت با خطوط حجیم نکته قوت این بخش به حساب می آیند و حس به روز بودن خودرو را در این بخش تقویت می کنند. در نمای جانبی از خطوطی تند و تیز بهره گرفته شده و حالتی سه بعدی در خودرو ایجاد می کنند. طراحی خوب در تمامی نماهای این خودرو نمایان است و وجود چراغ های تیز در بخش عقب خودرو حس اسپرت آن را تقویت می کند. با ورود به فضای کابین متوجه می شویم که ادوات به کار رفته در این فضا از دیگر خودروهایی که در این رده قرار گرفته و چینی هستند بهتر است و بیشتر نزدیک به طراحی داخلی یک خودروی کره ای است. در حالت کلی نمای داخلی از بیرون مدرن تر بوده و پوشش صندلی ها با مواد خوب و با کیفیت مناسب صورت گرفته است.

دو نوع پیشرانه در چری آریزو 5

پیشرانه های قابل عرضه در خودرو چری آریزو دو نمونه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربوشارژ را شامل می شوند. این دو پیشرانه دارای اختلاف قیمت مشهودی بوده و خریدار را دچار سردرگمی در انتخاب می کند. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری استاندارد توان ۱۱۶ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتن‌متر در دور موتور ۳۸۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. پیشرانه با مدل توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتری و توان ۱۴۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را به تولید می رساند. فروش اقساطی خودروهای در این رده فرصت خرید با دغدغه کم تر را برای خریداران فراهم می کند.