اگر در بازار فعلی خودروی کشور به دنبال خودروهایی تا قیمت 240 الی 300 میلیون هستید تا تمام انتظار شما از یک خودروی مناسب را برطرف کند، پیشنهاد ما به شما کیا سراتو مونتاژ سایپا در تیپ آپشنال و پژو 2008 است. این دو خودروی محبوب در بازار داخلی طرفداران پروپاقرصی دارند و در ادامه با مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال با شما همراه خواهیم بود.

بررسی طراحی بدنه بررسی پژو 2008

پژو 2008، لقب نخستین محصول تولید شده توسط شرکت ایکاپ را به خود اختصاص داده است. ایکاپ شرکت مشترکی است که ایران خودرو و پژو فرانسه با یکدیگر تشکیل داده و در آن همکاری دارند.

پژو 2008 سابقه بسیار درخشانی در بازارهای بین المللی در کارنامه خود به ثبت رسانده است. همچنین محبوب ترین مینی کراس اوور موجود در بازار ایران بوده و از اولین روزهای ورود به بازار ایران با فروش و بازار بسیار بالایی روبرو شد.

بررسی فنی پژو 2008

پژو 2008 جز معدود کراس اوورهایی است که هم در بازارهای اروپایی و هم در بازار ایران خریداران و طرفداران بسیاری دارد و تمام موفقیت به دست آورده را مدیون استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و طراحی متفاوت با دیگر محصولات گروه پژوست. پژو 2008 طراحی بسیار زیبا و قدرتمندی دارد و ظاهر مدرن و زیبایش در کنار حفظ ویژگی های آیرودینامیکی، بسیار جوان پسند و دلپذیر است.

قیمت خرید پژو 2008

استفاده از چراغ های 3 بعدی طراحی بسیار خاصی در به پژو 2008 بخشیده و چهره ای بسیار جدی در نمای روبروی خودرو رو شاهد هستید. سقف نیمه پانورامیک، خطوط برآمده کاپوت به همراه جلو پنجره کرومی، چراغ عقب تماما LED مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی بدنه پژو 2008 هستند که نتیجه همه اینها، کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود. رینگ‌های 17 اینچی آلیاژ آلومینیومی نوید عبور آسان و بی دردسر 2008 از جاده‌هایی با شرایط سخت را می‌دهند.

بررسی طراحی داخلی پژو 2008

مشابه با طراحی دقیق و مهندسی که در ظاهر بیرونی خودرو به کار رفته است، درون کابین پژو 2008 نیز از طراحی و امضای کار مشابهی برخوردار می باشد. طراحی داخلی پژو 2008 دارای ظاهری بسیار اسپرت و متفاوت می باشد و امکانات مناسبی برای این مینی کراس اوور محبوب در نظر گرفته شده است.

برآمدگی های بکار رفته درون کابین، در کنار غربیلک فرمان، پدال ها و حتی دسته دنده اسپرتی که دورن خودرو نصب شده است، فضای بسیار دلچسبی به خودرو بخشیده و نمونه ای موفق از یک طراحی ارگونومیک را برای پژو 2008 به وجود آورده است.

داخل کابین پژو 2008

همچنین طراحی و نصب کلیدهای و ادوات درون خودرو به گونه مدنظر قرار دارد که راننده بیشترین تسلط ممکن را در استفاده از امکانات و رانندگی داشته باشد. کفیفیت ساخت، مواد به کار رفته و همچنین کیفیت مونتاژ پژو 2008 با توجه به رنج قیمتی آن در حد بسیار مطلوبی ارزیابی می شود و بدین لحاظ نمره کاملی را در ارزیابی ها به دست می آورد.

صفحه کیلومتر پژو 2008 طراحی جدید و متفاوتی در مقایسه با دیگر خودروها دارد و استفاده از نورپردازی های رنگی، طرحی جذاب به نمای اسپرت خودرو بخشیده است. حین رانندگی در شب نورپردازی های بکار رفته در خودرو نمای بسیار دیدنی و جذابی را در پژو 2008 به وجود آورده و توجه هر بیننده ای را جلب می کند.

در ساخت صندلی ها استفاده از طراحی های ارگونومیک مد نظر بوده تا سطح تماس با بدن در شرایط مطلوبی باشد و سرنشینان راحتی مناسبی در تجربه استفاده از خودرو داشته باشند. فرمان پژو 2008 کوچک‌تر و نرم‌تر شده تا علاوه بر خاصیت اسپرت بودن، قدرت مانور دهی و عکس العمل راننده را به مقدار چشم گیری افزایش دهد.

امکانات رفاهی و آپشن های نصب شده برروی پژو 2008

پژو 2008 از نظر آپشن های رفاهی و خدماتی نیز نمره قابل قبولی دارد. این کراس اوور فرانسوی لیست کاملی از تجهیزات و امکانات را در اختیار خریداران قرار می دهد تا رضایت طرفداران خود را به خوبی جلب کند.

در لیست آپشن های رفاهی و خدمات موجود در پژو 2008 سیستم های ترمز ABS، EBD، EBA و ESP به همراه 6 عدد کیسه هوا به کار رفته تا امینت 2008 در سطح بسیار بالایی قرار بگیرد. تهویه اتوماتیک دو منطقه ای، سیستم خنک کننده داشبورد، صفحه لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی با کیفیت به همراه 6 بلندگو از دیگر امکانات موجود در پژو 2008 است.

امکانات پژو 2008

از دیگر امکاناتی که در فهرست آپشن های جدیدترین مینی کراس اوور فرانسوی ها به چشم می خورد می توانیم به چراغ‌ های جلو اتوماتیک، چراغ‌ های روشنایی روز LED، آينه های جانبی برقی تا شونده، سنسور کمک پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور کاهش باد لاستیک، سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی و کروز کنترل اشاره کنیم.

بررسی فنی پژو 2008

این خودرو در دو نسخه 1.2 و 1.6 لیتری به بازارهای جهانی عرضه شده است و در ایران تنها شاهد حضور نسخه 1.6 لیتری آن هستیم.موتور 4 سیلندر پژو 2008 توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت را دارد و 240 نیوتن بر متر گشتاور تولیدی اش را با استفاده از گیربکسی قدرتمند به چرخ های جلویی می کند.

زمان مورد نیاز برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیز در پژو 2008 در حدود 8.2 ثانیه ارزیابی شده است.

بررسی سراتو آپشنال

کیا سراتو آپشنال یکی از محبوب ترین سدان های شهری در رنج قیمت با سقف 300 میلیون به شمار می آید. طراحی ظاهری موفق و استفاده از موتوری قدرتمند در این سدان زیبا باعث شده است تا بازار بسیار خوبی برای خرید و فروش آن نیز در فضای داخلی کشور داشته باشیم.

سراتو محصول شرکت کیا بوده که درحال حاضر توسط شرکت سایپا در کشور مونتاژ می شود.

نگاهی به طراحی بدنه سراتو آپشنال

طراحی بدنه و ظاهری سراتو آپشنال در نگاه اول بسیار ساده و معمولی به نظر می رسد، اما در دسته بندی های کلاس خودرویی سگمنت C، حرف های بسیاری برای گفتن دارد. طراحی سراتو به گونه ای است که می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که به دنبال یک سدان شهری و البته با ظاهری اسپرت و مدرن اند.

بررسی طراحی بدنه کیا سراتو آپشنال

در بخش جلویی خودرو استفاده از طراحی جدیدی مد نظر قرار گرفته که به ندرت در دیگر محصولات کمپانی کیا به کار رفته است. جلوپنجره زیبای این خودرو به‌وسیله دو چراغ زاویه‌دار تا لبه گلگیرها امتداد دارد و در ترکیب با سپر حجیم آن فضایی مدرن و خشن را خلق کرده است که می‌تواند باعث جلب رضایت اغلب بازدیدکنندگان شود.

در نمای جانبی خودرو اما طراحی خاص و خیره کننده ای مشاهده نمی شود. تنها طراحی قابل توجهی که در بخش کناری خودرو به کار رفته، استفاده از حالتی ذوزنقه مانند در بالای رکاب است و همچنین خطوطی که از زیر آینه تا چراغ عقب امتداد دارد.

بررسی طراحی داخلی سراتو آپشنال

در مدل پایه سراتو آپشنال موتوری 2000 سی سی در نظر گرفته شده و دقیق همان موتوری است که در نسخه آپشنال خودرو نیز نصب شد. بیشترین تفاوت موجود در نمونه پایه و نمونه آپشنال سراتو جدید در بخش امکانات رفاهی و آپشن های این دو خودروست.

فضای داخلی کابین کیا سراتو آپشنال

در نسخه آپشنال کیا سراتو امکاناتی همچون سیستم ورود بدون کلید، شیفتر روی فرمان، نمایشگر 7 اینچ لمسی،نورپردازی خاص با استفاده از آمپر سوپر ویژن، سانروف، سنسور پارک دنده‌عقب، دوربین دید عقب و صندلی چرمیوجود دارد که به جز در نسخه آپشنال ارائه نمی شود.

بررسی فنی سراتو فول آپشن

سراتو های مونتاژ شده در کارخانه های سایپا با دو نوع پیشرانه 1.6 و 2 لیتری به بازار ارائه می شوند و هردو از نوع DOHC MPI و به‌ صورت 4 سیلندر 16 سوپاپ هستند. با استفاده از چنین موتورهای قدرت تولیدی در پیشرانه و کیفیت رانندگی بسیار خوب ارزیابی می شود.

هر دو پیشرانه عنوان شده از گیربکس هایی 6 سرعته بهره مند اند که در دو نسخه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه می شوند. در نسخه 1.6 لیتری قدرت تولیدی 124 اسب بخار با گشتاور 156 نیوتن بر متر، و در نسخه 2 لیتری قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن بر متری را شاهد هستیم.

بررسی فنی کیا سراتو آپشنال

یکی از ویژگی های بازر سراتو آپشنال در بخش فنی مصرف سوخت بسیار بهینه و مناسبی است که در بررسی ها از خود نشان می دهد. در بحث ایمنی نیز به کار بردن به روز ترین تکنولوژی های ایمنی همچون 2 کیسه‌ هوا، ترمزهای ضد قفل (ABS) و سیستم کمکی ترمز (EBD) باعث شده اند تا امنیت خودرو نیز به خوبی فراهم شود.

در پایان باید چنین عنوان کرد که هر دو خودرو پژو 2008 و سراتو آپشنال بهترین نمونه از خودروهای تا سقف قیمت 300 میلیون تومان در بازار فعلی کشور هستند که با ویژگی های بسیار مناسب در طراحی و بخش موتوری، رضایت کاربران را به خوبی جلب می کنند.