این خودرو در مدل 2016 به دلیل این که با فیس لیفت همراه بود طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. هم چنین ارتقاء یافتن در بخش فنی و امکانات نظر بسیاری از منتقدان را عوض کرد. در حال حاضر شرکت میتسوبیشی مدل PHEV را به عرضه رسانده که مخفف کلمه Plug-In Hybrid Electric Vehicle می باشد و معنی خودروی هیبریدی را به خود گرفته است. امکان شارژ این خودرو با برق شهری وجود دارد. تولید این مدل به دلیل سیاست هایی مبنی بر ورود یک شاسی بلند با فروش بالا به بازار بود. این خودرو با مقدار آلایندگی بسیار پایین تر از قبل توسط بازار اروپا به عرضه رسید. ورود این مدل به بازار آمریکا در سال 2015 اتفاق افتاد. در ایران نیز به دو صورت پرداخت یک جا و فروش اقساطی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV عرضه می شود.

تفاوت این خودرو در کلاس بدنه SUV با مدل های دیگر خودروهای هیبریدی در به کارگیری سیستمی به نام Plug-in است. در واقع کارکرد این سیستم بدین صورت است که امکان شارژ باتری های خودرو به شکل مجزا و با اتصال به پریز برق وجود دارد. خودروهای هیبریدی به دو بخش دارا بودن قابلیت شارژ مستقیم باتری و شارژ غیر مستقیم باتری تقسیم می شود. مدل PHEV از نظر داشتن امکان شارژ مستقیم باتری، دومین خودرو در ایران به حساب می آید. تسلا نیز همین قابلیت را دارا می باشد. این خودرو در 48 کشور جهان به فروش می رسد و فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. طی دو سال از سال 2013 تا 2015 بیش از 90 دستگاه از این خودرو به فروش رسید. میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV به دلیل مصرف سوخت پایین در اروپا محبوبیت زیادی دارد.

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV

پیشرانه موجود در این خودرو موتوری با حجم 2 لیتری 4 سیلندر بنزینی را در بر می گیرد. این موتور قوای محرکه درون سوز این خودرو می باشد. در محور جلو و عقب دو موتور الکتریکی تعبیه شده که به وسیله پک باتری لیتیوم یونی عملیات تغذیه را انجام می دهد. این موتور درون سوز نیروی خود را توسط جعبه دنده CVT منتقل می کند. به شکلی که اگر در حالت تمام برقی قرار گیرد مسیر 50 کیلومتری را بدون کمک از موتور بنزینی طی خواهد کرد. محل قرار گیری باتری ها در کف خودرو می باشد و زمانی که پا را از روی پدال گاز بر می دارید سیستم بازیاب انرژی به شکل معکوس باتری ها را شارژ می کند. دو عدد سوکت خارجی برای شارژ این خودرو در نظر گرفته شده که یکی شارژ سریع می باشد و دیگری به وسیله برق شهری شارژ می کند. به صورت استاندارد مدت زمان شارژ 5 ساعت است.

موتور از نوع بنزینی توان 119 اسب بخار را تولید می کند و می توان گفت در مجموع این قدرت های الکتریکی میزان 60 اسب بخار را تشکیل می دهد. مقدار گازهای سمی CO2 خارج شده از این خودرو از یک تویوتای پریوس کمتر است. در واقع می توان گفت این مدل خودروی هیبریدی با معنا و مفهوم جدیدی به نسبت دیگر خودروهای این رده به بازار عرضه شده است. میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی در سال 2014 این خودرو توانست عنوان 4 خودروی سبز سال را از آن خود کند. این مدل نسبت به مدل بنزینی چندان تفاوتی ندارد و کافی است از یک زاویه و یک لحظه به آن نگاه کنیم شباهت به قدری زیاد است که تشخیص تفاوت ها سخت است.

اما باید گفت چه در بدنه و رینگ ها و چه در فضای داخلی تفاوت های بسیار زیادی در مدل هیبریدی و بنزینی دیده می شود. امکانات رفاهی بسیار مناسب این خودرو طرفداران زیادی را به سمت خود کشیده است که از مهم ترین آن ها می توان به مواردی چون: سیستم کنترل پایداری فعال ASC در کنار کنترل کشش TCL، تعداد ۷ ایربگ در قسمت های مختلف داخل خودرو مانند ۲ عدد در بخش راننده و شاگرد، ۲ عدد در قسمت جانبی، ۲ عدد به صورت پرده‌ای و ۱ عدد در قسمت زانو وجود دارند، ترمز کمکی در زمان حرکت در سراشیبی، شوینده چراغ‌ها تعبیه شده روی سپرجلو، سیستم ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ، درب صندوق عقب برقی، سنسور نور و باران، نمایشگر 6 اینچی، سانروف، رینگ های 18 اینچی و کابل شارژ اشاره کرد. اگر قصد دارید از قیمت و شرایط فروش اقساطی خودرو های در این رده با خبر شوید با نمایندگی ما در تماس باشید.