از محصولات پر فروش ایران خودرو حتی در هنگامی که بازار در رکود است می توان پژو پارس Tu5 را نام برد. در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات ظاهری و ایمنی خوب و بد این خودروی تولید داخلی بپردازیم. قبل از آن به این اشاره می کنیم که برای ثبت نام در فروش اقساطی خودرو هایی در این رنج قیمت می توانید به سپند خودرو مراجعه کنید. به دلیل وجود تعداد زیادی از این خودرو در خیابان ها و آشنایی با طراحی ظاهری آن که حدود 17 سال به چشم دیده ایم حرف خیلی زیادی در این مورد نداریم. اما لازم است بدانید پژو پارس از طراحی پژو 406 تاثیر می گیرد. به طور کلی این خودرو از طرحی جدی با جلو پنجره ای با نشان شیر برخوردار است، که در ترکیب با چراغ هایی گربه ای در نمای رو به رو، طرح ورودی هوا و مه شکن های موجود بر روی سپر طراحی ساده قابل قبولی را ارائه می دهد. بیش ترین تاثیر از پژو 408 در نوار کرومی مشکی رنگ در نمای کناری عقب به کار رفته است. اما باید خاطر نشان شد این خودرو با این ظاهر به هیچ عنوان به یک خودروی لوکس نزدیک نمی باشد.

طراحی داخلی پژو پارس Tu5 به این دلیل که قدیمی و کهنه شده بود با طراحی جدیدی توسط ایران خودرو در فضای داخلی و داشبورد عرضه شده است. در این طراحی هر چه که پیشرفت دیده شود به همان اندازه افت در متریال به کار رفته نیز به چشم می خورد. اما از جمله مواردی که توانسته اند این خودرو را به نسبت نسخه های قبلی بهتر کنند؛ فرمان پذیری برتر کلیدهای روی فرمان سیستم تهویه هوای اتوماتیک، راحت تر شدن صندلی‌ها و طراحی خوب غربیلک فرمان می باشد. آپشن های به کار برده شده در پژو پارس Tu5 به نسبت قبل کامل تر شده اند اما صندلی ها هم چنان جنس پارچه ای را دارا هستند که خیلی مورد پسند خریداران در ایران نیست.

تجهیزات جدید اضافه شده به پژو پارس Tu5

تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو شامل: ترمز‌های جلو و عقب دیسکی که مجهز به EBD و ABS،  تعداد 2 کیسه هوا، سنسور دنده عقب، سیستم ضد‌سرقت، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تا شونده اتوماتیک، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، بلوتوث و ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، امکان دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، امکان بازکردن درب صندوق عقب از داخل اتاق و شیشه‌های برقی جلو و عقب می باشد. از برداشت هایی که توسط نظرات کاربران گرفته شده به این نتیجه رسیدیم هندلینگ این خودرو مناسب و در سرعت های بالاتر از 120 کیلومتر حس آرامش را به سر نشینان القاء می کند. هم چنین از نکات فوق العاده مهم در این پژو کم مصرف بودن و جا دار بودن فضای داخلی را می توان نام برد. با امکاناتی که فروش اقساطی پژو پارس Tu5 در اختیارتان می گذارد صاحب این خودروی با مصرف مناسب در این سطح از قیمت شوید.

یکی از علت های تغییر در نمای داخلی این خودرو اجباری کردن نصب ایربگ توسط راهنمایی و رانندگی می باشد. ویژگی ایمنی دیگری که به سلامت سرنشینان کمک شایانی می کند مجهز شدن این خودرو به ترمز  EBD و ABS است. می توان گفت بهترین گزینه ای که می توان برای پیشرفت در پژو نام برد موتور به کار رفته در آن است که در مدل تی یو 5 عرضه می شود. این موتور با حجمی معادل 1578 سی سی که مجهز به 4 سیلندر 16 سوپاپ می باشد در این خودرو به کار برده شده است. این پیشرانه توان 108 اسب بخار را تولید می کند. نیروی ایجاد شده توسط این موتور توسط گیر بکس 5 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. هم چنین از مصرف سوختی با ظرفیت 70 لیتر بهره می برد که در نوع ترکیبی آن مقدار 7/5 در 100 کیلومتر را نشان می دهد. حداکثر سرعت با استفاده از این موتور 190 کیلومتر می باشد. در سپند خودرو این امکان وجود دارد تا از طریق فروش اقساطی پژو پارس Tu5 شرایطی استثنایی در خرید تجربه کنید.