این روزها می توانیم پرفروش ترین و بورس ترین سبک خودرو در میان خودروها را مختص به خودروهای کراس اور یا همان شاسی بلندهای شهری دانست. در حال حاضر این سبک خودرو حجم زیادی از تولیدات اکثر برندها را تشکیل داده و انواعی از آن در بازار موجود است. چینی ها نیز طبق روال معمول در این بازار توانسته اند خودی از خود نشان دهند و خودروهای با کیفیتی در این سبک تولید کنند. دو مورد از این خودروها هاوال H2 و جک S3 هستند. از آنجایی که این دو خودرو از فروش خوبی هم برخوردار هستند مقایسه هاوال H2 با جک S3 را تهیه کردیم تا بتوانیم به شما در تعیین نظر قطعی از بین این دو خودرو کمک کنیم.

مقایسه هاوال H2 با جک S3 از نظر مشخصات کلی

همانطور که می دانید گریت وال که صاحب امتیاز برند هاوال است یک کمپانی چینی است. اما هاوال H2 فرایند تولید خود را در گروه خودروسازی بهمن و همکاری گریت وال می گذراند. از آنجایی که بازار خودروی ایران نیز از خودروهای کراس اور استقبال زیادی کرده، گریت وال تصمیم گرفته است که کراس اوور شهری خود را به صورت عمده به بازار خودروی ایران تزریق کند. این کراس اوور در میان هم دسته های خود از قیمت اقتصادی و میان رده ای برخوردار است و همین موضوع جای رقابتی تنگاتنگ را برای این خودرو باز گذاشته است.

haval h2

در مقابل خودروی جک S3 وجود دارد که با گذشت مدتی از حضور در بازار خودرو توانسته است هم اعتباری برای این برند به دست بیاورد و هم تجربه لذت بخشی را برای کاربران فراهم کند. فروش این خودرو در حد قابل قبولی قرار دارد و می توان آن را رقیبی جدی برای هم رده های خود محسوب کرد.

جک اس 3

مقایسه مشخصات فنی هاوال H2 با جک S3

به نظر می رسد که از نظر قدرت مشخصات فنی برتری نسبی با هاوال H2 است. هاوال H2 از پیشرانه ای 1.5 لیتری بهره می برد که قادر تولید حداکثر توان 140 اسب بخار و حداکثر گشتاور 202 نیوتن متر است. این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است. انتقال نیرو در این خودرو توسط یک گیربکس خودکار 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. مدل گیربکس این خودرو از نوع تیپ ترونیک و سه حالته است.

هاوال h2

در مجموع هاوال H2 از عملکرد فنی خوبی برخوردار است. شتاب صفر تا صد در هاوال H2 در حدود 12 الی 13 ثانیه است و حداکثر سرعتی که برای ثبت شده به حدود 175 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مصرف سوخت نیز در این خودرو بهینه شده است و با توجه به اینکه خودرو یک اتومبیل کراس اوور است از مصرف نسبتا بهینه ای برخوردار شده. سیکل ترکیبی مصرف سوخت هاوال H2 برابر با 8.1 تا 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. استاندارد مصرف سوخت در هاوال H2 یورو 5 و حجم باک خودرو نیز برابر با 55 اعلام شده.

بررسی و مقایسه جک اس 3 , haval h2

در مقایسه با هاوال H2 جک اس 3 هم مشخصات قابل قبولی را ارائه می دهد، اما عملکرد این خودرو در بحث شتاب و حداکثر خودرو کمی ضعیف تر است. شتاب صفر تا صد جک S3 احتمالا در حدود 14 الی 15 ثانیه است. در مقابل و در جبران این موضوع اما، سیکل ترکیبی مصرف سوخت در جک اس 3 برابر با 6.5 تا 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر قرار دارد. این عدد به میزان قابل توجهی از مصرف سوخت هاوال H2 بهینه تر است. استاندارد آلایندگی مصرف سوخت در هر دو خودرو برابر بوده و گنجایش باک جک اس 3 با 45 لیتر ظرفیت کمتری نسبت به هاوال H2 ارائه می دهد.

پیشرانه ای که در جک S3 از آن بهره گرفته شده، یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و حجمی برابر 1.6 لیتر دارد. حداکثر توان تولیدی این پیشرانه 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن برابر با 155 نیوتن متر است. انتقال نیرو در جک S3 نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک از نوع CTV به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی : هاوال یا جک؟

مقایسه مشخصات ظاهری هاوال H2 با جک S3

همانطور که مشخص است در طراحی خودروهای چینی سعی می شود از سبک طراحی کلی خودروهای کره ای بهره گرفته شود. این در حالی است که خود خودروهای کره ای در بسیاری از موارد از طراحی شرکت های اروپایی کپی برداری می کنند.

در مجموع هر دو خودرو نمای ظاهری چشمگیری ارائه نمی کنند. جدا از اینکه زیبایی یک خودرو یک امر سلیقه ایست، اما طبق بررسی کارشناسان و تحلیل نظرات علاقه مندان به حوزه خودرو در این قسمت نیز برتری نسبی با هاوال است. هاوال از بعد طراحی اصیل تر و جذاب تر به نظر می رسد.

مقایسه هاوال H2 با جک S3 در نمای داخلی

مقایسه هاوال H2 با جک S3 در نمای داخلی

ممکن است با دیدن تصاویر نمای داخلی این دو خودرو این احساس به شما دست دهد که نمای داخلی جک اس 3 از زیبایی بیشتری برخوردار است. متاسفانه این مسئله تنها در تصویر به این شکل است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در این دو خودرو نشان از برتری محسوس هاوال H2 دارد. با وجود اینکه سلیقه یکی از مهمترین عوامل در مورد مسائل ظاهری است، اما با تجربه نشستن در کابین این دو خودرو به راحتی متوجه برتری هاوال H2 می شوید.

مقایسه هاوال H2 با جک S3 در نمای داخلی

البته این موضوع نشان دهنده کاستی خاصی در مورد جک اس 3 نیست و شاید این برتری به دلیل ویژگی های مثبت هاوال H2 است.

امکانات رفاهی و ایمنی : هاوال یا جک؟

به آخرین بخش از مقایسه هاوال H2 با جک S3 می رسیم. در بخش امکانات هر دو خودرو از امکانات قابل قبولی برخوردارند، اما بسته به قیمت هر دو محصول تفاوت هایی در امکانات این دو خودرو نیز مشاهده می شود.

در بخش ایمنی نیز هاوال H2 با جک S3 هر دو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده اند و می توان برتری هر یک از این خودروها را در کثرت امکانات ایمنی بیشتر در آن ها دانست.