هایما اس7 کراس اوری جدید محصولی از خودروسازی فاو هایما با نام تجاری هایما می باشد. محصولی که از رقابتی جدی با جک s5، جیلی x7 و چری تیگو 5 برخوردار است. شرکت هایما جزو سازندگان کوچک چینی محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که تولید این شرکت در اکثر مواقع از برخی خودروسازان ایرانی کمتر است. فروش اقساطی هایما اس7 در ایران عرضه  این خودرو را شروع کرده است. این خودروی کراس اور چینی با گلگیرهای برآمده ای که نظرها را به خود جلب می کند جزو تعداد خیلی کم خودروهای اسپرت چینی قرار می گیرد.

مشخصات فنی هایما اس 7 چیست؟

این خودرو در یک پیشرانه چهار سیلندری 2 لیتری قابل عرضه است. توان هایما اس7 حدود 148 اسب بخار و گشتاور آن 180 نیوتون متر می باشد. نسخه تولیدی که در فروش اقساطی ایران خودرو در حال عرضه است نیز از همین پیشرانه بهره می برد. انتقال قدرت در این خودرو به وسیله دو جعبه دنده 5 سرعته، با دو حالت دستی و خودکار انجام می پذیرد. فاصله محوری 2619 میلی متری باعث می شود فضای کابین برای جای پا اندازه مناسبی و راحتی داشته باشد. این خودرو به نسبت رقیبان خود قد بلندتری دارد. گیربکس اتوماتیک این خودرو ساخت کمپانی پاور تک کره جنوبی است.

مجموعه ای از شرایط ایمنی در این خودرو وجود دارد که مهم ترین و در خور توجه ترین آن ها وجود دو کیسه هوا است که همین مقدار نسبت به قیمت این خودرو  برای ایجاد امنیت سرنشینان قابل ملاحظه است . در تیپ های فول کیسه های هوا چهار تایی می شوند. تجهیزات رفاهی و ایمنی به کار رفته در این خودرو شامل: تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت مختلف، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، کروز کنترل، نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ، نمایشگر کنترل فشار باد لاستیک ها و آینه های جمع شونده در دو طرف خودرو می باشد. اما امکان این وجود دارد که در این تجهیزات تغییراتی به وجود بیاید.

طراحی شاسی بلند مشتری پسند، هایما اس 7

هماهنگی سپر ها با جلو پنجره به قدری فاحش و جذاب است که وب سایت های چینی این موضوع را بارها و اکیدا تکرار کرده اند. نمای هیجان انگیز بیرونی هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. در نیم رخ کناری هایما اس7 نظاره گر خطوط نرم هستیم که توازن را با بخش های مختلف خودرو فراهم می کند. در نمای پشتی چراغ های قرمز پر رنگ که از جنس طلق پلاستیکی ساخته شده اند به آن جلوه زیبا و در خور توجهی داده اند. تنها موردی که در ظاهر نقص ایجاد کرده است، لوله های اگزوز در بخش کناری سپر عقب می باشد که از اندازه کوچکی برخوردار است. در بخش داخلی خودرو داشبورد به نسبت مدل های قبلی به روز رسانی کامل شده است.

صفحه ای مدرج در قسمت پشتی فرمان قرار دارد که نوری را در پس زمینه ایجاد می کند. پوشش صندلی ها و فرمان از جنس چرم مرغوب است و ترکیب آن با نمایشگر لمسی که در وسط قرار دارد زیبایی را دو چندان کرده است. حتی در قسمت هایی که پلاستیک به کار رفته باز هم جنس پلاستیک قابل قبول است. خودرو اس 7 به دلیل این که موادی کاملا سالم و غیر سمی در پلاستیک آن به کار رفنه موفق به دریافت گواهی نامه موسسه SGS شده است. هم چنین عایق های صوتی برای از بین بردن صدای باد و پیشرانه داخل کابین، به دلیل وجود 16 حفره قرار داده شده است. این عایق ها محل اصلیشان در دیواره بین پیشرانه و کابین و هم چنین در شاسی است. به طور کلی این هایما اس7 توانسته ترکیبی از خصوصیات مناسب فنی و ظاهری را با توجه به قیمت مناسب در خود جمع کند.