خودرویی با اندازه متوسط که توسط شرکت خودروساز کره ای هیوندای به تولید می رسد. سوناتا ال اف که نسل هفتم خودروهای سوناتا محور جلو می باشد با سرعتی باور نکردنی فروش بالایی را به خود اختصاص داد. این خودرو که با شرایط مناسب فروش اقساطی سوناتا LF خریدی آسان را برای علاقه مندانش رقم می زند را در مدل فول آپشن بررسی خواهیم کرد. زمان معرفی رسمی این خودرو را می توان سال 2014 دانست. البته باید خاطر نشان کرد این نسل از خودروی سوناتا نتوانست مانند سوناتا وای اف نسل قبل تر خود در دل ها جایی برای خود باز کند و آن طور که انتظار می رفت از امکانات خاصی بهره مند نشد. از نظر ظاهری نیز ساده با مقداری محافظه کاری می باشد.

نمای رو به روی این خودرو حالتی منحنی داشته و با توجه به حالت چراغ ها مقداری خشونت را با خود به همراه دارد. این نما با جلو پنجره ای آلومینیومی که نمایانگر شکلی چند ضلعی می باشد ظاهری جذاب را پیش روی بیننده قرار می دهد. ای مدل از سوناتا در نمونه ای که توسط کشور آمریکا سفارش داده می شود، دارای فرمان سه پره و دی لایتی در قسمت زیر سپر می باشد. طراحی زیبا و جدید رینگ های 19 اینچی از جنس آلومینیوم که به شکل یک گل است خودنمایی می کند. در نمای پشتی چراغ ها مشابه خودروهای اپتیما بوده که گویی با کمی تغییر در این بخش از سوناتای ال اف به چشم می خورند. خروجی های اگزوز در این قسمت از خودرو در طرفین قرار گرفته و این بخش را به یک خودروی لوکس نزدیک کرده است.

ویژگی کابین هیوندای سوناتا LF

با ورود به فضای داخلی ممکن است سادگی بیش از حد ذوقمان را کور کند، اما بعد از مدتی حس خوبی را از این فضا دریافت خواهیم کرد. داشبورد در این قسمت اگر مدل فول آپشن آن را در اختیار داشته باشید، دارای الیافی با فیبر کربن است. از آپشن های مهم و اساسی این خودرو می توان رادارهای جانبی خطی و هم چنین رادار جلو را نام برد. به علاوه سنسورهایی را نصب بر روی سپر عقب و جلو مشاهده می کنیم. گرم کن صندلی برای هر 5 سرنشین وجود دارد و سرد کن نیز فقط برای سرنشینان در صندلی جلو تعبیه شده است. سوناتای LF برای حالت صندلی راننده مموری را بر روی در سمت راننده قرار داده است. تصویری که بر روی ال سی دی 7 اینچی در میان داشبود تشکیل می شود حکم دوربین عقب خودرو را دارد و به پارک کردن بهتر و راحت تر کمک خواهد کرد.

تمامی ادوات و وسائل استفاده شده در داخل خودرو عایق صدا هستند و وارد نشدن صدا به داخل کابین حس آسایش را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. زمانی این مزیت سوناتا LF را درک می کنید که شتاب گیری بالا و یا سرعت زیادی را در حرکت تجربه کنید. در گذر از چاله ها و پستی بلندی های جاده متوجه خشک بودن سیستم تعلیق خواهید شد، البته به نسبت نسل های قبل تر در این زمینه دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده است. هندلینگ نرم این خودرو در اولین سواری توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و فرمان سه حالت در سرعت بالا به کمک راننده آمده و باعث می شود تا فرمان سفت شده و کنترل از دست راننده خارج نشود.

عملکرد ترمز و شتاب در هیوندای سوناتا LF

ترمز گیری در سوناتای LF به نسبت وزن این خودرو دارای عملکردی مناسب بوده و شتاب گیری در حالتی متوسط قرار می گیرد. با توجه به این که در این خودرو از تکنولوژی مطابق با نیاز زمانه بهره گرفته شده، رضایت بخش بوده و عملکرد مناسبی نیز از هر لحاظ خواهد داشت. این خودرو مناسب برای استفاده روزانه بوده و آپشن هایی در حد خوب و معمولی ارائه می دهد. فروش اقساطی خودروهای سوناتا در انواع مدل ها با تحویل فوری را در سپند خودرو با شرایط عالی و تحویل فوری تجربه خواهید کرد.