پس از لو رفتن چند اسکچ از طراحی های خودروی جدید کمپانی هیوندای این شرکت بالاخره از این سدان میان سایز رونمایی کرد، مدل معرفی شده در کشور کره با نام گرنجور و در بازارهای جهانی با نام آزرا شناخته می‌شود. طراحی این خودرو به طور کامل از پایه شروع شده است و طبق گزارشات، هیوندای امکان سفارش آن با 4 نوع موتور مختلف را برای خریداران فراهم کرده است.
این خودرو نسل ششم آزرا محسوب می شود و در حالی که سنت های مربوط به چارچوب های طراحی کمپانی را رعایت کرده از طراحی جسورانه و مدرنی نیز برخوردار است. کره ای ها معتقدند که این خودرو پرچم دار محصولات هیوندای خواهد شد و برای توسعه فروش خود در بازارهای جهانی تمهیدات زیادی اندیشیده اند، میزان فروش اقساطی هیوندای در بالا بردن آمار فروش خودرو بی تاثیر نخواهد بود.
طراحی این خودرو بسیار شبیه به برند لوکس جنسیس است و این شباهت تا حدی است که حدس و گمان مربوط به ارائه نسل جدید آزرا تحت عنوان جنسیس به عنوان برندی مجزا در ایالت متحده را قوت می بخشد. در صورتی که کمپانی هیوندای قصد چنین کاری را داشته باشد آزرا نیز مانند لکسوسES تبدیل به سدانی دیفرانسیل جلو در سبد محصولات جنسیس می شود.

بررسی دقیق تر آزرای گرنجور 2017

جالب است بدانید آزرای جدید با موتور 3 لیتری ارائه خواهد شد و برای استفاده در ناوگان حمل و نقل یا به عنوان خودروی کرایه ای عرضه می شود. این خودرو در بازار کره با چند موتور گوناگون قابل سفارش است، پیشرانه ی 2.4 لیتری و 3 لیتری بنزینی در کنار موتور 2.2 لیتری دیزلی از گزینه های موجود برای انتخاب می باشند، مدل 3 لیتری V6 آزرا به نام 3.LPi معروف است.
با دقیق تر شدن در جزییات طراحی این خودرو متوجه خواهید شد که طراح سعی داشته تا ظاهر و درون خودرو را لوکس تر جلوه دهد البته در این پروسه معیارهای اصلی طراحی هیوندای زیر سوال نرفته است و آزرای جدید نیز پایبند اصول از پیش تعیین شده در طراحی این کمپانی می باشد. به عنوان مثال حالت چراغ ها در عقب خودرو همچنان به هم چسبیده است و تغییرات در قسمت های دیگر چراغ اعمال شده اند البته این قسمت از آزرای جدید بدون تغییر باقی نمانده است و به لطف خروجی‌های اگزوز کرومی و رینگ‌هایی با طراحی جدید، فرم به روزتری پیدا کرده است.
در طراحی قسمت جلوی این خودرو نیز جلو پنجره ای با فرم کاملا مشابه با جنسیس G70 و G90 به چشم می خورد و در طرفین آن چراغ های باریک روز قرار گرفته اند، در قسمت جانبی خودرو نیزهمچنان قسمت لچکی معروف آزرا وجود دارد. بنابر اعلام کمپانی هیوندای این خودرو در تمامی بازارهای جهانی به جز آمریکای شمالی، استرالیا و اروپا عرضه خواهد شد و برای محبوبیت بیشتر در عرضه برای ایجاد تقاضا، تمرکزهیوندای بیشتر بر روی طراحی با استفاده از خطوط زاویه دار و حجم دهی مناسب به بدنه خودرو بوده است.
درداخل کابین همچنان همان صفحه نمایش ۷ اینچی هیوندای به چشم می خورد که دارای قابلیت سازگاری با سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید را دارد، امکانات دیگری نیز مانند حافظه ی صندلی راننده، سقف پانوراما و قابلیت شارژ بدون سیم به آزرای گرونجه اضافه شده است.
به نظر می رسد که هیوندای آزرا نسل جدید با موتور 2.4 لیتری بتواند مراحل و مجوزهای لازم را برای واردات به کشور بگیرد، حال باید منتظر باشیم تا با شروع شرایط فروش اقساطی آزرا گرنجور  تا چه حد از این خودرو و طراحی به روزش استقبال می شود و در ادامه چه شرکت هایی برای مونتاژ بیشترازاین خودرو پا پیش می گذارند؟