اگر از علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند هستید و قصد خرید یکی از آنها را دارید با ما در سپند خودرو همراه شوید تا به مقایسه دو اتومبیل یواز پاتریوت با هایما S7 بپردازیم.

اتومبیل یواز پاتریوت

یواز پاتریت با نام دیگر یواز ۳۱۶۳ محصولی از کشور روسیه با ظاهری جنگنده دارای مقاومت خوبی در برابر رقبا برای استفاده‌های صنعتی، نظامی و آفرود است. البته ویژگی دیگری این خودرو دارد و از آن نمی‌توان گذشت واردشدن آن در آب با عمق نیم متر بدون مشکل در حرکت است. این خودرو در تعداد بالا عرضه نمی‌شود و ویژگی‌های آن همچنان منحصربه‌فرد باقی می‌مانند. این اتومبیل تقریباً در دسته محصولات ارزان و با صرفه اقتصادی قرار دارد. یواز پاتریوت اولین‌بار در سال ۱۳۹۵ در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی و در سال ۱۴۰۰ تولید آن در شرکت سروش دیزل مبنا آغاز شد. یواز پاتریوت در دو نسخه پروفی و پیکاپ تولید شده است.

بررسی یواز پاتریوت از نظر فنی، امکانات و ظاهر

بررسی یواز پاتریوت از نظر فنی، امکانات و ظاهر

فنی

موتور این اتومبیل ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است، حجم موتور ۲۶۹۳ سی‌سی و انتقال نیرو با دو دیفرانسیل است.

حداکثر قدرت یواز پاتریوت ۱۵۰ اسب بخار در ۴۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه و دارای جعبه‌دنده دستی پنج سرعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ است.

حداکثر سرعتی که این اتومبیل می‌تواند طی کند، ۱۵۰ کیلومتر در ساعت و دارای وزن ۲۱۲۵ کیلوگرم است. در اندازه ۲۷۸ سانتی‌متر طولی و ۱۹۰ سانتی‌متر عرضی و ۱۹۱ سانتی‌متر ارتفاع است. استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و ۱۱٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.

امکانات (آپشن‌ها) یواز پاتریوت

دارای ترمز عقب کاسه‌ای مجهز به ABS‌ و ESP و ترمز جلو دیسکی است. هم راننده و هم سرنشینان کیسه هوا دارند. شیشه‌ها برقی، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، دی لایت، سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی پیشرفته است.

امکانات (آپشن‌ها) یواز پاتریوت

ظاهر

دو نوع موجود در کشور یعنی پروفی و پیکاپ از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و دارای سبک ساده و ساختار مکعب مستطیل دارند که این ساختار یواز پاتریوت را بیشتر به ماشین‌های آفرود نزدیک می‌کند.

هایما S7

این اتومبیل از گروه خودروی سازی هایما زیرگروه کمپانی فاو متعلق به کشور چین است. از سال ۱۳۹۴ تولید هایما  S7 در ایران آغاز و عرضه شد. در ابتدا مدل هایما ۷ ساده رضایت مشتریان را به خود جلب نکرد، پس شرکت تصمیم گرفت که هایماS7  توربو را عرضه کند، با این کار استقبال از این اتومبیل به‌خوبی انجام شد و این روزها بازار فروش هایما  S7توربو در ایران داغ است. هایما توربو S7 با داشتن ظاهری زیبا و بدنه پرقدرت دارای مشتریان زیادی است.

بررسی هایما S7  از نظر فنی، امکانات و ظاهر

بررسی هایما S7  از نظر فنی، امکانات و ظاهر

فنی

محور حرکت هایما S7 دیفرانسیل جلو و دارای حجم موتور ۱۹۹۵ سی‌سی در نوع معمولی و ۱۷۹۵ سی‌سی در نوع توربو است. دارای موتور HM484Q بنزینی و حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه در نوع معمولی و ۱۷۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه در نوع توربو است. حداکثر گشتاوری که خودرو دارد، حدود ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (معمولی) و ۲۳۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (توربو) است. دارای شتاب ۱۳ ثانیه در نوع ساده و ۱۰.۵ ثانیه در توربو است. حداکثر سرعتی که می‌تواند نوع ساده آن داشته باشد،165 کیلومتر در ساعت و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت در مدل توربو است.

دارای ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ و انتقال قدرت۵ سرعته دستی و اتوماتیک (معمولی) ۶ سرعته دستی و اتوماتیک (توربو) می باشد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر (معمولی دستی) و ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر (معمولی اتوماتیک) است. در نوع توربو ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر (توربو دستی) و ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر (توربو اتوماتیک) مصرف سوخت و  استاندارد آلایندگی هایما S7یورو ۵ است. دارای سیستم فرمان برقی و سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است. از دسته خودروهای شاسی بلند کراس اوور می باشد. رینگ های این اتومبیل آلومینیومی و دارای ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی ساده است. در ابعاد ۱۸۳سانتی متر عرض،۴۵۰ سانتی متر طول و ۱۷۳ سانتی متر ارتفاع است. وزن خالص آن در نوع معمولی 1510 کیلوگرم و در نوع توربو 1545 کیلوگرم است. حجم صندوق عقب آن 400 لیتر و تعداد سرنشینی که می تواند در خود جای دهد، 5 نفر است.

ظاهری

هایما S7  ظاهر زیبا و خوش‌فرمی دارد و در مقایسه با همتایان خود جمع‌وجور است. در قسمت قاب مه‌شکن تزیینات زیبای بوم‌رنگی در آن به‌کاررفته و دارای جلوپنجره جذاب است. متناسب بودن اجزای بدنه با ساختار اتومبیل و سادگی آن باعث جلب‌توجه خریداران می‌شود. قاب وسط غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار در این اتومبیل بسیار زیبا و جالب است. با سوارکردن ۵ سرنشین و احساس راحتی آنها در اتومبیل می‌توان جادار بودن این اتومبیل را تضمین کرد.

امکانات (آپشن‌ها)

سانروف برقی، مجهز به سنسور نور و باران، حسگر دنده عقب، دارای آینه وسط با قابلیت استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، دی لایت، Keyless، صفحه‌نمایش ۷ اینچی، صندلی گرمکن راننده ۸ حالته و برقی، مجهز به ۴ کیسه هوا و قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و دارای ایزو فیکس از امکانات این خودرو است.

این خودرو با داشتن آپشن‌های خوب، ظاهر زیبا و تولید توسط یک برند خودروسازی داخلی معروف، مشتریان زیادی را به خود جلب کرد.

و در آخر اینکه؛

برای خرید یک خودرو باید علاوه بر داشتن امکانات، قیمت و ایمنی خودرو به اهداف مورداستفاده از آن خودرو هم فکر کنید. و خودروی متناسب با نیازهایتان را خریداری کنید. سپند خودرو پیشرو در فروش اقساطی خودرو خارجی و داخلی در کنار شماست تا بهترین انتخاب را در خرید خودرو داشته باشید.