یکی از تازه ترین خودروهای  شاسی بلند شرکت میتسوبیشی که شرکتی ژاپنی است میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 می باشد. این خودرو مجهز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و یک موتور 2.2 لیتری دیزلی است که نوع دیزلی آن در آینده تولید می شود. میتسوبیشی اکلیپس کراس در رده بالاتری از میتسوبیشی ای اس ایکس و  رده ای پایین‌تر از میتسوبیشی اوتلندر قرار خواهد گرفت. در این خودروی اسپرت طراحی هوشمندانه ای صورت گرفته که بی شباهت به تویوتا C-HR و نیسان قشقایی نیست. این دو خودرو جزو کراس اوورهای خوب بازار محسوب می شوند. در آینده ای نزدیک شاهد حضور این خودرو با شرایط خاص فروش اقساطی خودرو خواهیم بود.

 ظاهر خاص اکلیپس کراس 2018

در قسمت جلوی خودرو شاهد دماغه زاویه دار، سقف شیب دار و شانه هایی بزرگ و عضلانی هستیم. بال شیشه پشتی به قدری به نمای پشتی قوت و جذابیت بخشیده که می تواند مقدار اشکال کمی که در دید به پشت به وجود آورده را بپوشاند. پیشرفت در نمای داخلی و طراحی مدرن و زیباتر نیز نسبت به نسل های قبل وجود دارد. در قسمت داشبورد از پلاستیک نرمی استفاده شده که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. طراحی کنسول میانی شباهت زیادی به لکسوس دارد و از نظر کیفیتی بسیار مرغوب می باشد. در قسمت کابین وجود یک نمایشگر 7 اینچی با سیستم فوق العاده، قدرت لمس خوب و گرافیک به روز ظاهر جدید و بی نقصی به آن بخشیده است. می توانید گوشی موبایلتان را از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو به این سیستم نمایشگر وصل کنید و نهایت استفاده را در حین رانندگی به آسانی از آن ببرید.

راحتی صندلی ها به قدری بالاست که به شکل کامل بدن شما را در بر می گیرند اما از نظر ارتقاع صندلی‌های این خودرو به نسبت سایر رقیبان خود در سطح بازار بالاتر است. با توجه به این که سقف شیب‌دار خودرو، در قسمت عقب فضای قدی مناسبی به سرنشینان بلند قد نمی دهد اما باز هم فضای بالای سر به حد کافی بلند و مناسب مخصوصا در قسمت جلوتر می باشد. اما در نظر داشته باشید فضای پا در این خودروی SUV هم در قسمت صندلی‌های جلو و هم در  صندلی های عقب مناسب است و حس لذت سفر را برای سرنشینان دو برابر می کند. سقف مجهز به سانروف نیز از ویژگی های دوست داشتنی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 است.

سیستم هوشمند اکلیپس کراس 2018

با وجود این که این خودرو حس نا همواری ها و چاله ها را به بدنه انتقال می دهد اما در بزرگراه ها و رانندگی در داخل شهر راحت و مناسب است. سیستم چهار چرخ متحرک که توسط شرکت میتسوبیشی برای این خودرو ارائه شده است لذت سواری با اکلیپس کراس را دو چندان می کند. سیستم هوشمند به کار رفته بر روی آن به نام “Super-All Wheel Control” به شکل خودکار در بعضی مواقع کنترل خودرو را در دست گرفته و در صورت لزوم می تواند روی چهار چرخ ترمز بگیرد یا اگر نیاز به انتقال قدرت بیشتری به چرخ ها بود به حالت هوشمند این قدرت را منتقل خواهد کرد. این سیستم هوشمند راندن در برف را آسان و بی خطر کرده و با انتقال 50 درصد نیروهای موجود به چرخ‌های عقب اطمینان کامل را به راننده می دهد که کنترل خودرو را در دست دارد.

گیربکس CVT میتسوبیشی اکلیپس کراس مناسب برای راندن در داخل شهر می باشد. با وجود این که این جعبه دنده عملکرد جعبه دنده اتوماتیک را ندارد، پدال های زیبایی در پشت فرمان برای استفاده حالت دستی در آت تعبیه شده است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو 1.5 لیتری است که امکان عملکرد مناسب چرخ‌دنده‌ها را فراهم می کند. رانندگی راحت و بدون صدا با توان 161 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن‌متر تجربه خواهید کرد؛ اما هر چه سرعت بالاتر برود نفوذ صداها به داخل کابین دیده می شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت محاسبه شده توسط میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018  رقمی حدود 9.8 ثانیه است و حداکثر سرعت 201 کیلومتر در ساعت سرعت مناسبی برای این مدل خودرو با این ویژگی ها و قیمت خواهد بود.