گروه صنعتی میتسوبیشی موتورز در سال 1917 بنیان نهاده شد. تا قبل از این فعالیت این شرکت محدود به کشتی سازی می شد و شهرت بسیاری را در این مورد از آن خود کرده بود. نخستین سواری این شرکت اولین نمونه ی ژاپنی بود که تولید صنعتی را تجربه کرد. در سال های مربوط به دهه 70 میلادی میتسوبیشی یکی از بزرگترین خودروسازان ژاپنی بود و روند رشدش تا دهه 90 ادامه پیدا کرد. در حال حاضر این برند در دو کلاس اسپرت و شاسی بلند منبع الهام دیگر خودروسازان محسوب می شود و دو مدل لنسر و پاجیرو از ماندگارترین خودروهای این شرکت می باشند.
میتسوبیشی علاوه بر دوران اوج، افول را هم تجربه کرد و در سال 2016 به ورشکستگی بسیار نزدیک شد، در همان سال نیسان درصد زیادی از سهام این شرکت را خریداری نمود و میتسوبیشی را از این تنگنا نجات داد.

میتسوبیشی لنسر از تولد تا به حال

اولین میتسوبیشی لنسر در سال 1973 توزیع شد. این خودرو یک سدان کوچک و اسپرت بود که با استقبال بسیاری روبرو شد. نام لنسر در زبان انگلیسی به معنای نیزه انداز است و نشان می دهد که سازنده با هدف فروش جهانی به تولید آن پرداخته است. لنسر تا حدی محبوب شد که در آمریکا با برند دوج به فروش رسید و نام Dodge Colt (دوج کولت) را به خود اختصاص داد. در مجموع تا به حال 5 نسل از لنسر تولید شده است و نسل ششم با طراحی و چهره ای متفاوت در شرف عرضه ی جهانی است. این نسل تا به حال در چین و تایوان به فروش رسیده است و با توجه به آمار فروش میتسوبیشی لنسر در این کشورها، کارشناسان دید خوبی به ادامه ی توزیع این خودرو ندارند و مدیران گروه رنو-نیسان صحبت هایی در مورد توقف کامل این پروژه کرده اند. به نظر می رسد لنسر به پایان خط رسیده باشد و به زودی نامش از خط تولید میتسوبیشی به طور کامل حذف شود، هرچند این مورد چندان اهمیتی برای میتسوبیشی ندارد و فروش اقساطی میتسوبیشی اوتلندر 2018 نشان می دهد که این کمپانی از طرف محصولات جدیدش آینده ی روشنی را در پیش دارد.

طراحی ظاهری لنسر 
چراغ های اسپرت در نمای روبرو اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می نماید، سایز چراغ ها نسبت به بدنه کوچک است و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی کند. جلوپنجره ی لنسر دارای قابی فلزی و براق از جنس کروم می باشد و فاقد هرگونه المان اضافه است. در وسط این جلو پنجره صفحه ی لانه زنبوری سیاه رنگی وجود دارد که در کمال سادگی توانسته ظاهر خودرو را اسپرت تر جلوه دهد. سپر لنسر دارای خطوط پیچیده ای نیست و حجم دهی خاصی در آن صورت نگرفته است، سپر بسیار ساده هم در کنار جلوپنجره باعث شده تا نمای روبرویی خودرو یک ظاهر اسپرت و به دور از آلایش باشد. تنها قسمتی که در آن از خطوط حجم دهنده استفاده شده است روی سپر و درپوش موتور است اما تاثیر زیادی را بر روی بیننده نمی گذارد. تنها نکته ی منفی که نسبت به طراحی لنسر گرفته می شد این بود که لبه ی کاپوت تا جلوپنجره ادامه نداشت و یک خط با فاصله ی خالی قابل توجه میان چراغ ها افتاده بود.

فروش اقساطی لنسر

در نمای جانبی لنسر جذابیت بیشتری نسبت به سایر نماها دیده میشود. خطوط روی بدنه بسیار حساب شده و هماهنگ در این بخش استفاده شده اند و فرم کلی سقف بسیار چشم نواز است. در فیس لیفت این خودرو که از نمایندگی میتسوبیشی در ایران نیز قابل خرید بود بالچه ی عقب به نسخه ی استاندارد اضافه شده بود و همین موضوع باعث شد تا توجه بیشتر جوانان را به این خودرو جلب شود. از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی لنسر می‌توان به خط مستقیمی اشاره کرد که از زیر چراغ عقب تا نزدیکی چرخ جلو کشیده شده است و خط دیگری موازی آن، در نزدیکی رکاب‌ها و هماهنگ با برجستگی سپرها دیده می‌شود.
در حال حاضر لنسر در ایران نیز مشتری چندانی ندارد زیرا تب بازار بیشتر در کلاس کراس اوورها و شاسی بلندها می باشد. با مبلغی معادل با قیمت این خودرو می توان توسان دست دوم کم‌کار یا سانتافه با فیس جدید مدل ۲۰۱۳ را خریداری کرد. به همین دلیل خریداران احنمالی لنسر در صورتی که تعصب خاصی برای خرید این خودرو نداشته باشند می توانند به سراغ خودروهای این چنینی کشیده شوند.