این خودرو سدانی تقریبا بزرگ خانوادگی محسوب می شود. پژو 508 به عنوان جانشین مدل 407 تولید شده است. این خودرو از زمان تولید صاحب چند جایزه بین المللی شد که به عنوان مثال می توان به دریافت عنوان خودروی سال اسپانیا و به دست آوردن عنوان خانوادگی وارداتی به آلمان اشاره کرد. با ورود این خودرو به بازار ایران و فروش اقساطی ایران خودرو رقابت با خودروهای هم سان این خودرو شدت می گیرد و حق انتخاب و امکان مقایسه بهتری را به خریداران عرضه می کند. هم چنین می توان این اطمینان را داشت که در این رقابت ها پیروز میدان خواهد بود. این خودروی خانوادگی در سه حالت متفاوت بدنه به فروش میرسد که به نام های سدان، استیشن و کراس اوور شناخته می شود. اکثریت مشتریانی که این خودرو را انتخاب کرده اند از انتخاب خود راضی بوده و از کیفیت و عملکرد آن نهایت رضایت را داشته اند.

مشخصات فنی پژو 508

قدرت موتور پژو 508 حدود 163 تا 165اسب بخار و گشتاور آن 250 نیوتون متر تخمین زده شده است. هم چنین مجهز به جعبه دنده خودکار در مدت زمان 8/9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و جعبه دنده دستی در مدت زمان 8/6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است. مطرح ترین طراح سیستم قدرت گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای پژو 508 طراحی کرده است. این گیربکس قابل نصب روی تمام سری های 165THP می باشد. پژو 508 از نظر امکانات رفاهی به نسبت باقی محصولات ایران خودرو در سطح خیلی بالاتری قرار دارد.

آپشن های موجود در این خودرو درست مانند تمامی خودروهای لوکس دنیا زیاد و در حد خودش مناسب است. امکانات موجود در این خودرو گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده، تو دوزی چرم، ترمز پارک برقی، هد آپ و سنسور نور و باران می باشند. در قسمت کابین پژو 508 تجهیزاتی از جمله سیستم تهویه چهارگانه، نور بالای اتوماتیک و دنده پشت فرمان وجود دارد. این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از مرکز یورو انکپ و استاندارد آلایندگی یورو 5 شده است. مهم ترین عامل قرار گرفتن در رده ایمنی بالا وجود 6 کیسه هوای 10 نقطه ای: شامل کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو، جانبی و کیسه هوای پرده ای سراسری؛ رادار نقطه کور و ترمزهای پیشرفته می باشد.

طراحی پژو 508 با طراحی جدید فیس لیفت هم در بازار و هم به صورت فروش اقساطی پژو 508 در سپند خودرو عرضه شد.

مشخصات ظاهری پژو 508

از لحاظ ظاهری این خودرو جزو سدان های با شکل زیبا و به روزی به حساب می آید که سال های متمادی در مدل های قدیمی تر محصولی از پژو با این جذابیت را مشاهده نکردیم. اما در حال حاضر این رویه تغییر کرده و مدل های جدید پزو دارای طراحی های به روز و جدیدی است که نسبت به خودرو های هم رده خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. تعداد فضای سرنشینان 5 نفر می باشد. طراحی بخش جلو عقب پژو 508 به دو بخش متفاوت تقسیم می شود. به این دلیل که دو طراحی خوب و بد را در کنار هم قرار داده است.

در نمای جلو چراغ ها با زاویه شکست در زیر هستند و در بین آن ها جلو پنجره ای کشیده و باریک دیده می شود. چراغ های روز تاب در زیر سپر به شکل بومرنگ طراحی شده اند. همه این ها در کنار هم به این خودرو نمایی زیبا بخشیده است. در نمای پشتی اما شاهد طراحی ضعیفی هستیم. زیرا هیچ گونه هماهنگی در این نما با قسمت های دیگر خودرو وجود ندارد. طراحی چراغ های پشت نیز بسیار قدیمی به نظر می آید و به روز نیست. اما در این قسمت وجود اگزوزها توانسته کمی جذابیت به نمای پشتی ببخشد. در نمای جانبی کاملا حس اسپرت بودن از خودرو می گیریم. در کابین داخلی طراحی فرمان هم زیبا و هم جدید است و همین امر باعث جذب خریداران خواهد شد.

صفحه نمایش 7 اینچی در میانه داشبورد قرار گرفته و در طرفین خروجی های هوا مشاهده می شود. در این قسمت مواد از کیفیت فوق العاده خوبی برخودار بوده اند وهمین موضوع نشان دهنده این است که این خودرو از رقبای اروپایی و آسیایی خود چیزی کم ندارد. یکی دیگر از نکات مثبت درکابین این خودرو راحتی صندلی های آن بوده به حدی که در مجلات معتبر اروپایی به ثبت رسیده است.