با وجود این که تویوتا لندکروزر از قیمت بالایی در بازار برخوردار است، به این دلیل که یک خودروی SUV و فول سایز بوده این روزها فروش قابل توجهی را در بازار جهانی و خصوصأ ایران از آن خود کرده است. اما متأسفانه با منع واردات خودروهایی که در این حجم موتور قرار دارند، پس از 2 سال خودروهای دیگری در این رده به بازار عرضه می شوند. در این میان می توان به ولوو XC90 خودرویی با قامت بلند و ظاهری دل نشین اشاره کرد که به اندازه لندکروزر مورد پسند واقع شده است. بیشترین وجه تشابه این دو خودرو در قیمت آن هاست و از لحاظ کلاس بدنه کمی از یکدیگر متفاوت هستند. در مقاله پیش رو اطلاعات بیشتری از این دو مدل خودرو را در اختیار شما قرار داده و در نهایت امکان خرید با شرایط فروش اقساطی ولوو XC90 و تحویل فوری را خواهید داشت.

اگر بخواهیم به طراحی ظاهری هر کدام از این خودروها بپردازیم باید گفت تویوتا لندکروزر دارای چهره ای پر از خشونت و مناسب حال و هوای بیابان و کویر است. کافی است تا از دور این خودرو را ببینیم تا ابهت و قدرت آن نمایانگر حضور یک تویوتا لندکروزر غول پیکر در نزدیکی مان باشد. جلو پنجره با سایز بزرگ و چراغ هایی با طراحی خشن، هم چنین خطوط برجسته که بر روی درب موتور قرار گرفته اند هر کدام به نوعی حس قدرت را در این خودروی SUV ایجاد کرده اند. حضور کم ترین خطوط در بدنه این خودرو به القای حس ابهت در این خودرو کمک زیادی کرده و کاملأ با کاربرد آن هماهنگ است. به محض ورود به فضای کابین استفاده از چرم و چوب در جای جای این بخش و نیز کنسولی که بزرگ و پهن بوده و درست در وسط قرار گرفته خودنمایی می کند.

ظاهر ساده ولوو XC90 و تویوتا لندکروزر

حال با بررسی ظاهر ولوو XC90 به سادگی که در لندکروزر نیز شاهد آن بودیم بر می خوریم که در این جا به روزتر شده است. قسمت های مهم در این خودرو که ظاهر آن را تا حد زیادی تقویت کرده اندازه بزرگ جلو پنجره به علاوه شکل جالب توجه دی لایت هاست که شکلی چکشی مانند را داراست. این عوامل نمایی لوکس از ولوو XC90 را جلوه می دهند. با نگاهی به نمای کناری اولین حسی که از این بخش می گیریم سادگی بیش از حد آن است که با حضور آینه های جانبی بر روی درب و انحنایی که در اطراف گلگیرها به چشم می خورد مقداری از حس سادگی این قسمت کاسته است. چراغ های پشتی که حالتی باریک داشته و تا بالای شیشه های خودرو ادامه پیدا کرده اند جلوه و ابهتی خاص به این قسمت بخشیده است.

کابین نیز به اندازه بیرون حس سادگی را منتقل می کند و با مانیتوری که بسیاری از آپشن های خودرو را مورد کنترل قرار داده به حد کافی نظرها را به خود جلب می کند. تمامی ادوات در عین سادگی از کیفیتی عالی برخوردار هستند که خود نقطه قوت این بخش محسوب می شود. برای قوای فنی نسل هشتم از خودرو تویوتا لندکروزر امکان سفارش دو مدل پیشرانه ۶ و ۸ سیلندری در بازار ایران در نظر گرفته شده که نمونه 6 سیلندر به وفور دیده می شود و نمونه 8 سیلندری تعداد عرضه کم تری را در بر می گیرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری توان ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۶ نیوتن‌متر را تولید می کند. بدین ترتیب نیروی ایجاد شده به وسیله گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک خودرو را به حرکت در می آورد.

سیستم توربورشارژر در موتور ولوو XC90

این در حالی است که ولوو XC90 از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری استفاده می کند. پیشرانه مورد نظر از سیستم توربوشارژر و سوپر‌شارژری کمک می گیرد که قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به تولید می رساند. این نیرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. در صورتی که مایل به سفارش با شرایط فروش اقساطی خودروی فوق هستید و یا در مورد قیمت روز آگاهی کافی ندارید با مشاوران ما در نمایندگی ها تماس حاصل کرده و یا به سایت سپند خودرو مراجعه کنید.