در نظرسنجی که کمپانی سازنده ی تویوتا جی تی 86 برگزار کرد لیست بلند بالایی از امکانات توسط شرگت گنندگان در این نظر سنجی درخواست شد که گشتاور بیشتر و اتاق بهتر در راس این لیست قرار داشتند و با وچود سرعت بالا و مطلوب این خودرو، باز هم درخواست اکثر رانندگانی که عاشق سرعت هستند توروبو شارژ بزرگتر بود. تویوتا جی تی 86 کوپه ای جذاب با طراحی جوان پسند می باشد که به منظور لذت بردن از رانندگی با مشارکت کمپانی تویوتا و سوبارو ساخته شده است. کوبش های این خودرو در هنگام رانندگی طبیعی است و به دل اسپرت سواران بسیار می نشیند. به عبارتی کسانی که طرفدار خودروهای اسپرت می باشند ارتفاع پایین خودرو را ترجیح می دهند و از ارتفاع بلند شاسی در خودرروهای آفرود بیزارند.

پیشرانه ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده در نوع خود بی نظیر است و حاصل همکاری تکنولوژیک با سوبارو می باشد. 4 سیلندر خطی و حجم نزدیک به دو لیتر از جمله مشخصات این پیشرانه ی محبوب می باشند. حداکثر توانی که این موتور قادر به عرضه ی آن می باشد 197 اسب بخار در دور موتور 7000 است که به مذاق اسپرت سواران بسیار خوش می آید. گشتاور انتقالی به چرخ های جی تی 86 در دور موتور 6.5 بهه حداکثر میزان خودر می رسد و برابر با 205 نیوتن متر می باشد. طبق جدول مشخصات 86 GT صفر تا صد را در 7 ثانیه می پیماید و در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر سوخت مصرف می نماید. تمامی این اعداد در کنار هم مشخصات بسیار خوبی برای خودروی اسپرنت و پر سرعتی مانند جی تی می باشند و نشاندهنده ی این هستند که جی تی 86 خودرویی است که به منظور داشتن قدرت بیشتر، مشخصات دیگری را فدای این موفقیت نکرده است. گیربکس استفاده شده در این خودرو 6 سرعته و دستی می باشد و با وجود نمونه ی اتومات بیشتر افراد نمونه ی دنده دستی را به دلیل شتاب بیشتر ترجیح می دهند، همچنین در فروش اقساطی جی تی 86 نیز درخواست نمونه های دنده دستی بسیار بیشتر از نمونه های اتومات بود.

نکاتی جالب در مورد تویوتا جی تی 86

تویوتا جی تی 86 در طول سال هایی که به بازار عرضه شده تغییرات زیادی را شاهد نبوده است و تنها تغییر ملموسی که در یکی از فیس لیفت های این خودرو صورت گرفت تغییر نمای دماغه ی جلو و تغییر ظاهری گلگیرهای عقب می باشد. جی تی 86 همان کوپه ی دو در میان رده ای است که در سال 2012 با خواهر دوقلوی خود سوبارو BRZ پا به بازارهای جهانی گذاشت. در ادامه به نکاتی در مورد این خودرو اشاره می کنیم که باعث شده اند آمار فروش اقساطی تویوتا نسبت به دیگر کمپانی ها در مورد خودروهای اسپرت و سرعتی بالاتر باشد.

  • فاصله ی بسیار کم میان نسبت دنده ها

یکی از نکاتی که باعث می شود خودروهای دنده ای موفق تر از همیشه عمل کنند انتخاب نسبت دنده ی مناسب می باشد. این فاکتور تاثیر بسیار زیادی در عمل گیربکس دارد و حتی قاد راست عملکرد یک گیربکس عالی با قطعات فنی خوب را به راحتی زیر سوال ببرد. نسبت میان دنده ها باید با عملکرد گیربکس هماهنگی خوبی داشته باشد تا با تعویض مناسب دنده ها از قدرت موتور نهایت استفاده را برد و در ادمه با مصرف سوخت مناسب از استهلاک خودرو کاسته شود. فاصلهی کم میان نسبت دنده ها باعث می شود تا شما دور موتور کمتری را از دست بدهید و سریعا بدون اتلاف وقت و نیرو با دور موتور ایده آل به دنده ی بعدی بروید. از طرفی دیگر تویوتا جی تی دارای قابلیت رد کردن خط قرمز تعیین شده برای موتور نیز می باشد و محدودیتی برای راننده تعریف نکرده است اما رد درور موتورهای بالاتر از حد مجاز صدای موتور و اگزوز شدیدا به داخل کابین وارد می شوند و این موضوع خسته کننده به نظر می آید اما به هر حال باید قبول کرد که دور موتور های غیر مجاز برای خودرو تعریف نشده اند و نباید از آنها انتظار عملکردی ایده آل را داشت. فاصله ی کم میان دنده ها در این خودرو باعث شده است تا استهلاک جی تی به میزان زیادی کاهش پیدا کند و در ادامه مصرف سوخت پایین تری نسبت به همتایان خود داشته باشد.

  • نمایشگر دیجیتال سرعت در مکان مناسب

شاید فاصله ی میان نگاه کردن به سمت چپ یا مرکز در هنگام رانندگی با سرعت معمول زیاد به نظر نرسد اما این فاصله در سرعت های بالا بسیار به چشم می آید و وجود سرعت شمار در روبروی چشمان راننده به جای مکان معمولش در سمت چپ می تواند امکانی است که می تواند دید مناسب تری را در اختیار راننده قرار دهد. تویوتا جی تی علاوه بر سرعت شمار آنالوگ مجهز به سرعت شمار دیجیتالی در مرکز دید راننده نیز می باشد تا با این مزیت بتواند بیشتر خودش را در دل طرفدارانش جای دهد.
نمایشگر سرعت در جی تی 86

  • پدال کلاچ نرم وسبک

با وجود گیربکس قدرتمند جی تی کلاچ وظیفه ی سنگینی ندارد و توان زیادی را مابین موتور و گیربکس قطع و وصل نمی کند به همین دلیل بسیار نرم و سبک طراحی شده است. با نشستن برای اولین بار پشت فرمان احساس عجیبی را هنگام کار با پدال خواهید داشت اما به مرور زمان این وضعیت برایتان دلچسب خواهد بود و مانند راننده های اسپرت و حرفه ای دنده عوض می کنید.

بزرگترین مزیت تویوتا جی تی 86 هندلینگ حرفه ای و لذت رانندگی با آن می باشد که باعث شده این خودرو از دیگر رقیبانش یک سر و گردن بالاتر باشد و با کنترل پذیری خوب باب میل رانندگانی باشد که علاقه مندند افسار خودرو را تمام و کمال در دست بگیرند.