میرا GT، افسانه ای که به حقیقت پیوست!

میرا GT نام جدیدترین خودروی برقی است که در حال حاضر در دنیا وجود دارد و البته باید عنوان کرد که اولین ابر خودوری برقی دنیاست!

خودروی Merkler Mira GT Concept که با نام تجاری میرا GT شناخته می شود توسط میهائل مرکلر طراحی شد. خودرویی تمام الکتریکی با قدرتی سرسام آور؛ 1400 اسب بخار!

تا پیش ازین میرا GT تنها در دنیای بازی های ماشینی حضور داشت و حتی در حد بازی نیز در بین علاقمندان به خودروهای پیشرفته جایگاه خاص خود را داشت؛ اما انتظار نمی رفت که با چنین سرعتی وارد مرحله ساخت و تولید بشود.

طبق اطلاعات موجود، کمپانی های خودرو سازی بزرگی مانند جگوار و پورشه نیز بدنبال پیوستن به این کاروان برای تولید خودرو های برقی هستند.

میرا GT با طراحی کانسپت و قدرت خارق العاده ای که ارائه داده است در دسته ابرخودرهای دنیا قرار می گیرد و البته بهتر است آن را خودرویی واقعا فضایی در نظر بگیریم! در طراحی موتور این خودرو چهار موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است که انتظار می رود با چنین موتورهای قدرتمندی شتاب صفر تا صد آن فقط در 2 ثانیه باشد. مشابه با میزان شتابی که پیش از این خودروی پینین فارینتا از خود نشان داده بود.

تصاویری که تابحال از این خودرو منتشر شده است بازخوردهای بسیار خوبی را در بین علاقمندان به خودرو داشته است و انتظار می رود که خودروی ارائه شده به بازار نیز با کمترین تغییرات و مشابه با همین تصاویر باشد. نکته جالب توجه این است که در چند سال اخیر شاهد ظهور خودروهایی بوده ایم که توسط طراحان و برای برند های ناشناخته یا کمتر شناخته شده تولید شده اند و به خوبی توانسته اند کمپانی های بزرگ و خودرو سازان را غافل گیر کنند.

بر اساس اطلاعات موجود میرا GT دارای بدنه ای تماما با جنس فیبر کربن است که بخوبی وزن آن را کاهش می دهد و این خودرو را به معنای واقعی در دسته ابر خودرو های روز دنیا تبدیل می کند. چهار موتور الکتریکی نصب شده برروی این سوپر خودرو هریک قدرتی در حدود 350 اسب بخار دارند که در مجموع 1400 اسب بخار نیروی تحویلی به راننده ی این ابرخودرو تحویل می دهند.

میرا GT در طراحی خود جزئیاتی دارد که هریک جذاب تر از قبلی بوده و به خوبی مخاطبان خود را غافل گیر می کند. برای مثال می توان به این مورد اشاره کرد که در جلوی این خودرو سه ورودی هوا قرار گرفته است که محل قرار گیری توربین های بادی است. این توربین های الگو گرفته از توربین هایی است که در هواپیماها وجود دارد و برای تولید مجدد نیروی الکتریسیته مورد استفاده اند. پس به خوبی واضح است که هرچه سرعت بالاتر باشد توانایی تولید و ذخیره برق توسط توربین ها افزایش می یابد؛ که این امر می تواند تحریک کننده راننده برای تجربه رانندگی در سرعت هایی بالاتر باشد.

 

مشخصات ظاهری میرا GT

 

البته در بحث ایمنی هم جای هیچگونه نگرانی نیست. چراکه با توجه به سرعت بالایی که میرا GT بدست می دهد، نیازمند امنیت بالایی هم هست تا در صوتر بروز سانحه کمترین میزان خطر متوجه سرنشینان شود.

در اولین نگاه به این خودرو متوجه ظاهر عجیب و غریب آن می شوید. ظاهر خاص این خودرو کمی مشابه با حشره است! همچنین علاوه بر دریچه های توربوفن، دریچه های جلوی خودرو برای خنک سازی موتور و دیگر تجهیزات نیازمند به خنک سازی نیز مورد استفاده است. تجهیزاتی مانند چرخ ها، ترمز ها، تهویه هوا و باطری که همگی در حین حرکت خودرو نیاز به کاهش دما دارند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. در نهایت جریان هوای ورودی به ماشین به سمت انتهای خودرو هدایت شده و خارج می شود. البته میرا GT محدودیت دمایی ندارد و حتی در دماهای بالا نیز دارای عملکرد مناسبی است؛ اما با قرار گرفتن در دمای مطلوب تجربه بهتری از رانندگی را برای شما فراهم می کند.

اگر به انتهای خودرو دقت کنید یک اگزوز مثلثی شکل را خواهید دید. که البته برای خروج هوای گرم است که باعث کارایی بهتر موتور می شود. این خودرو در هریک از جزئیات خود در طراحی ببننده را تحت تاثیر قرار می دهد. در میرا GT بجای آینه از دوربین استفاده شده است که برروی میله هایی آنتن مانند در کنار شیشه جلو خودرو و در دوطرف نصب شده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو موجود نیست؛ اما مسلما برای چنین طراحی مفهومی و خاصی و با توجه به ویژگی های خاص تر آن؛ باید انتظار قیمتی چشمگیر را داشته باشیم.

گالری تصاویر میرا GT

در این قسمت نیز برای مشاهده بهتر این خودرو تعدادی تصویر از جهان گوناگون آن برای شما مخاطب عزیز آورده شده است. لازم به یادآوری است که تیم سپند خودرو دارای سابقه ای موفق و طولانی در فروش اقساطی انواع خودرو های روز دنیاست و شما می توانید به راحتی با تهیه مدارک مورد نیاز؛ که در سایت معرفی شده است؛ برای خرید خودرو های مدنظر خود با تیم ما تماس بگیرید.