سایپا آریو محصول جدیدی در کلاس سدان های جمع و جور است که جایگاهی مابین سگمنت های C و D دارد و از نظر طراحی بسیار شبیه برادر ژاپنی تویوتا نشانش می باشد. این خودرو از نظر فنی نیز شباهت زیادی به خودروهای ژاپنی دارد و از پیشرانه ساخت میتسوبیشی سود می برد. نام آریو در چین زوتای Z300 است و در ایران با نام سایپا S300 یا سایپا آریو شناخته می شود، فروش اقساطی سایپا در مورد این خودرو تا حد زیادی به وضعیت رقبای موجود سایپا آریو در بازار بستگی داشت.

با نگاهی به وضعیت قوای فنی متوجه خواهیم شد که موتور استفاده شده در این خودرو از کیفیت خوبی برخوردار است. این پیشرانه در لیست گزینه های انتخابی برای نسل جدید لنسر که در راه ایران است نیز به چشم می خورد. موتور سایپا آریو دارای حجمی حدود 1.6 لیتر است و قادر است در دور 6000 توانی معادل با نیروی 120 اسب بخار را تولید نماید، گفته می شود این پیشرانه در چین تنها با یک جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک هماهنگ می شود اما کارشناسان ایرانی گفته اند که یک نمونه 5 سرعته دستی نیز از قابلیت انتخاب خوبی برخوردار است و در آن صورت سیکل ترکیبی مصرفی سایپا آریو در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر می باشد، سایپا آریو دارای امتیاز آلایندگی یورو 4 نیز می باشد. سایپا آریو در بهترین وضعیت و با گیربکس دستی می تواند شتابی در حدود 11.5 ثانیه برای شتاب گیری از سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد و این آمار با گیربکس قدیمی چهار سرعته در حدود 1 ثانیه بیشتر می شود.

تجهیزات و امکانات سایپا آریو

ورود این خودرو به بازار با نمونه پرمیوم آن خواهد بود که مجهز ترین تیپ از نظر تجهیزات می باشد. در این سطح خودرو دارای تجهیزاتی شامل آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های همراه تا منزل، چراغ‌های LED عقب، سیستم روشنایی روز، سانروف، پاور ویندوز، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، دوربین عقب و سیستم ضد سرقت خواهد بود؛ همچنین از نظر ایمنی سایپا آریو وضعیت خوبی دارد و توانسته از آزمون موسسه تست تصادف چین 5 ستاره ایمنی را کسب نماید. این 5 ستاره طبق نظر کارشناسان معادل با 3 یا 4 ستاره از موسسه ایمنی یورو ان کپ می باشد زیرا سطح آزمون برگزار شده در چین پایین تر و انتظارات از یک خودرو در آزمون های یورو ان کپ بیشتر است.

طراحی خاص این محصول با الگوبرداری از محصولات موفق روز جهان صورت گرفته است و تزیینات داخلی، رعایت استانداردهای ارگونومی در کنار طراحی ساده و زیبایی فضای داخلی باعث شده تا حس امنیت و آرامش به سرنشینان خودرو القا شود. فروش اقساطی سایپا آریو با توجه به محبوبیت محصولات پیشین و کیفیت قوای فنی با استقبال قابل قبولی مواجه شد و سایپا توانست با همین امکانات با ورود در زمان مناسب به بازار در مقابل رقبایش پیروز شود.