در بررسی درباره شرکت سازنده این خودرو مطالب جالب توجهی وجود داشت که لازم دیدیم در ابتدا تو ضیح مختصری از تاریخچه این شرکت به شما بدهیم. شرکت بی وای دی در واقع استارت کار خود را با تولید باتری های قابل شارژ در چین زد و تعداد 20 نفر در این شرکت مشغول به کار بودند. سرعت پیشرفت در این شرکت به قدری سریع بود که در مدت 3 سال شعبه ای در اروپا افتتاح کرد. در سال 2000 تامین کننده باتری موبایل برای موتورولا و دو سال بعد نوکیا شد. شروع به کار خودروسازی شرکت بی وای دی با خرید سهام سیچوان بود.طی چندین سال تولید خودرو در سال 2009 به کشورهایی نظیر آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی خودرو صادر کرد. این شرکت در لنکستر کالیفرنیا کارخانه تولید اتوبوس های برقی BYD را تاسیس و بعد از مدتی اتوبوس­های برقی از این شرکت به آمرکا نیز صادر شد.

در سال 2013 توانست لقب بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان را از آن خود کند. در حال حاضر خبرها حاکی از آن است که امکان عرضه با شرایط عالی فروش اقساطی خودرو بی وای دی S7 در آینده ای نزدیک در سپند خودرو وجود دارد.این شرکت هر ساله و با ورود هر مدل جدیدی از تکنولوژی های جدیدی استفاده کرده است. هم چنین در حال تلاش برای رساندن و حتی بالا کشیدن خود در بین رقبای هم رده اش  برای بازار جهانی است. نسل قبلی بی وای دی که S6 نام داشت مدلی شناخته شده در ایران است که شباهت های شایان توجهی با نسل دوم لکسس RX از لحاظ سواری، قیمت ارائه شده و امکانات و تجهیزات دارد. به علاوه در حال حاضر شاهد حضور نسل جدید این خودرو به نام بی وای دی S7 در نمایشگاه خودرو تهران هستیم. این نسخه ارتقاء یافته بی وای دی S6 به حساب می آید که تغییرات خوبی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ امکانات روی آن صورت گرفته است.

تجهیزات و امکانات فنی جدید بی وای دی S7

این خودرو با امکانات فوق العاده و کاملی که از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی داشته و ایمنی بالاتر آن به نسبت قبل مورد توجه طرفداران شاسی بلندهای مدرن قرار گرفته است. از امکانات و آپشن های این شاسی بلند با 7 سرنشین می توان به سیستم اینفوتینمنت به همراه نمایشگر لمسی 10.2 اینچی که امکان دریافت کانال های تلویزیونی را دارد و از حافظه 500 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، نشان دهنده دیجیتال پشت فرمان، سیستم صوتی با کیفیت و امکان تصفیه هوای کابین و سیستم مسیریاب اشاره کرد که هر کدام به نحوی برای مشتری نسل جدید با توقع بالادر زمینه خودرو جذاب می باشد.

پیشرانه قابل استفاده در بی وای دی S7 موتوری با حجم 2 لیتری توربوشارژر است که توان 207 اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر در ۴۵۰۰دور بر دقیقه را تولید می کند. تمامی این نیرو توسط گیر بکس 6 سرعته دو کلاچه عملکرد انتقال به چرخ های جلو را انجام می دهد. سیستم فرمان در این خودرو سیستم فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات می باشد. قیمتی که در چین کشور تولید کننده این خودرو ارائه شده بین 119 الی 140 هزار یوان می باشد که با احتساب نرخ روز ارز چیزی حدود 77 تا 91 میلیون تومان را شامل می شود. اما در مورد ورود و قیمت وارداتی آن در ایران اطلاع خاصی در دست نیست.

از لحاظ طراحی بی وای دی S7 بر روی پلت فرم بی وای دی S6 با چهره ای مدرن تر و فیس لیفتی هوشمندانه تر می باشد. در نمای رو به رو سپری با ابعاد بزرگ و جلو پنجره ای با خط ضخیم در وسط آن که بین چراغ ها اتصال برقرار کرده خودنمایی می کند. همه این ها در کنار هم حسی شبیه به حس قدرت ایجاد می کند. در نمای جانبی شباهت بیشتری با بی وای دی S6 دیده می شود و تفاوت موجود در آن فقط در قسمت رینگ ها و ورودی هوایی که فقط به منظور زیبایی و تزئین بر روی گلگیر قرار گرفته شده می باشد. در آخر در نمای عقب خروجی های اگزوز و چراغ ها گرافیک جالب توجه و خاصی را از این نسل بی وای دی به ما نشان می دهد. در فضای داخلی وجود مانیتور بزرگ ۱۰٫۱ اینچی که در وسط داشبورد قرار گرفته و قطعاتی به شکل طرح چوب در داشبورد، طرحی جدید با کیفیتی بهتر به نسبت خودروهای هم رده اش به ما نشان می دهد.