بیسو برندی از خودرو در چین است که بیشتر به تولید خودروهای ون و کراس اور روی آورده است، شرکت سیف خودرو در ایران نیز دو مدل از این خودرو به نام‌های T3 و T5 را به تولید می‌رساند. این برند ناشناخته همانند سایر شرکت‌های چینی در ایران فعالیت زیادی دارد و با شعار شاسی‌بلندِ لوکسِ اقتصادی وارد بازار کشور شده است. شرکت مادر آن در چین به نام بایک و جز معروف‌ترین برندها در چین است، البته خود برند بیسو در چین برند مطرحی نیست. علاوه بر مطرح نبودن این برند در چین و ایران، چه عوامل دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 ارزش خرید ندارند. در ادامه همراهی با ما با این عوامل آشنا شوید.

قیمت بالا خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

اولین و مؤثرترین انتقاد از این برند خودرویی قیمت بالای آن نسبت به آپشن‌ها و مزایای آن است. باتوجه‌به افزایش قیمت ارز و تأثیر آن روی افزایش قیمت خودرو، خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت آنها نیز گران شد. قیمت بالای ۵۰۰ میلیونی برای این خودروها مسلماً بسیار گزاف است و فروشندگان را از خرید این برند کمی دلسرد می‌کند. با تحقیقات بیشتر در بازار می‌توانید خودروهای چینی دیگری در همین کلاس خودرویی و همین قیمت، البته باکیفیت بالاتری خریداری کنید.

 

موتورهای ضعیف خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

بدون شک موتور هر اتومبیل قلب آن است و برای تحمل بار سنگین خود باید ساختاری مستحکم داشته باشد. امروزه شرکت‌های تولیدکننده اتومبیل حجم موتور را کاهش داده و حالت توربو شارژ را به آن اضافه می‌کنند تا همچنان ساختار موتور اتومبیل محکم بماند، شرکت‌های چینی هم از این قاعده مستثنی نیستند. توربو شارژ نه‌تنها قدرت، بلکه کارایی را نیز افزایش می‌دهد. ازآنجایی‌که توربوها از گازهای زائد برای تولید نیرو استفاده می‌کنند، خود موتور نیازی به کار بیشتر ندارد. این بدان معناست که می‌توان از یک موتور کوچک‌تر و توربو شارژ برای تولید نیرویی برابر با یک موتور بزرگ‌تر استفاده کرد. موتورهای کوچک‌تر همیشه کارآمدتر از موتورهای بزرگ‌تر هستند و باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی می‌شوند.

نقطه ضعف خودروهای توربو شارژ

اما نقطه‌ضعفی که توربو شارژها دارند این است که نیاز به نگهداری بیشتری دارند و شرکت‌های تولیدکننده این نوع اتومبیل‌ها باید باکیفیت بالاتری تولید داشته باشند که این در اتومبیل‌های چینی معمولاً کمتر رعایت می‌شود. خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 دارای موتورهای توربو شارژ هستند و نسبت به وزن بالایشان شتاب کمی دارند و با آنها یک رانندگی کند و آرامی تجربه می‌شود.

موتورهای ضعیف

عدم اطمینان

به دلیل اینکه این برند هنوز به خوبی جای خود را در بین شرکت های اتومبیل سازی در دنیا باز نکرده است، یک برند ناشناخته است و  ممکن است نتواند در دراز مدت انتظارات خریداران را برآورده کند. در زمینه خدمات پس از فروش و قطعات نیز ممکن است خریداران در آینده دچار مشکلات فراوانی شوند. انطور که در خبرها آمده است، همکاری بیسو وسیف خودرو به حالت تعلیق در آمده و این در سرنوشت بیسو T3و بیسوT5 مسلما تاثیر گذار است.

مشکلات فروش بیسو T3 و بیسو T5

اگر خبر توقف تولید بیسو در ایران درست باشد، فروش اتومبیل‌های بیسو T3 و بیسو T5 به‌راحتی نخواهد بود و فروشندگان باید با ضرر زیاد و فروش آن به قیمت خیلی پایین‌تر از خرید رضایت دهند و همین باعث دلسردی خریداران این اتومبیل‌ها می‌شود.

در ادامه معرفی کوتاهی از بیسو T3و T5داشته باشیم.

مشکلات فروش

معرفی بیسو T3

از سه خودرو مجموعه بیسو، T3 یکی از آنهاست که یک کراس‌اوور کوچک با ظاهر نه‌چندان جذاب است. بیشتر بدنه این خودرو با رنگ مشکی پوشیده شده که ظاهر آن را تحت‌تأثیر قرار داده و از جذابیت‌های آن کاسته است. علاوه بر ضعف بدنه، فضای کوچک درون اتومبیل، محدودیت‌های زیادی برای سرنشینان ایجاد می‌کند. حجم موتور T3 معادل ۱٫۳ لیتر و ۴ سیلندر و دارای قدرت موتور ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن است. به دلیل وزن سنگین موتور اتومبیل به‌خوبی نمی‌تواند شتاب بگیرد و حرکت تندی داشته باشد. این اتومبیل در یک تیپ فول آپشن عرضه و دارای امکانات چراغ هالوژنی، آینه‌های جانبی برقی، دی لایت، کروز کنترل، سانروف پانوراما، سنسور پارک جلو عقب، استارت و ورود بدون کلید (Keyless) ، آینه وسط الکتروکرمیک و… است.

بیسو T5

بیسو T5

بیسو T5 بدنه عریض و بزرگ نتوانسته است در بازار جایگاهی مانند خودروهای لوکس پیدا کند.

همانند T3 در بدنه از رنگ مشکی زیادی استفاده شده که این باعث گرفتن امتیاز منفی از نظر ظاهری در این اتومبیل شده است. دنده آن اتوماتیک و دارای وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم است. بیشترین سرعتی که می‌تواند این اتومبیل داشته باشد ۱۷۵ کیلومتر در ساعت و با دیفرانسیل جلو است.

دارای کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو، رادار تغییر لاین، ترمز ضد قفل و ترمز پارک برقی،

۸ ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف پانوراما، نمایشگر ۴ اینچی، ۷ اسپیکر، فرمان برقی و دکمه‌های حساس به‌سرعت و آپشن‌های دیگر است.

 

و در نهایت

اگر قصد خرید یک اتومبیل با رنج قیمت نیم میلیارد را دارید، بهتر است دقت بیشتری به خرج دهید و از محصولات سپند خودرو دیدن کنید.