ابعاد 4165 میلی متر در طول، 1800 میلی متر در عرض و 2600 میلی متر در ارتفاع هیوندا کنا نشان از این دارد که این خودرو از رقبای خود کوچک تر است. اما ابعاد فضای داخلی از میانگین در نظر گرفته شده بزرگتر می باشد. این خودرو 3 حالت انتخاب برای خریداران دارد. این 3 حالت الایت، اکتیو و هایلندر نام دارند. در صورت خرید نسخه اکتیو این امکان وجود دارد که پکیج ایمنی را  نیز در کنار آن سفارش دهید. انتخاب این گزینه هشدار برخورد از عقب در زمان ترافیک های سنگین، هشدار نقطه کور و ترمز اضطراری  به صورت خودکار را نیز برای شما فعال می کند. اما نکته قابل توجه این که پکیج مورد نظر فقط نسخه الایت و هایلندر را پشتیبانی می کند. دو نوع موتور برای حرکت هیوندا کنا را می توانید انتخاب کنید و اگر مایل به خرید بودید فروش اقساطی هیوندای با شرایط ویژه و تحویل فوری بهترین شرایط خرید را برای شما فراهم می کند.

مشخصات فنی هیوندای کنا

موتور2.0 لیتری و 4 سیلندر تنفس طبیعی به همراه جعبه دنده 6 سرعته خودکار قدرتی مناسب را به چرخ های جلو انتقال می دهد. موتور1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر قابل تغذیه با توربوشارژرکه با جعبه دنده 7 سرعته خودکار عملیات انتقال قدرت را به چرخ جلویی خودرو انجام می دهد.  در نمونه موتور 2.0 لیتری توانی که توسط آن مصرف می شود معادل 147 اسب بخار و گشتاور در دسترس محاسبه شده چیزی حدود 180 نیوتن متر می باشد در 4500 دور بر دقیقه می باشد. 7.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر  مصرف سوخت در این نوع موتور است. در موتور 1.6 لیتری توربو مشابه آن چیزی است که در توسان نیز دیده می شود و قدرتی معادل 173 اسب بخار و گشتاوری معادل 265 نیوتون متر در 1500 دور بر دقیقه توسط هیوندای کیا با این موتور تولید می شود. برای رسیدن به قدرت با موتور نام برده با کمک چرخ های متحرک بعد از حالت سکون 7/9 ثانیه سرعتی 100 کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است. 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت اعلام شده توسط این موتور می باشد. برای هر دو موتور گرانی یک ساله موجود می باشد. در نسخه معمولی در ازای هر 15 هزار کیلومتر خودرو باید تحت سرویس قرار بگیرد اما در نسخه توربو بعد از مسافت 10 هزار کیلومتر این اقدام باید صورت گیرد.

 حالت های مختلف رانندگی با هیوندای کنا

این دو نسخه امکان رانندگی در سه حالت را اختیار راننده قرار می‌دهد این سه حالت Comfort، Echo و Sport می باشند. در صورتی که شما هر کدام از این سه حالت را انتخاب کنید تنظیماتی در اختیار شما قرار می گیرد که به عنوان مثال: دریچه گاز، پاسخگویی جعبه دنده و فرمان را می توان نام برد. سیستم تعلیق مک فرسون در  نسخه دیفرانسیل جلو و میله پیچشی برای عقب به کار می رود. اما در نسخه چهار چرخ متحرک در این موارد سیستم پیچیده تر مولتی لینک قرار دارد. در هیوندا کنا سیستم تعلیق در کشور استرالیا توسط مهندسین خبره توسعه قابل توجهی پیدا کرده است.شاسی در این مدل کنا تقویت و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و همین امر کنترل خودرو را بهتر کند و حس خوب و امنیت بالا را در پیچ ها برای شما فراهم کند. در نسخه چهار چرخ متحرک توربو بیشتر حس یک خودروی اسپرت را می گیرید و هم چنین قابلیت این را دارد که در مسیرهای مختلف به راحتی حرکت کند.

 امکانات امنیتی هیوندای کنا

در تمامی نسخه های هیوندا کنا نمایشگر 7/0 اینچی که سازگاری کاملی با اندروید اتو و اپل کار پلی به کار رفته است که امکان شارژ کردن Qi گوشی هوشمند شما را با سرعتی مناسب دارد. سیستم سرگرمی و اطلاعاتی فوق العاده سرگرم کننده از امکانات خوب این خودرو به حساب می آید. بدنه هیوندا تنوع رنگی بالایی برای انتخاب دارد. این خودرو 9 رنگ مختلف را شامل می شود. از لحاظ ظاهری بر روی کاپوت پفی عضلانی قرار دارد و قوس هایی از دو طرف آن را احاطه کرده است. این قوس های که به شکل خط به سمت جلو پنجره می روند نمای جلو را به حالتی جذاب و خاص تبدیل کرده اند. ترکیب چراغ های جلو با چراغ های روشن LED که به شکل نوری از نور طراحی شده اند حس طراحی نو از هیوندا می دهد. در طراحی قسمت جانبی هیوندا کنا رینگ های آلیاژی به همراه چرخ های پلاستیکی قوس دار حس اسپرت این شاسی بلند جذاب را تقویت می کنند. در قسمت سقف رنگ مشکی و اسپویلری را مشاهده کنیم که ارتباط بدنه و سقف را مشخص می کنند.