رویایی ترین محصول پورشه، پورشه Mission E

در چند ماه گذشته خبرهای جسته گریخته از جدیدترین محصول شرکت پورشه به گوش می رسد. نخسین اتومبیل تمام برقی پورشه که به نام Mission E شناخته می شود. گفته می شود که این خودرو دارای موتوری برقی برای هریک از اکسل های جلو و عقب خود است! پورشه Mission E در کلاس خودرهای سدان و با ظرفیتی 4 نفره است و با طراحی فضایی خود نهایت ابتکار و زیبایی را به رخ کشیده است.

این کانسپت که «میشن E» نامیده شده، نمایشی از تلاش پورشه برای ساخت یک سدان چهار سرنشینه تمام‌الکتریکی است. میشن E دارای سیستم محرکه 800 ولتی است و اگر در زمینه خودروهای الکتریکی اطلاعات داشته باشید؛ متوجه خواهید شد که موتور این نسل جدید از پورشه ها 2 برابر یک موتور الکتریکی معمولی است.

مطابق اعلام پورشه، خروجی ۶۰۰ اسب‌بخار سیستم پیشرانه می‌تواند در عرض 3.5 ثانیه سرعت میشن E را به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برساند.

در مصاحبه ای که نشریه آمریکایی کار اند درایور (Car and Driver) اخیرا با آقای یواخیم کرامر (Joachim Kramer) داشته، وی به توانایی های بالای Mission E اشاره کرده و گفته که مدل تولیدی این خودرو عملکرد بسیار خوبی در پیست خواهد داشت.

سیستم خنک کننده ای که برای این خودروی فضایی در نظر گرفته شده نیز کاملا انحصاری است. بطوری که طبق اطلاعات موجود و به کمک این سیستم های خنک کننده دمای موتور از 85 درجه سلسیوس بالاتر نمی رود و موتور می تواند تا دماهای بالاتر نیز کارایی خود را به خوبی حفظ کند.

سیستم خنک کاری Mission E به حدی پیشرفته است که حتی از کمپرسور سیستم تهویه مطبوع نیز برای خنک نگه داشتن اجزا کمک گرفته شده؛ یکی از دلایل اصلی این کار اینست که پورشه نمی خواهد خریداران Mission E بعد از طی چند دور پیست، برای خنک شدن باتری چند دقیقه منتظر بمانند.

یک جفت موتور مغناطیس پایدار همزمان (PMSM)، سیستم پیشرانه میشن E را تشکیل می‌دهند که بسیار شبیه به سیستمی است که در مدل 919 هیبرید و برنده مسابقات لمانز به کار گرفته شده بود.

تیم مهندسی پورشه اعلام کرده اند که این خودرویشان می تواند رکورد 8 ثانیه را به راحتی در پیست نوربرگ رینگ آلمان ثبت کند!

برای موتور این خودرو پشتیبانی در بخش سیستم پیشرانه الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است. باتری هایی لیتیومی که می تواند انرژی لازم برای مسافتی 500 کیلومتری را تامین کند. از نکته های بسیار بارز این خودرو این است که تنها در 15 دقیقه می تواند به میزان 80 درصد ظرفیت باتری اش یا دامنه مسافتی خود برسد که مقداری در حدود 402 کیلومتر است! در میشن E تکنولوژی شارژ بی سیم نیز در نظر گرفته شده است که حتی با قرار گرفتن بروی یک پد شارز هم می تواند انرژی خود را تامین کند.

 

خرید اقساطی پورشه میشن e

 

پورشه در همین حال، اشاره می‌کند که باتری‌های لیتیومی «میشن E» در ارتفاعی پایین در شاسی قرار داده شده‌اند تا مرکز گرانش پایین‌تری ایجاد کرده و توزیع متناسب‌تری برای وزن خودرو فراهم شود.

نسخه تولیدی این خودرو اساساً در کلاس C سدان قرار داشته اما کابینی با ابعاد یک خودروی کلاس D دارد. از نظر بصری این خودرو ترکیبی از ابعاد 911 با ابعاد تازه‌ای بوده و فضای کابین این خودرو علیرغم اینکه بسیار جمع و جورتر از پانامراست اما بسیار خوب از کار درآمده است.

این اتومبیل به عنوان یک مدل مفهومی همان امکنات عجیبی را دارد که می توانید انتظارش را داشته باشید و از آن جمله می توان به سیستم دنبال کننده مسیر چشم اشاره نمود. اما در این میان، قابلیتی برای Mission E در نظر گرفته شده که بیش از سایر موارد خودنمایی می کند و آن دوربینی برای دنبال کردن احساسات است.

دوربین یاد شده درست روی آینه دید عقب ماشین کار گذاشته شده و خندانک های مختلفی را نشان می دهد (به بیان دیگر، اگر خوشحال باشید، ماشین متوجه می شود و به شما نشان می دهد که از خوشحالی تان باخبر است).

کمپانی سازنده Mission E اعلام کرده که رانندگان می توانند این خندانک ها را همراه با اطلاعاتی از قبیل مسیر حرکت و سرعت خود ذخیره سازی کرده و با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

گالری تصاویر پورشه Mission E

تیم سپند خودرو در ادامه تعدادی دیگر از تصاویر خودروی پورشه Mission E را برای بررسی بهتر در اختیار شما قرار داده است. گفته می شود که بهای این خودرو بین کاین و پانامرا خواهد بود بنابراین باید انتظار برچسب قیمتی 75 تا 80 هزار دلاری را داشته باشیم؛ البته برخی منابع نیز خبر از قیمتی 100 هزار دلاری برای این خودرو می دهند. بدین ترتیب میشن E در سال 2019 به‌طور مستقیم به جنگ تسلا مدل S خواهد رفت.